-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Mmmm... idag blir det lax i ugnen och färskpotatis. Nånting jag är sugen på ofta nu är fisk faktiskt
Jag köpte lax i fiskaffären, så jag förväntar mig pinfärsk och GOD lax idag
Sen blir det jordgubbar och grädde till efterätt
Usch, jag har så mycket jag MÅSTE göra här hemma, men det känns som tiden bara flyger fram, jag får inget gjort. Jag har inte ens tapetserat klart den där enda lilla väggen än!!!!
-
Ska lämna in Swiften för översyn och håller på att "rusta" Phil&Ted:en som jag fick hem för några veckor sen (den har blivit stående....) Tyckte den verkade helt okej (bortsett från att den var skitig och mer solblekt än uppgivet men men) men när jag nu rullar den på rumsgolvet så klapprar det liksom från höger bakhjul!!!! Va 17 är det?? Många PT:ar har jag haft men detta har jag aldrig varit med om... Som att hjulet liksom går in för långt på axeln... den lilla spärrpluppen verkar funka som den ska... ska kanske testa att smörja, har litiumfett tror jag det är... eller ska jag köpa kopparpasta, vad är bäst för metall mot metall? Eller kan det vara själva lagret, men det borde väl inte låta sådär....?
Vad säger ni kreativa proffs??
-
Stänkskärmen som ligger emot hjulet? Den går att överböja så den ändrar form lite grann om det kan vara det...bohusbebis skrev 2011-06-30 17:07:05 följande:
Ska lämna in Swiften för översyn och håller på att "rusta" Phil&Ted:en som jag fick hem för några veckor sen (den har blivit stående....) Tyckte den verkade helt okej (bortsett från att den var skitig och mer solblekt än uppgivet men men) men när jag nu rullar den på rumsgolvet så klapprar det liksom från höger bakhjul!!!! Va 17 är det?? Många PT:ar har jag haft men detta har jag aldrig varit med om... Som att hjulet liksom går in för långt på axeln... den lilla spärrpluppen verkar funka som den ska... ska kanske testa att smörja, har litiumfett tror jag det är... eller ska jag köpa kopparpasta, vad är bäst för metall mot metall? Eller kan det vara själva lagret, men det borde väl inte låta sådär....?
Vad säger ni kreativa proffs??
-
Nej, det är inte den...tack ändå.... funderar på om själva axeln blivit böjd..Kavat skrev 2011-06-30 19:22:30 följande:Stänkskärmen som ligger emot hjulet? Den går att överböja så den ändrar form lite grann om det kan vara det...
-
Kavat eller Lindadjo:
Vet ni om det går att tvätta Ju Ju be all väskan i maskin? Har köpt en beg i nyskick, men vill gärna tvätta den fast hittar inget tvättråd i... han som sålde den sa att den går att tvätta i maskin... Men vet inte om jag vågar chansa eftersom det ej står nått i.. Eller ochså är det jag som inte hittar tvättrådet bland alla fack.. -
Jag har tvättat min i maskin, det gick braLeende skrev 2011-06-30 21:29:16 följande:Kavat eller Lindadjo:
Vet ni om det går att tvätta Ju Ju be all väskan i maskin? Har köpt en beg i nyskick, men vill gärna tvätta den fast hittar inget tvättråd i... han som sålde den sa att den går att tvätta i maskin... Men vet inte om jag vågar chansa eftersom det ej står nått i.. Eller ochså är det jag som inte hittar tvättrådet bland alla fack..Tog på skontvätt 30 grader för säkerthetsskull.
-
Det kommer säkert att gå jättebra för dig... ibland önskar jag med att jag skulle få snitt, för då får man ju en datum plus att jag hade en jobbig lite dramatisk förlossning sist...Lindadjo skrev 2011-06-30 16:19:33 följande:
Håller tummarna för ett tidigt barn till för dig. Själv får jag snällt vänta till utlovat datum, eftersom jag ska snittas. Min första kom precis på datumet, andra kom med snitt 6 dagar innan. Och nu har jag inte fått något datum än, men gissar på den 22 augusti, eventuellt 19 augusti om jag lyckas tjata mig till att det tar det på fredag istället för måndag. Men jag gissar att det blir jag som får anpassa mig till deras tider.
Liiiite nervös är jag för att gå snittad i augusti, hoppas det inte blir infekterat och så i värmen... men det kommer säkert gå bra. *hoppas*
-
Åh, vad braLindadjo skrev 2011-06-30 21:30:43 följande:Jag har tvättat min i maskin, det gick bra
Tog på skontvätt 30 grader för säkerthetsskull.
-
Kavat skrev 2011-06-30 14:49:36 följande:Vi funderar på om vi ska skaffa husvagn. För och emot?! Har inte råd med någon dyr men vad kollar man efter? Försökte hitta någon sorts köphjälp för nybörjare men hittar inget. Vet ju att några av er har erfarenheter. Så råd och tips mottges tacksamt!
Vi sålde just vår skruttvagn till en hantverkare, den var från 81... men den dög för oss att vara ute i några nätter om året. Är jättesugen på en nyare husvagn, men frågan är om man använder den så mycket egentligen... Barnen tycker det är supermysigt att bo i husvagn, som en jättekoja för hela familjen...
Kan ni inte testa att hyra en nån vecka för att känna på och känna efter vilka behov ni har och hur ni kommer använda den. Ska ni campa på campingplats så kostar det ju endel under högsäsong, då kan man ju hyra ganska många stugor för köpesumman... Samtidigt är det ju himla mysigt och bekvämt att ha sitt eget "hem" med alla saker på sin plats och slippa packa i och ur bilen om man åker mellan olika stopp...
Vi som tittar efter nyare husvagn har väl konstaterat att det är så himla ful inredning i de som är äldre än -00 och man får väl räkna med att lägga ut uppåt 100-150.000.... men det kanske blir bättre priser off season...
Köper man begagnat måste man kolla fukt / mögel, om golven känns svampiga eller om det verkar regna in... Det blir lätt mögel... usch...
En lekmans tankar om husvagn....
-
Jag är irriterad skulle ha sytt ikväll men har haft strömavbrott...