• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Fick nu tips om att det kan vara hostmedicinen!!! Mollipect ger ofta oro och kan också ge hallucinationer!!! Det känns ju kul att ge till sina ungar!

• jeng

Nu har jag med börjat nalla av Tages hostmedicin... Fy fan för denna hosta!
    Börjar känna mig någorlunda kry i övrigt iaf, alltid nåt. Men ont i hela kroppen av hostandet, och trött av dålig sömn...

• jeng

KaOl,
    Bra lösning på kissproblemet! Tycker inte det är mer än rätt!

Mollipecten lossar slemmet för mig faktiskt, sen blir det lugnare ett tag. Men skulle jagha full effekt skulle jag nog få ta var 3e timma och inte var 6e Ungarna hostar inte direkt mycket nu så det är skönt iaf. Och jag ska trotsa både hosta och snöoväder och köra till jobbet nu.... MÅSTE jobba, vi har ett viktigt möte imorrn som jag måste förbereda... suck... 2 timmars sömn inatt tror jag. Har numera 2 ungar som vägrar sova om nätterna.....  

• jeng

Har konstaterat att jag både har influensa-hosta, och halsbrännehosta. Kan fasen inte äta nånting utan att det blir äckligt... Vad är det som ska vara ok att äta för halsbrännan egentligen? Kan inte komma på nånting nu... I början av veckan gjorde jag varma mackor med köttfärsröra på, det gick inte... I förrgår gjorde jag sallad med pasta och bacon, och då funkade absolut inte tomaterna. Det var ju väntat, men det var ändå nåt som inte var helt 100 när jag tog bort dom. I förrgår kväll åt vi frusna pizzor, jalapenos och het köttfärs, men det funkade minsann ok ändå! Vinet jag drack till var det lite sämre med dock Och igår gjorde jag fläskpannkaka, och det funkade absolut inte... Börjar bli lite knapert med saker att äta nu... Vet ju att influensor och andra sjukor kan göra halsbrännan sämre, och visst magen är ju inte i toppform av allt slem och feber och alla mediciner... Vi får hoppas att det blir bättre snart igen. Inatt drack jag gaviscon 3 ggr för att det skulle kännas någorlunda ok... Som sagt, tips på snäll mat tack?!

• jeng

Och ja - jag vet att jag borde testa att ta bort kolhydraterna, men eftersom jag fortfarande knappt kan titta åt lchf-mat så blir det lite svårt....

• jeng

KaOl,
    Det beror troligtvis på att jag blir jättesvullen i magen av kolhydraterna, och ju mer svullen jag är desto mer halsbränna får jag ju... Så det är väl kanske lite mer "på köpet" som halsbrännan också blir bättre. Äter ju kolhydratfritt just pga att jag slipper mycket av problemen då, både med magen och med halsbrännan.

Jag har aldrig reagerat speciellt på stekt eller fet mat, däremot åt jag ju ipren (av nöden tvungen) i fjällen och det slutade jag med ganska så snabbt  

Hur är det med frukt och smörgås? (Om man bortser från att min mage kanske inte gillar smörgås då...) 

• jeng

Första natten med ok sömn på 2 veckor!
    Ungarna sov utan att vakna hela natten, och jagf har haft betydligt mindre hosta inatt. Hade en rejäl omgång vid kl 22-23 nånstans där jag fick gå upp och äta nåt bara för att få bort kliet i halsen, och sen inhalerade jag typ halstabletter i nån dryg timma. men sen somnade jag och det släppte ju uppenbarligen, för sen har jag bara varit vaken en eller ett par gånger! Skönt det iaf!!! 

• jeng

Har fått tid för att göra pricktest på ted nu också! Skönt!!
    Ringde ju in och berättade att vi båda plötsligt reagerat på mat. Jag på granatäpple och han på frön/spannmål i ett bröd. Och både frön och granatäpple höär ihop med gräsallergi som vi ju har båda två troligtvis... Så nu ska dom kolla vidare på det iaf. Skönt att få komma in i systemet ifall att det blir värre! 

• jeng
    sthlmstjejen skrev 2011-02-11 08:20:39 följande:
    jucea: Vad jobbigt för dig! Har tyvärr inga råd att komma med... mår själv mkt bättre men jag verkar ändå tåla mer än vad du gör. (Har dock inte problem med halsbränna)

Är så glad att jag får må bra efter att ha mått dåligt i 2 mån, är verkligen tacksam nu! Tom så bra så att vi haft sex flera dagar i rad nu hihi har inte haft det i tankarna på länge eftersom jag kämpat mot illamående och magproblem.
    Nej, halsbrännan och magen reagerar ju på olika saker. Så därför får jag väl utesluta mer saker också. Men igårkväll tog vi jättetidigt i säng och hade myskväll. Pratade, såg tv, drack vin och åt choklad, och trots vinet och chokladen så var det den bästa natten gällande halsbrännan på flera veckor. Så jag reagerar inte alls på de där "gamla vanliga" grejerna. Som sagt äter jag ju lchf för att bli kvitt halsbrännan på ett bra sätt, och där är det ju fet mat och stekt mat som gäller... Går helt emot riktlinjerna som finns för halsbränna. Allt de kunde säga om det på matstrupskliniken där jag gjorde tester var att "så är det, man får prova sig fram".

Superskönt att du får må bra. Jag hade ju en riktigt dålig period med halsbrännan i somras/höstas, och det var efter det som jag sökte läkare för det. Då dubblade hon min dos medicin och det var ju som natt och dag! Minns hur härligt det var att plötsligt kunna LEVA igen lixom... 
  • jeng

Hämtade hem sjuka ungar från dagis idag. Tage har börjat hosta igen och är superslemmig och dregglig. Ted slipper iaf hostan... Jag har själv haft rethosta HELA dagen. Inte alls funkat med halsbrännemedicinerna idag, och nu på kvällen så kollade jag i halsen och det är rött och irriterad, och tungan är full med blåsor... Spännande värre, men nåt nytt verkar det ju vara på gång... Trist... Man kan tycka att det räckte med influensan!

Ska jag säga nåt positivt så är det här iaf bara en konstant irriterande rethosta, medan influensahostan var ju hosta-till-du-spyr-hosta....  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11