• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Ekorrfamiljen

Tack Kavat! Jo, när läkaren sa att det var b-vitamin och folat som saknades tänkte jag på gluten faktiskt. Ska be att de kollar det också, visst kan man ta ett blodprov till att börja med? (Har väldigt dåliga upplevelser av gastro..) Jag fick inte börja med några tillskott förrän hon tagit de andra proverna på måndag, men sedan skulle jag iaf på b-vitamin på recept. Ska absolut fråga om magnesium och zink också.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-15 10:52:07 följande:
    Tack Kavat! Jo, när läkaren sa att det var b-vitamin och folat som saknades tänkte jag på gluten faktiskt. Ska be att de kollar det också, visst kan man ta ett blodprov till att börja med? (Har väldigt dåliga upplevelser av gastro..) Jag fick inte börja med några tillskott förrän hon tagit de andra proverna på måndag, men sedan skulle jag iaf på b-vitamin på recept. Ska absolut fråga om magnesium och zink också.
    Nu står köttfärssåsen på spisen och puttrar!

Japp, bara ett blodprov för gluten. Sen brukar det fastställas med gastro. Men jag blev sövd, vägrade annars, var borta 15 min och sen var allt som vanligt igen. Sen är det tyvärr så att man kan ha det ändå. Men du får väl se hur du mår framöver.
    Här står ytterst lite om den "tredje gruppen" längst ner. www.matnyttig.se/tidigare-artiklar/17-allergi/23-veteallergi-och-glutenintolerans

Jag äter TriBe, kan gissa att det är den du får också. (b6, b12 och folsyra)
    Vissa läkare verkar ju tycka att spårämnen och annat är rent skit, men faktum är ju att jag blev bättre på zinktillskott och slutade tappa hår, så även om inte läkaren tror på det så kolla upp.

fabi, KRAM! {#lang_emotions_heart}

Passau, grattis till M i efterskott! {#lang_emotions_nalle}
  • Asereht

Gomiddag! Idag är det rena sommarvärmen här! 22 grader inne och 22 grader ute! {#lang_emotions_sunny} Fast det är ganska kvalmigt och det brukar innebära huvudvärk för min del så jag får vara extra noga med vätska och ha alvedon i beredskap.

A har så smått börjat grabba tag i saker och ting även om han än så länge inte riktigt kan styra det hela. Så han får öva med snutten från Lodger. Då slipper han iaf att göra sig illa när det blir lite häftiga rörelser.

Lillgrisen med lodgersnutten i högsta hugg. 2010-05-12

Sen måste jag säga att jag fullkomligt älskar den här barbautstyrseln! Barbapappa måste ju vara den absolut bästa motsägelsen till att rosa skulle vara en tjejfärg.
    När minibusen såg lillebror i denna outfit sa han "vad fin han är, han ser ut som en liten griiis".

Barbapappa rockar! Man blir trött av att vara cool. 8)

Bilderna ska vara klickbara om allt fungerar som det ska, då får man se hela lilla A.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Halloj! Är i grannlandet och här har inte internet funkat förrän idag. Skall försöka läsa ikapp om det inte bryter ned igen

• Kavat
    Asereht skrev 2010-05-15 11:46:27 följande:
    Gomiddag! Idag är det rena sommarvärmen här! 22 grader inne och 22 grader ute! Fast det är ganska kvalmigt och det brukar innebära huvudvärk för min del så jag får vara extra noga med vätska och ha alvedon i beredskap. A har så smått börjat grabba tag i saker och ting även om han än så länge inte riktigt kan styra det hela. Så han får öva med snutten från Lodger. Då slipper han iaf att göra sig illa när det blir lite häftiga rörelser. Sen måste jag säga att jag fullkomligt älskar den här barbautstyrseln! Barbapappa måste ju vara den absolut bästa motsägelsen till att rosa skulle vara en tjejfärg. När minibusen såg lillebror i denna outfit sa han "vad fin han är, han ser ut som en liten griiis". Bilderna ska vara klickbara om allt fungerar som det ska, då får man se hela lilla A.
    {#lang_emotions_heart} Han är ju ursöt!!!
  • Fröken Småland

Oj, det gick snabbt att läsa ikapp , har ni liv utanför FL eller?

Asereht: mixed betyder bara att bilden visar en mix av de färger som finns tillgängliga.

Fabi: Nej vad tråkigt för er Hoppas de hittar svaret snabbt på vad som är fel och att det är lätt att fixa. Tänker på er!

Ekorren: Det var ju härligt ändå att få ett kvitto på att det faktiskt är något fysiskt fel så att man inte helt kan avfärdas som psykfall

Kavat: Håll huvudet högt och låt dem inte trycka ned dig. Och prata med verksamhetsledaren för dagis; en av mammorna på lillemans dagis fick nya tider när hon fick ryggskott och inte kunde lyfta i och ur sin 2-åring ur bilden (mammaledig med 15 timmar). Under en månads tid så fick de helt nya tider så att det passade barnets pappas resp barnets morfars arbetstider så de kunde hämta och lämna istället. Inga sura miner, inget gnäll. Trots att de i övrigt håller på de spikade tiderna. Så det borde kunna gå, särskilt om du har intyg från BM. Men ta tag i det snarast för du förvärrar ditt tillstånd för varje dag som du sliter med barnen.

Zasata: Hoppas, hoppas du får jobbet!

Lokatt: Du frågade hur jag skall göra med studierna. Jag har ju sökt till Falun på distans till tre av deras lärarutbildningar med olika inriktningar och kommer jag in så kommer jag absolut att hoppa på tåget. Jag har en väninna som har sökt exakt samma utbildningar (vi har samordnat) och vi hoppas naturligtvis på att ha den enorma turen att kunna komma in på samma utbildning och dela på transportkostnaderna till skolan de två gånger per termin som man måste dit och även en del studielitteratur kanske man kan dela. Jag kollade vad tågbiljett skulle kosta för jag hade hoppats på att kunna ta natt-tåget båda hållen för att minimera tiden jag är borta från familjen samt övernattningskostnader men det tycks inte gå några natt-tåg utan en massa byten och dessutom kostar tågbiljetten 1.200 och uppåt oavsett vilken tid på dygnet man åker *morr* Så om vi båda kommer in så kommer vi att köra bil även om det blir en lång resa. Bensinkostnaden blir ungefär 750 kr och den delar vi ju på så det är stor skillnad.

Nu skall jag återgå till huligarna

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-15 15:10:25 följande:
    Har ni sett humleoverallen från Lindex? Hihi, jättesöt
    Nä, länk? Hittar inget på Lindex hemsida och nu blev jag ju nyfiken!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11