-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Kikar in en snabbis från bilen så Leende inte känner sig så ensam.
Vi är i Sthlm och snurrar över dagen. Ska köpa lite födelsedagspresenter till storbus som fyller på söndag.
Imorgon drar vi till Värmland. Bestämt hastigt och lustigt. Svärmor brukar göra lite jobb tull en stugägare i närheten och i gengäld får hon låna stugan vid behov om den inte är bokad. Skönt med eget boende med faciliteter så man slipper vara på varandra hela tiden. -
Jag har börjat på sufletten... Äntligen
-
Jessika82 skrev 2011-06-30 14:23:22 följande:Jag har börjat på sufletten... Äntligen
Spännande! Jag svampade just den lätt solbruna svarta PT-suffletten med TOPPEN-resultat, än så länge... får väl granska den lite mer senare...
Ase, va skönt med shopping i AC.... jag smälter bort i värmen (sitter inne å jobbar, men gjorde ett litet pysselryck med PT-suffletten och blev så nöjd så)
Nu ska jag hämta barn å köpa en plaskbassäng tror jag... gillar egentigen inte såna där men idag känns det helt oundvikligt...
-
Ase - ha så skönt på minisemestern! Miljöombyte är alltid trevligt!
-
Ase, låter härligt! Ha det så gott!
-
Vi funderar på om vi ska skaffa husvagn. För och emot?! Har inte råd med någon dyr men vad kollar man efter? Försökte hitta någon sorts köphjälp för nybörjare men hittar inget. Vet ju att några av er har erfarenheter. Så råd och tips mottges tacksamt!
-
Leende, tack!
nu sover minste och äldste så just nu är det lugnt. Det är ju inte långt kvar för dig, spännande! När kom de andra i förhållande till bf?
-
Snabbresumé av gårdagens "happening" på Visby lasarett:
Värkarna började så smått vid 4 på morgonen, men inget speciellt hände förrän vid 11-tiden, då kom de plötsligt lite tätare, kanske var 4:e minut. Vi åkte in vid 12 och jag var då öppen 4 cm. Vid 13 var jag fortfarande öppen 4, men då var livmodertappen nästan helt utplånad.. Värkarna kom med 2 minuters mellanrum, men höll bara i sig 30-40 sekunder. Vid 16 lovade bm att komma in och ta hål på hinnorna vid 16.45 om inget hänt till dess. TENS och lustgas var som klistrade i mina händer.Först körde hon bara en CTG. Värkarna blev mer intensiva och vid strax före 17 skulle jag lägga mig på rygg för att hon skulle kunna känna om jag öppnat mig mer och ev ta hål. Då kommer en rejäl krystvärk och jag känner hur huvudet kommer ut. Jag andas till nästa krystvärk och 17.03 kom Viljar ut till oss, 3995 g och 53 cm. *kär*
Sammanlagt var vi inne nästan 5 timmar. Nytt rekord för mig i lång tid på förlossningen (iaf med maken som pappa till barnet.) All personal däremot tycker att det gick kanonsnabbt.. *håller inte med*
-
Asereth: Ha en härlig semester
Min första kom 5 dagar innan och den andra kom 2 dagar innan BF, så jag håller tummarna att det blir liknande nuKavat skrev 2011-06-30 14:51:49 följande:Leende, tack!nu sover minste och äldste så just nu är det lugnt. Det är ju inte långt kvar för dig, spännande! När kom de andra i förhållande till bf?
Stort grattis till ViljarEkorrfamiljen skrev 2011-06-30 15:26:13 följande:Snabbresumé av gårdagens "happening" på Visby lasarett:
Värkarna började så smått vid 4 på morgonen, men inget speciellt hände förrän vid 11-tiden, då kom de plötsligt lite tätare, kanske var 4:e minut. Vi åkte in vid 12 och jag var då öppen 4 cm. Vid 13 var jag fortfarande öppen 4, men då var livmodertappen nästan helt utplånad.. Värkarna kom med 2 minuters mellanrum, men höll bara i sig 30-40 sekunder. Vid 16 lovade bm att komma in och ta hål på hinnorna vid 16.45 om inget hänt till dess. TENS och lustgas var som klistrade i mina händer.Först körde hon bara en CTG. Värkarna blev mer intensiva och vid strax före 17 skulle jag lägga mig på rygg för att hon skulle kunna känna om jag öppnat mig mer och ev ta hål. Då kommer en rejäl krystvärk och jag känner hur huvudet kommer ut. Jag andas till nästa krystvärk och 17.03 kom Viljar ut till oss, 3995 g och 53 cm. *kär*
Sammanlagt var vi inne nästan 5 timmar. Nytt rekord för mig i lång tid på förlossningen (iaf med maken som pappa till barnet.) All personal däremot tycker att det gick kanonsnabbt.. *håller inte med*(jättefint namn)
Och tack för att du berättar om förlossningen..
Och vilken fart det gick på slutet, med krystvärkarnaSkönt att allt gick bra iallafall..
*känner mig lite avis på dig som har ditt underverk hos dig och gått igenom förlossningen nu*
*längtar såååå mycket nu, men är lite orolig för förlossningen* -
Leende skrev 2011-06-30 15:53:02 följande:Asereth: Ha en härlig semester
Min första kom 5 dagar innan och den andra kom 2 dagar innan BF, så jag håller tummarna att det blir liknande nu
Stort grattis till ViljarEkorrfamiljen skrev 2011-06-30 15:26:13 följande:Snabbresumé av gårdagens "happening" på Visby lasarett:
Sammanlagt var vi inne nästan 5 timmar. Nytt rekord för mig i lång tid på förlossningen (iaf med maken som pappa till barnet.) All personal däremot tycker att det gick kanonsnabbt.. *håller inte med*(jättefint namn)
Och tack för att du berättar om förlossningen..
Och vilken fart det gick på slutet, med krystvärkarnaSkönt att allt gick bra iallafall..
*känner mig lite avis på dig som har ditt underverk hos dig och gått igenom förlossningen nu*
*längtar såååå mycket nu, men är lite orolig för förlossningen*Håller tummarna för ett tidigt barn till för dig. Själv får jag snällt vänta till utlovat datum, eftersom jag ska snittas. Min första kom precis på datumet, andra kom med snitt 6 dagar innan. Och nu har jag inte fått något datum än, men gissar på den 22 augusti, eventuellt 19 augusti om jag lyckas tjata mig till att det tar det på fredag istället för måndag. Men jag gissar att det blir jag som får anpassa mig till deras tider.
Liiiite nervös är jag för att gå snittad i augusti, hoppas det inte blir infekterat och så i värmen... men det kommer säkert gå bra. *hoppas*