• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • DeniZeus

Hej, 

Jag smiter in här med en liten fråga och hoppas att ni svara
    Jag är ute efter en återförsäljare till barnvagnen Mutsy. Någon som vet vart man kan köpa vagnen. I Sverige alltså
    Verkar som att dom flesta gått i konkurs =(
  • Fröken Småland
    Moltan skrev 2010-05-03 20:18:34 följande:
    Hej,  Jag smiter in här med en liten fråga och hoppas att ni svara Jag är ute efter en återförsäljare till barnvagnen Mutsy. Någon som vet vart man kan köpa vagnen. I Sverige alltså Verkar som att dom flesta gått i konkurs =(
    Tror inte att det finns någon återförsäljare för Mutsy alls i Sverige tyvärr...
  • passau
    Moltan skrev 2010-05-03 20:18:34 följande:
    Hej,  Jag smiter in här med en liten fråga och hoppas att ni svara Jag är ute efter en återförsäljare till barnvagnen Mutsy. Någon som vet vart man kan köpa vagnen. I Sverige alltså Verkar som att dom flesta gått i konkurs =(
    inte en aning... d enda tips jag kan ge är dessvärre google...

kolla med beginners trollhättan, nids 4 kids backaplan gbg, eller happyland strömstad... dom kan ibland ta in annat än vanliga butiker...
  • Fröken Småland

Idag lämnade jag in Volvon på verkstad för service samt byte av två däck. De upptäckte lite annat kul så notan stannade på 8.800 kr {#lang_emotions_yell} Och då hade de inte delar hemma för att fixa resten som skulle kosta drygt 12.000 kr till Glöm det Volvo säger jag bara *åker till ful-verkstad och fixar resten*

• DeniZeus
    passau skrev 2010-05-03 20:44:43 följande:
    inte en aning... d enda tips jag kan ge är dessvärre google... kolla med beginners trollhättan, nids 4 kids backaplan gbg, eller happyland strömstad... dom kan ibland ta in annat än vanliga butiker...
    Har googlat i flera dagar men det verkar kört. Har nämligen köpt vagnen men tjejen i affären (Knodd) tyckte vi skulle beställa sittdelen i efterhand. Om vi ville byta färg etc. Så vi gjorde så men som jag ångrar mig nu  
    Vår dotter kommer snart att vilja sitta och utan sittdel blir det lite svårt. 
    Blir väl till att hitta en ny vagn *suck*
    Tips på någon bra vagn istället? Sittdel då förstås =)
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-03 20:46:14 följande:
    Idag lämnade jag in Volvon på verkstad för service samt byte av två däck. De upptäckte lite annat kul så notan stannade på 8.800 kr  Och då hade de inte delar hemma för att fixa resten som skulle kosta drygt 12.000 kr till Glöm det Volvo säger jag bara *åker till ful-verkstad och fixar resten*

{#lang_emotions_demon} bilar ska bara funka annars är dem skit...

Jag var grym på att fickparkera även idag Svärfar kallar mig för rallysally och rallymorsa...
    Sally....hmmm.. det var ett namn som faktiskt var uppe på tapeten till fröken T. Men sambon tänkte enbart på Maria Lundqvist så det gick inte hem...
  • Tant Pruselius

JustD, idag blev jag ägare till en splitter ny Bee 09 i kartong med 2 suffletter kunde ju inte välja så jag förhandlade till mig 2 st till samma pris vilket var 1000kr under utgångspriset + regnskydd. Frk S du skulle blivit stolt över mig

Så senast torsdag borde den vara här {#lang_emotions_tomte}

• Fröken Småland

Moltan: Den enda (?) av oss som kört Mutsy är Fabi och hon har lyst med sin frånvaro länge tyvärr Prova att inboxa henne, kanske hon har något till salu? Vet att hon köpte och sålde sittdelar och liggdelar till sin Mutsy men vet inte vad hon har kvar. Hälsa från mig och säg till henne att titta in här för tusan

Pruseluskan: Jag är stolt över dig! Min lärjunge *torkar diskret en tår*

Asereht: Gudars, har du sett denna?

http://crochetra.blogspot.com/2010/05/varpimp.html

• Fröken Småland

Moltan förresten; mitt standardsvar när det gäller att välja vagn är Bugaboo. Den är bäst helt enkelt. Lite dyr i inköp men med det höga andrahandsvärdet så blir den billigare än många andra vagnar. Den har låg vikt, hög kvalitet, fiffiga finesser och lång användningstid *såld*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11