-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Skulel heller inte ta på mina grabbs puffärmar och volanger då jag tycker det är mindre snyggt. Men skulle de verkligen vilja ha nåt sånt så får man väl tänka över saken då. *S*fabi skrev 2010-05-16 08:02:37 följande:Jag menar kanske inte bar för att den var rosa,, vett inte var för jag tyckte den skulle var tjejig,,, kan tilläga att jag köper kläder till mina killar i "tjejavdelning" och min 4-åring har lilla och rosa hallo kitty vantar,,, men jag skulle åt andra sidan inte klä killarna i tröjor med volanger,, eller puffarmar... inte för att jag tycker att det fel,,alla klär sina barn som de vill,, åt andra sidan vägrar jag klä mina ungar i kläder med flammor, och annat trams men det är en lite trauma från barndomen,,min mamma hade ingen koll så vi fick ha alla möjliga konstiga kläder...
Ofta tycker jag faktiskt det är mer snitt/form på plagget som gör det feminint. Inte själva färgen. Barbapappasetet är ju vanlig mysdress. Hade den funnits i större storlekar så hade både mellan och minibus velat ha. Mellanbus som är 6 år nyss är kär i barbapappamössan (den rosa) så får jag tag i en sån blir han hur glad som helst. Tyvärr hade de inga kvar på Åhléns sist jag var där. Det var ju höstsäsongens tyvärr. Han kommer helt klart se ut som en tjej med sin turkosa jacka, rosa mössa och sina halvmeters ögonfransar på jätteögon (avis) men han tycker inte det och vi vet ju att han är grabb.
Men visst är det så att tänk man har med sig sitter. Det är inte alltid bara att skaka av sig. -
Bee!!!Riskiflickan skrev 2010-05-12 19:15:47 följande:åh idag har vi varit å kollat på vagnar *dreglar* finns dock otroligt få som blir riktigt små när man fäller ihop dom....
anntar att detta svar redan kommit...
-
*håller*zasata skrev 2010-05-14 14:00:13 följande:På måndag skall jag på jobbintervjuv.. Jag vill ha jobbet jag vill ha jobbet.. Håll tummarna!
-
gamla är oxå bra!Riskiflickan skrev 2010-05-15 20:23:05 följande:jag var å testade bee igår, men jag tror att det var den "gamla" bee som de hade där på babyproffsen i sisjön.... vad är skillnaden förutom sufletten?
-
Så nu är jag ikapp. Idag ska jag och lillkorv med mormor på loppis och ponnyridning ut mot nynäshamn.
Frk S - Har haft premiär körning med Been nu i helgen och I LOVE den! -
Diss på allt eller vissa saker? Jag tyckte nog en del var gulligt men en del skitfult som vnaligt.Lokatt skrev 2010-05-15 22:14:00 följande:Men vad är det med Lindex?! www.lindex.com/se/shop/barnklader-flicka-86-1.../ *suckar högt* Inte min kopp te om man säger så
-
Håller med dig! Lite andrum är guld värt när man är 100% ansvarig för allt 24 timmar om dygnet.Nifelheim skrev 2010-05-15 20:45:30 följande:Ååh. Det borde vara lag på att alla ensamstående föräldrar skulle få minst ett ensamdygn i månaden. (okej, några ensamtimmar i månaden skulle räcka)
Jag hade sån tur när jag var ensam med dottern (från 8:e mån till hon var 8 år). Mina föräldrarställde upp jämt och varvade så jag hade alltid en fri helg per månad. Så här i efterhand inser jag hur otroligt mkt support jag faktiskt hade och vad värdefullt det var/är. -
diss på att nästan allt hade puffärm eller volang.Asereht skrev 2010-05-16 12:05:13 följande:Diss på allt eller vissa saker? Jag tyckte nog en del var gulligt men en del skitfult som vnaligt.
-
Igår såg vi Marley och jag. Den var helt ok men boken var så mycket bättre och tyvärr fokuserar filmen inte så mkt på hunden som boken. Det blev för mkt som skulle in på för lite tid. En hel del härliga dråpligheter hade man dessvärre också hoppat över. Men visst var det trevlig underhållning för stunden men jag är glad att vi inte betalade för att se den.
Boken däremot var kul. Speciellt om man levt med en eller annan speciell hund.
-
Mmmm, less is more är något som man borde tillämpa mer.Lokatt skrev 2010-05-16 12:20:15 följande:diss på att nästan allt hade puffärm eller volang.