Augustibebisar 2008, del 11
Imorrn är prövningen av hon den där som försöker sno mitt jobb ifrån mig!!! Håll tummarna att hon inte passar in, så att jag får jobbet!!!! Hoppas att jag får veta imorrn redan!!!!
Imorrn är prövningen av hon den där som försöker sno mitt jobb ifrån mig!!! Håll tummarna att hon inte passar in, så att jag får jobbet!!!! Hoppas att jag får veta imorrn redan!!!!
Grattis Mareld!
Super att du får en lägenhet du verkligen gillar! Sånt är ju viktigt för att man ska känna att man får en bra nystart också!
Tessiej,
Jag skriver grattis här också!
Vad mysigt med 2 tjejer, kan inte ens föreställa mig hur det vore att ha en tjej här hemma
Fint namn förresten! Ayla och Iza (gissa vartifrån hahahaha) hade jag som tjejnamnförslag här!
MissH,
Jag börjar på måndag!
Lite nervöst är det ju, mycket nytt man ska få in i huvet! Men skitskoj, och skönt att få komma hemifrån och träffa andra vuxna!!
Ska och bli så himla skönt att tjäna lite pengar!!!! Inte för att vi har haft dåligt med pengar, men det är ju skönt att se att man bidrar lite ekonomiskt också till situationen! Och självklart kunna unna sig saker som man har låtit bli nu när vi har snålat lite mer!!
Snart behöver jag ju en helt ny garderob också!!
Kommer snart i mina gamla kläder, men å andra sidan så undrar jag ibland vad jag tänkte när jag köpte dom
Har man bytt stil på 3.5 år? Troligtvis!!
Mareld,
Varför går du tillbaka till gamla jobbet??? Var det bara tillfälligt det där andra, eller har nåt hänt?
Ted leker mycket med aktivitetsleksaker, grejer som låter eller blinkar. Sen kör han mycket bobbycar och andra såna grejer, ser alldeles för mycket playhouse disney, lägger pussel och bläddrar i böcker.
Till julklapp önskar vi honom mycket cars och musses klubbhusgrejer. Känns som det är saker som kommer göra honom glad när han öppnar. Nyttiga saker kan vi köpa själva sen. Men vi önskar ju handdukar och sänglakan osv och det är ju nyttiga grejer även om det är cars lixom. Jag har tänkt köpa en byrå på ikea, om jag hittar nån bra, typ nån tvbänk eller nåt kanske. Sen limma dit såna legoplattor på, och ha legot i lådorna. Så det blir lite pyssel som överraskning! Nu har det ju kommit cars-lego också, så det önskar han sig såklart, och då måste vi ha mer plats för legot!
Mareld,
FY så trist. Har du pratat med din arbetsgivare och sett om det går att lösa?
Antar att du har gjort det... Vet ju att du har den typ av jobb där det inte heller funkar att gå ner i tid... Tråkigt
Lina,
Ja jag läste om det hela på fb. VIlken situation!!
jag har överlevt 3 dagar med sjuka barn (och sjuk jag) ensam!!
Om 4 timmar borde Ph vara hemma!
Resten av helgen ska jag bara spendera med att ladda inför jobbet på måndag! Behöver sömn, hjärnkraft och lite materiella ting!
Ted märkte absolut av att Tage skulle komma till världen. Han förstod ordet bebis väldigt tydligt, och visade bebisar i böcker som han hade och pekade på magen! Visst, dom kanske inte har fått ihop hela sammanhanget, men då var han ju fasen bara drygt ett år. Så nog förstår Amadeus vad det är frågan om!! Man får räkna med mycket trots tror jag, speciellt när man går från ett barn till två, eller om det dröjer lite längre mellan barnen så att dom vant sig vid en situation som plötsligt förändras.