• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Mareld: Vräk ur dig, vi finns här. Om du vill göra det mindre "officiellt", gör det i gruppen på fb. Jag lovar att vi kommer att tycka om dig ändå!

• Vilda Tiger

Mareld
    Bara berätta om du vill! Jag blev ärligt lite nyfiken med. Det låter ju väldigt påfrestande att ha två jobb sådär. Orkar du?

Hörrni, jag kommer numera in min bröllopsklänning som jag hade för fyra år sedan då jag och Marcus gifte oss! Tjohoo! Kolla in korten på  bloggen: www.troll.bloggagratis.se

Här har vi jobbiga nätter än, men jag har så fina och glada barn för det mesta så jag förlåter Benji det där gnället och velet nattetid, för det mesta iaf. Det kommer väl en tid då jag inte behöver servera mat mitt i natten flera ggr också, hoppas jag. Jag ser fram emot den men försöker njuta av nuet.

Det är väl det Linda har lärt oss alla - att njuta av nuet, var vi än befinner oss. Det finns alltid något positivt att tänka på och glädjas av.

• jeng

Jag har precis blivit utmanad till att halvera mina matinköpskostnader, minst en månad framöver, men självklart är ju tanken att det ska bli bättre även på sikt. Vi har som ni kanske minns väldigt högt matkonto Det här ska bli riktigt riktigt skoj!

• 3 barns mamma84

Hoppas ni alla har det bra.
    Och bebisarna med och stora barnen med
    Här rullar allt på som vanligt lika bra med 1 och med 3 barn det går fram iaf.
    Min bror ska lämna sverige i augusti och flyttar till Australen med flickvännen som bor där dom har kännst varandra i 3 månader ca nu flyttar dom ihop
    Han lämnar sina 2 barn och ex flick vänne i sverige.
    Tråkigt men han ska följa sitt hjärta.
    Själv ska vi åka till sverige den 21 igentligen den 20:e men sambon jobbar då så det blir 21 och direk efter frukosten (SPÄNNADE) längtar och räknar alla dagar alla 12 dagar
    Sen blir Elias 4 månader 8:e april och en stor kille.
    Han har haft lång varig hosta som ledde till INfektion i lungorna så antibeotika var det för honom i 3 dagar nu mår han mkt bättre.
    Ebba har det bra på dagiset och i höst är det skolan för henne
    Amadeus ja allt rullar på har läst sig cykla och nu har vi tagit bort stödljulen så han cyklar på men hans hahaha bromsar ja ibland får jag springa efter med vagnen för att han inte kan bromsa men en galning är han född till
    Med språket rullar det vidare på och ebba har blivit jätte duktig man kan inte tro att hon har bott i sverige hela livet
    Själv har jag foglossningar och mensen borde ju komma men,men om inte så är det en 4:a här också..
    men ska man behålla eller göra abort hmmm vi får se.
    Massa symtomer gör mig bara less ..
    Sambon jobbar på och imorgon är hans längsta dag han jobbar 07.00 kommer hem 12.00 åker iväg 22.00 är hemma kl 02.00 hmm en dag bara jag och sen barnen vid 15.30 detta klarar jag nog ääh måste klara.
    Ja allt för mig

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mareldsbarn

Rimfo och VT; Tack! jag hoppar in i FB nu och skriver en liten truddilutt

VT; Kikade på din blogg! Förutom att dina två barn ständigt är så förtjusande söta på varje bild så var det otroligt vackert att skåda dig i din brudklänning! Som du har pratat om ditt mål att komma i den klänningen! Och nu gör du det! Måste kännas så befriande och läckert! Du är grymt duktig och det har du nu bevisat för dig själv ju, inte sant! :) Angående två jobb så visst är det jobbigt emellanåt. Jag har dock varvat ned denna veckan med det. Behver vila. FÖrut jobbade jag 7 dagar, ledig 1 dag, 7 dagar, ledig 2 dagar, 6 dagar. Ja och då ibland dygnspass mellan 14.00 ena dagen till 16 andra dagen. Och vissa pass var 07.30-12.30 och 14-21.30 på en dag så visst tärde det. NU hoppas jag att jag har funnit mig själv och min balans i det hela så det inte blir så korkat mycket och jag däckar ihop :)

• 3 barns mamma84
    Mareldsbarn skrev 2011-04-07 09:05:29 följande:
    Så där ja. Ny tråd i FB för de som är mindre fördomsfria
    vad e andrassen ?
  • 3 barns mamma84
    Mareldsbarn skrev 2011-04-07 09:47:13 följande:
    Alltså augustitråden inne på facebook.
    Ja men vad hter den jag har försökt men kommer inte in
  • Lina S

Mareld jag ska försöka hitta det  du skrivit på fb. Men är vi förresten vänner där? Jag är inte säker. Skäms lite över att jag inte har koll på allas riktiga namn här. Mitt är ju enkelt jag heter ju Lina S här och heter ju Lina även annars... Jag är dock definitivt fördomsfri så du behöver inte vara orolig Hjärta

Ikväll är vi i Falkenberg hos Steves pappa. Alltid lika trevligt och alltid fantastisk mat. Imorgon åker jag till Ullared och möter upp ett gäng tjejer från GBG. Vi ska bo i en stuga som tillhör en av tjejerna föräldrar och sen ska vi shoppa på G-kås och dricka vin!!

Det är faktiskt ett gäng tjejer jag träffade här på familjeliv när jag väntade Elliot. Vi blev jättetajta så det är superroligt. Vi är bara sju stycken så därför är det lätt att träffas. Vi var säkert 20-30 från början och sen kom det hela tiden nya så därför var vi några som hade "hittat" varandra som gjorde ett eget liten gäng.

Men vi träffas tyvärr inte så ofta för alla är utspridda numer, när vi träffades bodde alla i centrala Göteborg, men nu bor ingen kvar längre....

Jag och Steve träffades för övrigt också på nätet. Det är toppen. Då kan man snabbt eliminera alla rötägg

Trevlig helg på er alla, kraaaam

Sam och Elliot - världens finaste killar
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11