• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Ted var skitglad för att få åka på gympaavslutningen, och så när vi nästan är framme så mejjar en jävla fitt-kärring ner oss i diket genom att svänga vänster utan att signalera och titta, eftersom vi var mitt i omkörningen när puckot svängde! Hon fick nog veta att hon lever för jag tror aldrig hon har hört nån skrika så som jag skrek på henne! Jävla fucking sugkärring! Sorry!
    Mamma fick komma och hämta oss och körde ted till gympan så att han iaf fick vara med en liten stund! 

• jeng

VC sa att Ted var frisk för 1.5 vecka sen. 3 dagar senare hamnade han på barnakuten, allt annat än frisk.
    I tisdags var jag inne för att jag hade varit jättedålig i ett par tre dagar. Jag är såååå frisk så. Ok ja har nu blivit bättre i halsen. Men idag är Ph och Tage inne, för dom är jättedåliga nu. Halsfluss (strptokocker) verkar det som. Ja, då ska jag också äta penicillin. För smittorisken frågade Ph då. Näe, utan för att då måste jag också ha det, säger dom. Så samma vc säger 2 dagar senare att mina prover måste ha varit felaktiga typ, trots att jag tog både halsprov och sänka mm.... Jaja... Knaprar väl ändå för smittoriskens skull, men man tappar ju lite förtroendet för sin vc när dom kan göra så många fel på ett och samma sjukdomsfall...

Igår fyllde iaf Tage år, och var ju dålig. Men han fick lite kalas ändå för han var mkt bättre på fm och lunch! Fick jättebra paket, men nu inatt blev han ju jättedålig igen Har fått sitta med iskalla handdukar på honom för att få ner tempen till någorlunda normal, så att han har slutat skrika iaf....

Hoppas nu inte att vi har smittat hela släkten då... Bjöd ju hit dom just pga att jag hade testat negativt, och dom sa att det går jättemycket halsgrejer nu som absolut inte är halsfluss, så det var inte så mkt att oroa sig för.... Hon jag var hos sa också att teds strptoprover var ju också neg, så han hade säkert nån följdinfektion i kroppen som gjorde sänkan hög, att det inte alls var själva halsgrejen...

Nej, tappat lite förtroendet för vår vc nu....... 

• jeng

Nu lutar vc åt att jag har haft det, men blivit frisk redan. Ph och Tage åkte på penicillin däremot! Trots negativa halsprover dom också, men förhöjd sänka! JIPPI!!!

• jeng

Många nya bebisar i tråden nu
    Jag kan inte förstå att ni inte ens hade blivit gravida när Tage föddes!!!

Och den här VC-historien blir ju bara bättre och bättre... Hade det varit halsfluss, som smittar lätt, så hade jag fått penicillin trots att jag är "frisk" (min sänka var ju normal). Men nu får jag gå och vänta på att bli sjuk istället. OCH när/om jag blir sjuk sen , och får penicillin, så har ju Teds kur tagit slut, och alltså kommer troligtvis han att bli smittad igen, och får köra en kur till! Och då n'är vi har blivit smittfria, så har Tages och Phs kur hunnit ta slut, så vi kan hinna smitta dom igen isåfall... Nä bara hoppas att jag håller mig frisk...

Jag får väl sätta mig själv i karantän eller nåt....
    Alla killar i familjen ligger nu och sover iaf, skönt det, även om dom kör nån form av snarktävling!!!  

• jeng

Jag har ju fasen 3 stora sopsäckar här med jättefina kläder som jag borde försöka få sålt.... Men jag orkar inte ens börja, och det känns som att det blir så himla lite pengar, så att det inte är värt allt jobb... SUCK! skulle hellre stå och sälja på en loppis än på tradera typ, men jag vet inte om nån loppis här i närheten.

Har lagt ut vårt babyskydd på blocket nu, men det ligger flera stycken så det blir väl inte sålt... jaja jag provar iaf... ska lägga ut vår stora vagn med, men nu i vinter är det ju den enda som funkar här ute, så jag har väntat med det. men sen slog det mig att det är ju fan inte promenadstigar plogade här ändå så det kan ju kvitta.... vore skönt att få undan lite grejer.  

Och idag har vi jagat som tokar efter nya bilstolar!! Våra var ju med i krocken så dom ska ju bytas ut. Vill såklart ha 2 nya britax hi-way och i samma tyg (som varandra, inte som våra gamla) men det var tydligen i princip omöjligt!! Fanns här i Linköping, som är enda butiken som säljer här i stan verkar det som... Men då var en av dom utställningsexet, och det kan ju ha hänt precis vad som helst med.... Men till sist hittade vi en webbutik som kunde leverera innan helgen, så det var skönt!

Äntligen börjar den där halsflussen försvinna här! Ted äter som en häst nu igen, och Tage är betydligt bättre nu med!! Mitt huvud är helt tjockt och jag har fortfarande lite feberkänningar eller typ sjukkänsla sådär i pannan och axlarna... Men jag är ju den enda som inte fick penicillin, så jag blir ju inte av med mitt lika fort. Jag vabbade ju förra veckan, så den här veckan blir det MYCKET att få ordning på på jobbet innan alla går på julledigt sen! Har massa reseräkningar och grejer som jag inte riktigt vet hur man gör med som jag behöver reda ut. Och så måste jag "fejka" min flexrapport med... Jag jobbar ju lite mer än jag ska, och måste in på möten på mina lediga dagar ibland osv. Och eftersom jag är FL på dom dagarna, så kan jag ju inte skriva upp att jag har jobbat då... Det blir så himla krångligt... Men men det är ju bara 2 månader som jag jobbar 50% sen blir det 100% så det får ju bli som det blir nu på pappret! det viktigaste är ju fasen att antalet timmar jag har jobbat stämmer. får påpeka för min chef varför det inte riktigt stämmer på pappret...

• jeng

Har varken ork eller egetnligen så mkt lust för dator just nu, men jag måste bara in och säga att tage har börjat släppa taget själv nu när han står! Stolta mamman!!! Hade gett upp hoppet om honom ju!!

Tyvärr hade han ju bara gått upp 100 gram på drygt 2 månader igår när dom var inne. Visst han har varit sjuk, men ändå ätit bra hela sjukdomen... Så det låter jättekonstigt att han skulle väga 1 kg mindre än väntat... Längden hade däremot dragit iväg rejält uppåt med 5 cm!! 

• jeng

Mareld,
    Ja, känns som vi har grejer för 5 hushåll här!
    Fast nu är det nog mest skräp kvar! Man undrar var man får allt ifrån! Vi har ju inte gjort annat än kastat och gett bort och sålt grejer sista året!!! 

Förstår det där med hur mör man blir av sjuka ungar, även om man inte är sjuk själv. Jag är glad att jag höll mig någorlunda frisk, och iaf var som sjukast när Ted hade börjat piggna till och innan de andra blev dåliga! Men nu är det en vecka sen ph och tage fick sin penicillinkur, och jag funderar fortfarande på att sova innan ungarna har lagt sig om kvällarna!

• jeng

Ph kom hem med en ny ask lindor lindt mörka kulor till mig idag Hade iofs hintat om det men ändå!!!
    Och rött vin det har jag också minsann. Mums! 

• jeng

Alltså ibland undrar jag hur mina svärföräldrar är skapta..... Så trött man kan bli. Jag orkar inte ens påpeka grejer för dom längre för man tycker att dom borde kunna tänka själva!!

Nu hämtar dom ungarna, 2 timmar senare än avtalat - men det är väl ok ändå då...
    Eftersom svärfar aaaaabsolut inte kunde sätta 2 bilstolar i sin bil (för då tar det ju upp hela baksätet på hans enooorma xc70/90 nåt...) utan istället tyckte att tage skulle fortsätta åka i sitt babyskydd... jaja, pga det så måste vi ju byta bil när dom har ungarna, så att dom har bilstolar. Men det går ju fan inte in i huvet på dom att man måste ha bilstolar om man ska ha barn! För nu höll han dels på att strandsätta mig här genom att inte lämna nycklarna till sin bil när han tog min, för då kan man ju lixom KÖRA med hans bil!!!!! (ph är borta med vår andra bil tills imorrn, så bil är ju rätt bra att ha) Men sen lämnade han dom ändå, men beslutade att han ska komma tillbaka sen när han har kört hem ungarna till sig, och BYTA BIL igen!!! Alltså jag blir så jävla trött så jag orkar inte ens kommentera det. Va fan, dels så hade jag då kunnat skjutsa ungarna när som helst på dagen till dom, om det nu inte var så att dom skulle ha vår bil. Och vad tror dom egentligen? Hur ska dom göra med barnen om nåt händer och dom måste köra??? 

Jag blir så jävla trött och jag orkar fan inte käfta om det gång på gång. Förlitar mig på att maken tar tag i såna där saker när det är hans föräldrar det gäller, men nu var han ju inte hemma idag.... 

• jeng

Va, har Linda fått tråkiga kommentarer? Eller menade du att hon får dåliga provsvar? Är ganska dålig på att läsa kommentarer, så jag kan ha missat nåt!

Jag vet inte ens vad man ska säga när det trillar in dåligt provsvar efter dålig provsvar! Jag blir så matt i hela kroppen bara av att tänka på det så jag kan inte föreställa mig hur det känns för henne och hennes nära och kära! Hoppas att dom får en jättefin jul tillsammans hela familjen nu!!! 

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11