-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Vår första hund (när jag var liten) var en blandning mellan tax och schnauser!
Såg ut som en schnauser men var byggd som en tax.
Jag har just nu i vagnväg:
En brio Happy (bytte bort min Easy Walker Sky mot den då jag ville ha en vändbar stadig fyrhjuling här hemma på landet)
En Bugaboo Frog
En sprillans ny Bugaboo Bee (kärleksfullt inplastad och invirad i handduk förvarad inför användning i min garderob)
En Mutsy 4rider
Och en sulkychassi under trappen som väntar på framtiden + en gammal carena lieback lux som ligger på en hylla i garaget och är bortglömd....
-
oj oj, det blir som en högtidsstund när den rullar ut första gångenAsereht skrev 2011-05-18 07:38:51 följande:
En sprillans ny Bugaboo Bee (kärleksfullt inplastad och invirad i handduk förvarad inför användning i min garderob)
-
Hehe, känns skönt att läsa att man inte är knäpp som totalskurar vagnen när sonen pillat med banankletiga fingrar på bumpbarenbohusbebis skrev 2011-05-18 07:33:40 följande:Samma här! Gissa vad jag har varit försiktig med Bee:et, till å med tvättat hjulen varje gång vi varit ute. Barnen har inte fått äta i den och jag höll på att strypa sonen när han med smutsiga fingrar tog på den röda suffletten så det blev en liten sotfläck (som sen gick bort när jag nitiskt borstade så fort vi kom hem).
Nä, beg är min grej åxå. Favoritvagnen är fortfarande Breezen som jag köpte för 400 spänn. Inkl oanvänt axel&ida uv-nät som väl bara det kostade 400... Den tål allt.
Tänkte att jag skulle ha vår sprillans nya Phil&Teds Explorer som singelvagn till lilltjejen, men vågade knappt inte ens packa upp den ur kartongen.... så den såldes innan jag "smutsade" ner den öht...
Fast alla fyndiga begvagnar är svåra att älska. Fick hem en Maclaren Techno XT häromdan som jag tänkte kunde ersätta Bee:et.... men nä.... hittar inga direkta saker att älska där... även om den kvalitetsmässigt är fin (kostade inkl frakt 520 kr m myggnät/regnskydd / orginal transportväska m hjul). MEN det är en paraplysulky och ändå tar den JÄTTESTOR plats hopfälld.
Är ju rookie här (efter att ha varit hangaround i de andra vagnstrådarna).... men HUR många vagnar har ni andra just nu? Själv har jag väl då 4... nä förlåt 5... en Phil&Teds sport reservdelsvagn på väg och så kanske en Swift också snart... men då flyttar ju Bee:et... Skulle vilja ha en lite zapp åxå... Men då får Technon definivt flytta igen!
Men en Maclaren är väl perfekt som resevagn? Eller blir den väldigt stor ihopfälld? Är lite sugen på en sån att just ha till flygresor (skulle aldrig våga ta med någon annan...).
Just nu har jag en frog och en swift, förhoppningsvis dröjer det inte länge förns jag har ett fint litet gult bee + här hemma istället för swiftenSwiften är superfin tycker jag och jag älskar att den tar sig fram överallt (inkl. snö mm) men jag gillar inte att ha V bortvänd ännu. När vi varit inne i stan så har han varit omöjlig på kvällarna, vakat ofta och varit jätteledsen. Tror att det blir för mycket intryck för honom. Han är ju bara 14 mån.
Jag är också lite rookie, har inte haft många vagnar (om man jämför med vissa andra här). Började med en teutonia mistral s när sonen föddes, gillade inte alls! Liten liggdel, för tung (typ 16 kilo tror jag) och dålig kvalité på hjulen. Sen köpte vi en sprillans cameleon, älskade! Men lite stor (och dyr) för att köra till dagis i höst. Hade en bee classic också, cerise!underbar, men har en långskånk till son så den såldes lagom till hans 1-års dag. Och nu bor ju swiften och frogen här.
Blir man någonsin nöjd? -
AnPa- Svaret är nej...
-
Aldrig!AnPa skrev 2011-05-18 07:58:32 följande:Blir man någonsin nöjd?
-
Asereht skrev 2011-05-18 08:02:00 följande:AnPa- Svaret är nej...Fröken Småland skrev 2011-05-18 08:10:39 följande:Aldrig!
-
AnPa, jag drömde till å med en mardröm inatt om att baksidan på ryggstödet på sitsen blivit alldeles repad nu när den legat nerpackad... fast den är omsorgsfullt inslagen i fleecefiltar... Måste nog öppna å kolla...
Vi har en Maclaren Quest åxå, som liten resevagn. Funderar på om vi skulle ha 2 paraplyer istället för Phil&Ted:en (som fortfarande är den absoult bästa resevagnen) och tänkte testa Technon till storebror (som eg är för stor för, men för 300 spänn gör det ju inget om den brakar ihop). Men de två ihopfällda tar nog ändå mer plats än PT:n... Lite smidigare m paraplyer dock att slänga in i bakluckan på en taxi / tuktuk eller hur man nu tar sig fram.... äh, man kan väl inte få fööööör många vagnar va....? -
vågar inte tänka på hur många vi haft... *räknar efter*
-
Absolut inte! *vet*bohusbebis skrev 2011-05-18 08:18:58 följande:äh, man kan väl inte få fööööör många vagnar va....?
-
nä hu, måste inventera vagnsminnet nån gång... gillas vagnar man bara tvättat av och sålt vidare nästan omgående, eller måste man ha skapat en relation till vagnen? det måste finnas nån slags gräns där va...passau skrev 2011-05-18 08:29:33 följande:vågar inte tänka på hur många vi haft... *räknar efter*