• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Imorrn börjar man jobba heltid då!! Ska bli en spännande omställning! Blir ju första gången som vi har barnen "som vanligt" på dagis också, alltså under tiden vi jobbar osv.

Imorrn ska jag gå till Campushallen och kolla hur det ser ut där också. Velar som fasen över det där träningskortet, eftersom det plötsligt inte låg alls många roliga pass på dagtid. De flesta är kl 17 eller senare, och då kan jag ju inte träna eftersom vi åker hem redan kl 15.30-16 nån gång... Men om gymmet verkar bra, så tror jag att jag testar iaf! Jag har ju löpband, styrkemaskin och min älskade Wii-.boxning här hemma, men jag vet ju med mig att det inte blir nåt tränat när jag kommer hem efter jobbet, för att jag alltid är för trött då! Som sagt jag får väl chansa och se hur det funkar på campushallen.... 

• jeng

Lina,
    Säger som alla andra - superskönt att det inte var nåt värre, och att det dessutom har släppt nu!!  

• jeng

Rosa,
    Jag förstår dig i det där tänket! Hur ego är man egentligen? När jag och Ph pratade om hur allt skulle ordnas om vi flyttade isär, så var det precis sådär jag kände. Att "nej du kan ju inte ha mina ungar utan att jag är med!"... Han är ju en jättebra pappa, så man vet ju att det skulle funka kanonbra. Men man vill ju inte vara med om att missa nåt med barnen! Ska dom ha kul utan att jag får uppleva det, lixom?
    Man är ju så dum i huvet som tänker så, men jag tror att det är naturligt att göra det innan man har vant sig vid tanken!
    Som tur är så går hjärnan in sen, och påpekar att om man själv skulle ha ungarna hela tiden, så skulle man ju också alltid HA UNGARNA!!!!!! Fullt ansvar och ingen egentid, och alla nattningar och alla dagisskjutsningar osv!! Då blir jag plötsligt bekväm och tänker att, vad skönt det vore att DELA på ansvaret!

• jeng

Mareld,
    Jag kan komma med mer tips sen! Mitt i middagen nu!!!

Lina,
    På vårt dagsi säger dom att ungarna är SÅÅÅ trötta när vi hämtar. men dom är precis lika pigga som vanligt tycker vi! Idag hade dom lagt tage att sova på FM till och med för att han "VAR SÅÅÅÅ TRÖTT!" Sen tyckte dom det var konstigt att han inte sov efter maten... Dessutom får ju vi lite jobbigt att hålla honom pigg och vaken här på kvällen när han sover 10-11 istället för 13-15 som han är van vid!

Dom har pratat om att lägga Ted på em också, nu när han ska gå långa dagar... Det tycker jag är bara rent vansinne! Vi har svårt att få honom att sova på kvällen som det är!! Det känns som en dålig ursäkt till att man inte orkar aktivera ungarna! Det är klart att om ungen bara får sitta i ett hörn med en bok typ så blir man väl trött och hängig! Vi får se hur det utvecklar sig, men det blir ett samtal med dom om det inte fungerar!

Visst att dagis kan vara en omställning, men att lägga Tage på fm, som han inte har sovit sen han var max ett halvår gammal..... Dumheter. 

• jeng

Mareld,
    Här finns 4 möjliga alternativ.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=723499,625302,748092,654345

Skulle jag säga nåt negativt så är det att det är låg upplösning på skärmen. Tyvärr verkar det inte som att du får bättre för den pengen!

Jag kollade på stora datorer (eller ja, vanliga) för att jag antar att du vill ha cd-läsare/dvd-läsare i datorn. Ett annat alternativ är att satsa på en mini-pc och en extern cd-läsare. Du får typ samma upplösning på den, men själva skärmen är ju mindre...

Annars så var det ju 4 olika märken, så då kanske det handlar mer om vilken man gillar, och vilken man kan få tag på enklast. Rent prestandamässigt och prismässigt så var det typ exakt samma. 

• jeng

Såg nu att webkameran skiljde rätt mycket... så det var de 2 längst till vänster som var bäst då!

• jeng
    Usch!  Har reagerat på nåt i maten på festen vi var på ikväll!!! Har kvisslor/prickutslag i hela jäkla ansiktet!!! Kände att jag hade en kvissla typ som om man börjar få en finne som kliade. konstigt, för det har jag jättesällan på lchf. Sen en till!!! Sen skulle jag gå och tvätta händerna och märker att heeeela ansiktet är fullt!!! FY! Hoppas att det går över snart. Jag vet ju inte med mig att jag är allergisk mot nån mat, men nånting måste det ju vara?!
  • jeng

Jaha, inskolningen precis avklarad, och nu lär vi få vabba!! Jag får så dåligt samvete när jag måste vabba, att jag ibland funderar på att inte jobba alls.... Löjligt, men så funkar min skalle!!

Ted bajsar löst sen i fredags, och tydligen är det nåt som går på dagis. Flera barn med löst bajs just vad jag förstod. Annars är han jättepigg och glad och mår inte dåligt alls, förutom att idag har han varit jättetrött. Men man får väl inte behålla så mycket näring när allt går rätt igenom såklart...

Vore ju absolut perfekt om jag blev sjuk nu när jag har gastroskopin på tisdag med....  

• jeng
    luzorsus skrev 2011-01-23 15:32:20 följande:
    ingen vidarelänkning där..
    jag kan se hans vidarelänkning. hans senaste inlägg.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11