• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Lina S skrev 2010-12-22 17:26:38 följande:
    Ja det är ju många som har anklagat henne för att tigga på bloggen!
    Nämen GUD!!! Är det verkligen sant? Det har jag missat! Fy så illa....  Med tanke på hennes resa osv då? Ingen som inte lider med henne och förstår vilken skillnad ett par kronor kan göra antingen till hennes resa eller till cancerfonden, behöver ju heller ge några pengar!
  • jeng

Nu har jag fått tid för gastroskopi eller vad det nu heter... Dom ska ner med slangar och mäta tryck och syrahalter och jag vet inte vad... Ett dygn skulle undersökningen pågå... Och som om det inte vore nog med att man ska få slangar ner i halsen så får jag inte äta mina tabletter på 10 dygn innan.... Jag som just nu går på dubbel dos och ändå har jobbiga dagar då och då... Hur ska jag må om jag inte får ta medicinen alls???

Egentligen så undrar jag varför man gör undersökningen... Är det för att utesluta andra problem??? För min läkare sa klart att tydligt att antingen så kan man ha ett bråck, vilket man inte gör nåt åt, eller så kan man ha slapp magmun, vilket man typ ytterst sällan gör nåt åt...??? Jaha, så varför ska jag då ta reda på vilket det är lixom?

Jaja nu är det JUUUUUL iaf!
    Ikväll firar vi lilljul med släkten hos min moster, och imorrn blir det julafton, också med släkten, här hemma! Vi har massa kvar att göra, har inte städat än eller förberett nån mat eller nånting... Jaja, full rulle när blekningen är klar i håret och jag har lyckats väcka Ph!

GOD JUL på er allihopa!!!! 

• jeng

Mareld,
    Vad kul med kläd-fynd!!!

Jag funderar på att ta mig lite välbehövlig egentid och fara på stan en sväng idag och kika runt lite! Normalt brukar jag vänta till slutrean för att handla, för jag är så snål, men jag känner ändå att jag behöver komma ut lite!

har dock ett klädpaket med tröjor som ligger och väntar i blomsteraffären också. Så dit måste jag ta mig med! Skulle ju köpa leggings på hm men det fanns inte det jag ville ha så det blev ju typ 4 tröjor istället  

• jeng

Skynda er in och fynda på saltskrubb.se ni som gillar badprodukter! ÄLSKAR deras badbomber!!!!
    Det här är väl reklam men jag skriver ju ändå inte så ofta så det kan väl kvitta då.... Jag är på inget sett associerad med företaget i vilket fall, men fick present därifrån av VT när jag fyllde 30!  

• jeng

Få fan vad jag mår illa just nu! Fick just veta att halva släkten ligger rejält magsjuka efter vår jul... Min kusins familj hade ju precis haft magsjuka, men nej då dom tänkte inte missa julen för dom var ju så friska nu så... SUCK, jag ringde till och med och tänkte be dom stanna hemma, men nej då alla tyckte det var så onödigt.

Ja, iaf så är vi ju inte sjuka än, så det verkade ju som att vi hade klarat oss, MEN igår var vi på middag hos mina svärföräldrar med just det gänget som nu ligger magsjuka (eller ja ett par av dom iaf, inte alla - så det var inte middagen igår som var nåt tokigt med heller...

Så då blev vi väl smittade då om inte annat, så nu får man bara sitta här och vänta på att magsjukan kommer då.... Fy fan.... Mår illa bara av att höra ordet magsjuka  

jag som skulle åka på rean, nu dricker jag whiskey istället för att lugna nerverna......

• jeng
    Mareldsbarn skrev 2010-12-27 12:40:45 följande:
    just shoppat på saltskrubb dårå 500 kr fattigare! :-O

Jucea, hoppas ni slipper skiten. Jag hade däremot börjat spy om jag drack whiskey
    whiskey spyr jag inte av, inte för att jag tror att det hjälper nåt heller. men är jag full så kanske jag inte tycker det är lika jobbigt att spy iaf.... alltid nåt...
  • jeng
    RosaNapp skrev 2010-12-27 13:43:48 följande:
    Nu kräks i varje fall jag snart...
    Blä då!
    Är ungarna bättre nu iaf? 
  • jeng

Kesso,
    Tages förlossning kom igång pga magsjuka, och jag hade inga som helst problem att klara förlossningen trots 2 dygn i princip utan mat och dryck! För mig var det skönt att det satte igång det snarare, för jag hade inte orkat en dag till!!!

Lana,
    Om du känner att du lever på ris och pasta och bröd, då har du ju som mest utbyte av en kolhydratfri (eller snål) diet också.... Så det är ju helt enkelt bara att se till vad det är värt. Kolhydrater ger sug och hunger, så att hålla igen, och samtidigt äta kolhydrater funkar inte direkt bra i längden! Annars är ju tipset att äta lagom av allt, mycket grönsaker och satsa på magert kött och ta små portioner kolhydrater till. Det finns ju bättre och sämre val på kolhydrater också. Fullkornspasta istället för vanlig pasta tex.
    Själv blir det till att dra igång strikt igen nu efter nyår! Håller på just nu att göra det bästa jag kan av all skräpmat vi har hemma, och julmaten är ju tack och lov slut nu med! 

• jeng

dag fick jag sovmorgon!!  Sov inte, men fick ligga och dra mig ett par timmar extra och det var supergött!!! Sen när jag gick upp så väntade ett paket till mig på köksbänken  Jag fick ju Mario Galaxy 2 till Wii i julklapp av maken, och idag så fick jag Trivial Pursuit till Wii!  Om ni har lyckats missat det så är jag TPfanatiker och äger typ varenda tp som går att köpa...

Vi ska vara borta kl 18, och det kändes sent för ungarna, men samtidigt rätt skönt med! Att man inte ska fira nyår hela jäkla dagen, utan att det blir en middag och sen kanske lite fyrverkerier! Lär nog inte bli så mkt fyrverkerier vid nyåret tror jag, utan vi skjuter nog efter maten när felix och ted är vakna fortfarande!

Och imorrn är det då nytt år, och jag har lovat mig själv att dra igång med lchf igen! Innebär det att jag ska lyxa till det med resten av mina choklader redan nu??  

• jeng

Nu åker vi iväg snart. Hoppas att ni får ett fint nyår allihopa!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11