-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
-
Asereht skrev 2010-05-06 11:42:54 följande:Ni minns väl att jag klagade på klädutbudet till oss som drar lite större strl? Igår var jag in på KappAhl och på deras Generous avdelning hittade jag de här "snygga" brallorna i satinmaterial. Allvarligt, skulle ni ta på er dem??? Kan tillägga att man inte hittar något liknande bland de "normala" storlekarna. Klickbar bild.
Om jag åker några mil norrut till ett köpcentrum så har dom öppnat en klädbutik för större storlekar och jag och en kompis var dit den dan dom öppna och dom har snygga kläder som jag kunde ha.men nu har jag inte varit dit på ett tag ZIZZI heter den.
-
Ooh ja!! *gulledej*Fröken Småland skrev 2010-05-05 07:42:53 följande:Yes Jag hade två gratis provprenumerationer à tre nummer och tänkte att det kanske kunde falla någon i smaken. Efter lottdragning blev det du och Ekorren som fick dem. Ni känner väl er hedrade?
Någon som inte är lika gullig är sköterskan från VC som jag fick prata med nyss.. Jag säger att jag har ONT i kroppen, kan knappt gå och foglossningen spökar ännu. Svaret är; Rör du något på dig? Du vet att det inte blir bättre av att sitta still va? Morr! För mig kostar det mer än det smakar med en promenad med vagnen på sta'n eller till öppna förskolan. Jag kan ju knappt gå efter det när jag väl satt mig någonstans. Nu vill jag ha hjälp att utreda vad som är fel, om det finns behandling och om jag kan ta någon medicin. Jag vill INTE höra att det är för att jag väger för mycket för den här värken har jag haft i över 8 år och även när jag var 30 kilo lättare än nu. Dessutom har jag varit sjukligt trött och frusen minst lika länge, oavsett vikt, så nej, jag tänker inte "träna" för att hon ska vara nöjd! *morrar igen*
Oj, nu vaknade grötbebisen. -
jag har haft otaliga problem med rygg/nacke/axlar och fick sedan inflammationer i hela kroppen...Ekorrfamiljen skrev 2010-05-06 13:25:46 följande:Ooh ja!! *gulledej* Någon som inte är lika gullig är sköterskan från VC som jag fick prata med nyss.. Jag säger att jag har ONT i kroppen, kan knappt gå och foglossningen spökar ännu. Svaret är; Rör du något på dig? Du vet att det inte blir bättre av att sitta still va? Morr! För mig kostar det mer än det smakar med en promenad med vagnen på sta'n eller till öppna förskolan. Jag kan ju knappt gå efter det när jag väl satt mig någonstans. Nu vill jag ha hjälp att utreda vad som är fel, om det finns behandling och om jag kan ta någon medicin. Jag vill INTE höra att det är för att jag väger för mycket för den här värken har jag haft i över 8 år och även när jag var 30 kilo lättare än nu. Dessutom har jag varit sjukligt trött och frusen minst lika länge, oavsett vikt, så nej, jag tänker inte "träna" för att hon ska vara nöjd! *morrar igen*Oj, nu vaknade grötbebisen.
var sjukskriven läääänge...
tills jag träffade en kille som såg att det var en låsning i ryggen, det är inga sköna behandlingar!
normalt ger han 3beh så ska d vara bra, jag fick nog 10 men nu är jag så gott som frisk och behöver väl gå tillbaka 1-2ggr/år...
snacka om skillnad! -
Men fy vad fuskigt! I Visby har det inte funnits lurvar på över en månad!!Pruseluskan skrev 2010-05-05 09:26:56 följande:Idag sov jag 40minuter för länge. Hann i tid till jobbet, men sådanna här dagar är så svåra att hinna i kapp.......Nu har min vagn entrat stockholmo och det står att avi skickats så förhoppningsvis kan jag/sambo hämta den i morgon... Yäjh!*taggad till tusen*Igår när jag var en sväng till ICA maxi så hade dem rea på Lurvarna (99:- istället för 149 (som tur var) fanns det ingen 98/104kvar... Tuva behöver INGA flera ytterklädder. Dem reade även en hel del annat så det blev lite bas-grejer, långärmade t-shirtar och tights. Jag gillar enfärgat, men det mesta är med tryck,glitter och diverse mönster på... men nu kom jag över ett parti vita, svarta, lila och ljusblåa till vrkapriser
*host* Inte för att mina barn behöver fler, men ändå'rå.
Fröken Småland: Grattis till ett superbra resultat på högskoleprovet! -
passau: Jag har varit hos både kiropraktor, naprapat och vanliga massörer men det hjälper bara väldigt kortvarigt för stunden.
Kanske ska ge dem en ny chans ändå beroende på vad läkaren säger på måndag då.
Vore ju himla skönt om man skulle bli av med både värk, frusenhet och trötthet genom bara lite knakande i ryggen!
Kul med alla nya vagnar och allt vad ni shoppar. Po.ps midsommartryck är ju så najjs, men jag gillar egentligen inte grönt och absolut inte linnen. Finns de på vanliga tröjor?
Asereht: Sötis han är! Man får vända på siffrorna om man ska få Vemunds vikt däremot. Han vägde typ 8500 när han var 3 månader..*någon som undrar varför jag har ont i rygg/axlar?*
Håller förresten med dig om kläder för oss stora. Vem tusan vill gå ut i ett tantblommigt tält i sommar? Räck upp en hand! *inte jag* Tror de att man tappar all stil och smak bara för att man går upp i vikt, att allt förnuft trängs bort av fettinlagringar i hjärnan eller vad?
-
Moltan: kolla in ebay, de har rätt ofta...
-
Jösses vilken liten sötklump du har! *ha ha* Jag får ju ont i ryggen av att kånka på min!Ekorrfamiljen skrev 2010-05-06 13:42:10 följande:Asereht: Sötis han är! Man får vända på siffrorna om man ska få Vemunds vikt däremot. Han vägde typ 8500 när han var 3 månader.. *någon som undrar varför jag har ont i rygg/axlar?* Håller förresten med dig om kläder för oss stora. Vem tusan vill gå ut i ett tantblommigt tält i sommar? Räck upp en hand! *inte jag* Tror de att man tappar all stil och smak bara för att man går upp i vikt, att allt förnuft trängs bort av fettinlagringar i hjärnan eller vad?
Nä du, man undrar ju hur de tänker när de designar för storväxta. Förmodligen tror man att alla som har lite extra vadd runt mindjan är över 65 och halvblinda!Paljetter slänger de gärna på också. *hata paljetter* Byxorna jag fotade fick mig att vilja gå och kasta dom på den lilla magra tanten i kassan. *ha ha*
-
Kan detta verkligen vara möjligt. Sonen föddes ju den 11 april och jag slutade att blöda för ca 1½ vecka sedan, har haft lite färgade flytningar bara, nu blöder jag rikligt igen och funderar på om det redan är mensen eftersom jag inte helammar...
-
jag helammade men den kom så fort ändå!sarahl skrev 2010-05-06 13:59:32 följande:Kan detta verkligen vara möjligt. Sonen föddes ju den 11 april och jag slutade att blöda för ca 1½ vecka sedan, har haft lite färgade flytningar bara, nu blöder jag rikligt igen och funderar på om det redan är mensen eftersom jag inte helammar...