-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Jag måste bara skryta lite
Jag är så glad, för jag var ute och sprang idag. Jag har ett mål, och målet är att springa en mil på 1 timme. Och idag sprang jag faktiskt 8 km på terrängbanan på 48 minunter. Det ger ju en km-tid på 6 minuter, 10 km på 60 minuter. YES! Jag har äntligen kommit upp i "rätt" fart
Såååååå glad!!!!
-
Impad. *hejja*Lindadjo skrev 2010-04-27 22:15:27 följande:Jag måste bara skryta lite Jag är så glad, för jag var ute och sprang idag. Jag har ett mål, och målet är att springa en mil på 1 timme. Och idag sprang jag faktiskt 8 km på terrängbanan på 48 minunter. Det ger ju en km-tid på 6 minuter, 10 km på 60 minuter. YES! Jag har äntligen kommit upp i "rätt" fart Såååååå glad!!!!
Själv fullkomligt avskyr jag att springa. Jag får ont i rygg och knän, det beror inte på min övervikt utan jag hade det problemet på den tiden jag var ung och i bättre form. Numer skulle jag inte komma på tanken att spinga öht om det inte gällde livet. -
Tydligen så skiljer det först och främst på epa och a-traktor och sedan kan det tänkas att det skiljer även inom vardera benämning. Men jag är inte insatt alls. Jag är otrolig ointresserad av sånt där. Det är makens och ex svågerns gebit. *s* Men ibland snappar jag upp små fragment som sätter sig i någon undenskymd vrå i hjärnan och sen hoppar det fram när jag läser eller pratar om något.Nifelheim skrev 2010-04-27 22:01:59 följande:När jag var ung så var det många av mina kompisar som hade a-traktor. Då hade de baslådor och diverse annat "bak" som fick agera baksäte, men som inte egentligen VAR ett baksäte. Baksäte i a-traktor gav tydligen rätt höga böter. En del var lite mer vågade och hade riktiga baksäten som skruvades bort vid ev. besiktningar. Det är mycket möjligt att det finns fler varianter. Vet att epa-traktor i dess rätta bemärkelse är ngt annat än A-traktor, men vet inte skillnaderna.
När jag var ung så var det en enda person i hela vårt samhälle som hade epa och han gick i min klass. Han och hans familj flyttade till norrland när vi gick i åttan. Jag antar att han inte stack ut lika mkt där som i vår sthlmsförort. *ha ha* -
Men hörrni, är det inte ehlt otroligt vad mkt folk vill ha betalt för sina gamla ök till vagnar? Satt och porrsurfade på blocket igår kväll och kollade in emmaljungor, brios och teutonias i lagom prisklass och jag upphör verkligen inte att förvåna mig.
1500 verkar vara en sån där prisklass där man anser att man slumpar bort oavsett ålder och slitning. Du kan hitta en hyfsad ny vagn för 1500 och då har säljaren antingen noll koll eller så vill dom bara bli av med den. Jag gilalr den typen av annonser men tyvärr är dom få. Vanligast är de där vagnen är runt 10 år gammal och säljarna anser att de säljer billigt. Kom igen, en 10 år gammal vagn oftast använd till minst två barn och rätt sliten och ofta blekt. Iblant tom lite trasig för 1500 kr. Skulle inte tro det.
Synd att de tinte dyker upp mer intressant på Tradera, det är få vagnar av intresse där tycker jag. Annars föredrar jag T eftersom affären liksom är uppgjord när man budat klart. Sen är det bara hämta.
-
oj, heja! Maran nästa!!?Lindadjo skrev 2010-04-27 22:15:27 följande:Jag måste bara skryta lite Jag är så glad, för jag var ute och sprang idag. Jag har ett mål, och målet är att springa en mil på 1 timme. Och idag sprang jag faktiskt 8 km på terrängbanan på 48 minunter. Det ger ju en km-tid på 6 minuter, 10 km på 60 minuter. YES! Jag har äntligen kommit upp i "rätt" fart Såååååå glad!!!!
-
Pruseluskan, glömde kommentera ditt svar till mig längre bak om vagnar. Tack för erbjudandet men jag har bestämt att jag ska hitta något inom hämtningsavstånd.
-
håller med om vagnar...
kan ni bli medlemmar på glassgrejen på FB?
min bara "bläddrar" och kommer inte vidare... suck -
Var det någon som skulle göra sig av med sin bugaboo? Jag har för mig att jag har läst det? JAG vill inte köpa den, nejdå, jag är inte gravid än!!! (Men inboxa mig!)
-
var inte d prus?
Kan ha fel... -
Har hon en bugaboo?passau skrev 2010-04-28 08:25:16 följande:var inte d prus?Kan ha fel...Jag avskydde att springa förr, men nånting har hänt med mig. Jag tycker det är jättehärligt nuAsereht skrev 2010-04-28 07:17:45 följande:Impad. *hejja*Själv fullkomligt avskyr jag att springa. Jag får ont i rygg och knän, det beror inte på min övervikt utan jag hade det problemet på den tiden jag var ung och i bättre form. Numer skulle jag inte komma på tanken att spinga öht om det inte gällde livet.
Det är MIN stund, och att springa på terrängbanan är underbart. Igår var det så fint vänder oxå, fåglarna kvittrade och så många fina vårblommor i gläntorna. I en glänta var det fullt av blåa blommor och de såg nästan självlysande ut. Det var så fint.
Jag gillar inte att springa med musik, som så många gör, det skulle förstöra hela grejen för mig. Att bara lyssna på fåglar, skogens ljud, mina steg och andningen... det är som yoga.... *drömmer mig bort... och längtar till nästa joggingrunda*