-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Fröken Småland skrev 2010-05-04 10:08:05 följande:Men vart har Lokatt tagit vägen? Tror ni hon räknar matte och tok-kör moppe hela dagarna? Eller var det kanske hon som vann den där Tradera-auktionen med massor av sömnadstid?
*fniss*
Innan jag själv blev för sjuk men var inne med barn som var sjuk hann jag faktiskt sy i mitt tyg jag köpte senast på loppis. En klänning/tunika, ett par shorts, ett par hängselbyxor och två par byxor. *produktiv* Klänningen, hängselbyxorna och ett par byxor är med dunderklumpen fickor/aplickationer, så syskonmatchset fast ändå olika. *nöjd*
Sen hade jag tänkt göra så mycket mer kreativt med anat, men då blev jag sängliggande en dag. -
Yey! Den förlorade dottern är återfunnen! *välkomnar*Lokatt skrev 2010-05-04 10:12:48 följande:hej tråden, tittar in från magsjukedimmorna Eller, idag mår jag bra, men delar av familjen är fortfarande nere. Och innan vi blev magsjukiga hann jag gå på handledarutbildning så jag snart får övningsköra.
-
Är det någon som klämt på brios fleeceåkpåsar? Är de tjocka eller tunna?
-
Lokatt skrev 2010-05-04 10:15:48 följande:*fniss*Innan jag själv blev för sjuk men var inne med barn som var sjuk hann jag faktiskt sy i mitt tyg jag köpte senast på loppis. En klänning/tunika, ett par shorts, ett par hängselbyxor och två par byxor. *produktiv* Klänningen, hängselbyxorna och ett par byxor är med dunderklumpen fickor/aplickationer, så syskonmatchset fast ändå olika. *nöjd*Sen hade jag tänkt göra så mycket mer kreativt med anat, men då blev jag sängliggande en dag.
*får dåligt samvete och masar mig tillbaka till Singer* -
nope, men nu kom jag att tänka på någe annat...Asereht skrev 2010-05-04 10:19:19 följande:Är det någon som klämt på brios fleeceåkpåsar? Är de tjocka eller tunna?
har du sett nya spin?
Fr.s jag tittade på spin i affär sist jag var i k-stad, det var ju du som pratade om den i göteborg. Men gud, den var ful alltså!Men ganska smart.
-
Vi behöver kastrera våran älsta tik, men gud vad dyrt det är! 5500 på ena vet. 7500 på andra! Självklart täcks det inte av försäkring
-
Fröken Småland skrev 2010-05-04 10:20:19 följande:*får dåligt samvete och masar mig tillbaka till Singer*
Jag såg att du hade inköpsplaner på lite retrotyg, vad har du för planer? -
jag har mönster på blommor men kan inte göra dem ;)Asereht skrev 2010-05-04 08:13:45 följande:Om jag lyckas klura ut hur man gör blommor så ska jag testa göra ett har jag bestämt mig för.
-
Jag provade mina sommarleggings, eller ja sådana där 3/4 byxor för jag hade för mig att jag hade några som gylfen strulat på, så kan jag istället sy på en gravidmudd. Hittade ett par som satt perfekt med magen i!!
Och det är inte gravidmodell, men mycket stretch!
Men då upptäckte jag att magen redan börjat få bristningar på ovansidan! F-n! *gråter* Har klarat mig bra de andra graviditeterna. Visst har jag fått lite men inte alls mycket och nere under bikinilinjen mest och de kom typ i v39 med sonen eller något sådant. Jag vill inte ha redan nu och inte på ovansidan, det kommer ju att bli hur mycket som helst på 10 veckor till! -
Sen måste jag berätta om Blocketköpet. I annonsen stod det "1000:- eller högsta bud". Jag mailade först, maken ringde och sen kollade med sin bror (som bor 1 km från där det såldes) om han kunde hämta/betala.
När jag mailade hade hon en köpare som skulle komma på kvällen av två som budat 1000, men vi fick hämta tidigare om vi budade över. Till högsbjudande, som även stod i annonsen. Men hur länge skulle buden pågå? Vi visst ju inte hur länge hon tänkte ringa mellan oss, eller hur hon hade tänkt.
Maken ringde brorsan och frågade när han kunde vara där och fick en tid en kvart senare, så ringde maken till säljaren och sa du får 100:- mer av oss, brorsan kommer om en kvart. Fniss, och så var det vårt! Till ett bra pris dessutom. Har knappt hittat med basdelen till bilen på blocket och de har legat dyrare och långt borta. Detta var svart köpt förra året och använt av ett barn. Nöjd!Synd för den som skulle komma på kvällen, men det är ju inte vårt problem. Så gick det med den budgivningen.