Augustibebisar 2008, del 11
Jag HATAR att säga snippa. Men Ph blir arg för att jag inte använder det! Tycker det är ett skräp-ord... Men å andra sidan har jag inget bättre på lager själv...
Jag HATAR att säga snippa. Men Ph blir arg för att jag inte använder det! Tycker det är ett skräp-ord... Men å andra sidan har jag inget bättre på lager själv...
Slang nr 2 nere i halsen, och ska sitta i ett dygn. Inget vidare, och jag får småäta hela tiden för att ta bort det otäcka i halsen... Undrar vad det gör med mätningarna.... Men men, jag klarade ju av det jobbiga iaf så då får jag väl försöka stå ut med det här också!
Har sovit helt ok, och tack och lov inte behövt gå upp på toa! Idag är halsen helt sönderskavd (eller så kan det vara halsbrännan, svårt att avgöra) så slangen känns mindre iaf... åtminstone när jag sitter still, så det gör jag! LOST-maratonet fortsätter..... 5 timmar kvar, så det ska jag nog klara av!
kommer nog ha nackspärr ett tag... har fått sova med nacken helt vriden åt höger för att inte känna slangen så mkt.... ibland önskar man att man hade varit uggla!
Ph börjar bli lite sur när han frågar om Ted vill gå ut och han svara "Nääääääääääääeeee!" och så frågar jag om han vill se på skidor med mig och då säger han " Jaaa!" och pekar på tvn och fåtöljen!
2 timmar kvar! Men nu skaver slangen riktigt rejält. Mitt halsonda har släppt, så det var troligen av halsbränna och inte av slangen trots allt. När det släppte så känner jag iaf slangen heeeeela jäkla tiden. Fy så äckligt alltså...
KaOl,
Vad har du för problem med stortån? Jag har problem med min ena som gör ont ofta, och inte riktigt kan böja sig så att jag kan gå korrekt... Men ingen verkar tycka det spelar nån roll att man går runt och har ont...
Sitter i fjällen och har fått veta att det troligtvis är ett gallstensanfall jag har, och som har gjort att jag mått dåligt i 4-5 dagar nu.... Får akut lägga om kosten och hoppas att det släpper snart! Inser ju när jag tänker efter att jag har haft det förut, nån knapp vecka med illamående, trötthet, yrsel, och det där magonda under höger revben som jag inte kopplade ihop med resten alls (men det gjorde alltså nån annan igår vilket tipsade mig om gallsten)... Då har det ju bara plötsligt försvunnit iaf, så man kan ju hoppas att det gör det nu med.
Verkar dock som att jag har åkt på ungarnas förkylning också med feber. Hade febern med gallstenen att göra så borde jag ha fått ondare också (om en gallsten hamnar fel på väg ut), så jag får tro att det är två olika krämpor jag kämpar med just nu! Vila vila vila lär det bli. Svärisarna dyker upp måndag kväll här, då får vi ju lite mer hjälp med ungarna iaf! Dom hostar sig igenom dygnet nu och sover i princip inte alls....
Jaha, trolig lunginflammation på Tage... Finfint.... Vilken semester!