-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Nej, då är Jack russel INGET för dig. Full fart helst hela tiden.Lindadjo skrev 2011-05-18 07:02:02 följande:Jag vill ha en lugn hund
Jag är sugen på fler hundar, men det GÅR ju faktiskt inte än på länge. När vi har hus ska vi däremot ha något med lite mer vakt i. Våra amstaffar är så totalfjantiga att de skulle ÄLSKA om det kom en inbrottstjuv -
Hihi. Jag tycker att både mopsar och fransk bulldog är supercoola. Kris Grannen tvärvägrar dock, den enda lilla hund han kan tänka sig är en dvärgpincher.AnPa skrev 2011-05-18 07:08:00 följande:Jag med, jag vill ha en mops med P säger nej då han menar på att de är synd om dem som inte kan andas (har lite svårt att köpa det argumentet, de lever ju) och att de är fula. Jag tycker att dem är jättesöta, en riktig liten knähund att gosa med i soffan
-
Åh fransk bulldog är ju också så söta! Har du sett en sån valp någon gång? Jag höll nästan på att kliva på en på götgatan, helsvart var den. Jag ville plocka upp den och stoppa ner den i handväskan, så gooo!Nifelheim skrev 2011-05-18 07:09:26 följande:Hihi. Jag tycker att både mopsar och fransk bulldog är supercoola. Kris Grannen tvärvägrar dock, den enda lilla hund han kan tänka sig är en dvärgpincher.
-
Beredd att hålla med dig! Min syster hade en Jack Russel och det var det tjurigaste, ettrigaste och bjäbbigaste i hundväg jag stött på!Lindadjo skrev 2011-05-18 07:02:02 följande:Jag var grymt sugen på hund ett tag, men det var samma för oss. Vi jobbar för långa dagar, funkar inte med en liten hund, så det blir inget med det. Jack Russel är nog dock en av de sista raser jag skulle välja. Mina föräldrar har en Foxterrier, har de något så när likt temprament så är Jacken inget för mig. Jag vill ha en lugn hund
Och då tycker jag att vår jycke är rätt skällig!
-
Det har du helt rätt i. Nästan så att man grät blod när en liten repa dök upp!Lindadjo skrev 2011-05-18 07:04:01 följande:Min ser oxå ut att ha haft ståbräda
Inte så snyggt, men rätt skönt att inte känna att man måste vara jätteförsiktig med vagnen.Vet hur hemskt det var att ha en sprillansny vagn, som fick sin första repa, det skäääääär i hjärtat
-
Sprillans nya vagnar vågar man ju knappt använda, jag blir sjukligt försiktigt och vågar knappt ha barn i ju! Nä, beggat är mer min grej då kan man koppla av. *ha ha*Lindadjo skrev 2011-05-18 07:04:01 följande:Min ser oxå ut att ha haft ståbräda
Inte så snyggt, men rätt skönt att inte känna att man måste vara jätteförsiktig med vagnen.Vet hur hemskt det var att ha en sprillansny vagn, som fick sin första repa, det skäääääär i hjärtat
-
Nästa gång ska jag ha porslinshund! Jag är lite mätt på hundfronten just nu, kanske för att vi inte riktigt hinner med allt. När krullis trillar av pinn så blir det ingen hund här på länge...men så sa vi när Ty blev sjuk och avlivades också...
Jag vill ha katt däremot en siames eller spynx men maken säger nej med eftertryck. Bäst att inte släpa hem någon då.
-
Maken vill ha bÅde katt å hun men jag säger stopp, jag känner att vi inte hinner med som vi gör... När M blir lite större är det ju simskola, handboll för båda + om jag skulle hamna på sjukhuset (å jobba, hemska tanke) då skulle vi verkligen inte hinna med... + att jag är allergisk mor katt... Hund hade jag som liten... 2 knähindar (inte samtidigt) blandras en med pappilon i å en som såg ut som en labratax
-
Samma här! Gissa vad jag har varit försiktig med Bee:et, till å med tvättat hjulen varje gång vi varit ute. Barnen har inte fått äta i den och jag höll på att strypa sonen när han med smutsiga fingrar tog på den röda suffletten så det blev en liten sotfläck (som sen gick bort när jag nitiskt borstade så fort vi kom hem).Asereht skrev 2011-05-18 07:18:44 följande:Sprillans nya vagnar vågar man ju knappt använda, jag blir sjukligt försiktigt och vågar knappt ha barn i ju! Nä, beggat är mer min grej då kan man kopepla av. *ha ha*
Nä, beg är min grej åxå. Favoritvagnen är fortfarande Breezen som jag köpte för 400 spänn. Inkl oanvänt axel&ida uv-nät som väl bara det kostade 400... Den tål allt.
Tänkte att jag skulle ha vår sprillans nya Phil&Teds Explorer som singelvagn till lilltjejen, men vågade knappt inte ens packa upp den ur kartongen.... så den såldes innan jag "smutsade" ner den öht...
Fast alla fyndiga begvagnar är svåra att älska. Fick hem en Maclaren Techno XT häromdan som jag tänkte kunde ersätta Bee:et.... men nä.... hittar inga direkta saker att älska där... även om den kvalitetsmässigt är fin (kostade inkl frakt 520 kr m myggnät/regnskydd / orginal transportväska m hjul). MEN det är en paraplysulky och ändå tar den JÄTTESTOR plats hopfälld.
Är ju rookie här (efter att ha varit hangaround i de andra vagnstrådarna).... men HUR många vagnar har ni andra just nu? Själv har jag väl då 4... nä förlåt 5... en Phil&Teds sport reservdelsvagn på väg och så kanske en Swift också snart... men då flyttar ju Bee:et... Skulle vilja ha en lite zapp åxå... Men då får Technon definivt flytta igen! -
Labratax!!! Den vill jag se!!!passau skrev 2011-05-18 07:29:01 följande:Maken vill ha bÅde katt å hun men jag säger stopp, jag känner att vi inte hinner med som vi gör... När M blir lite större är det ju simskola, handboll för båda + om jag skulle hamna på sjukhuset (å jobba, hemska tanke) då skulle vi verkligen inte hinna med... + att jag är allergisk mor katt... Hund hade jag som liten... 2 knähindar (inte samtidigt) blandras en med pappilon i å en som såg ut som en labratax