• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht

WOW! Nån gillar VERKLIGEN Bamse!

www.tradera.com/Bamse-vanner-Vagnleksak-Barnvagnsmobil-auktion_340818_112294516

Synd att jag inte har kvar den jag köpte på T för 30 pix. Den klippte vi isär så att minibusen kunde leka med figurerna som han gillade. *s*

Vi är lite extra bamsevänliga i den här familjen eftersom pappan spelade i ett rockband med namnet Dunderhonung (med tillåtelse från bamses upphovsmakare att kalla sig så) och har en dunderhonungsburk tatuerad på överarmen.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-16 12:39:04 följande:
    WOW! Nån gillar VERKLIGEN Bamse!www.tradera.com/Bamse-vanner-Vagnleksak-Barnv...Synd att jag inte har kvar den jag köpte på T för 30 pix. Den klippte vi isär så att minibusen kunde leka med figurerna som han gillade. *s*Vi är lite extra bamsevänliga i den här familjen eftersom pappan spelade i ett rockband med namnet Dunderhonung (med tillåtelse från bamses upphovsmakare att kalla sig så) och har en dunderhonungsburk tatuerad på överarmen.
    haha

Dottern läser Bamse tidningar själv nu, blir verkligen en sån stor grej för dom när de kan läsa och förstå en hel tiding själv.
    För de mindre rekomenderas bamses nya satsning starkt, Bamse för de minsta! Har ni sett den? Har kommit med tre nummer nu tror jag. Varje sida är en "serieruta" och intrigerna är lättare för de små att förstå.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-16 12:53:46 följande:
    haha Dottern läser Bamse tidningar själv nu, blir verkligen en sån stor grej för dom när de kan läsa och förstå en hel tiding själv. För de mindre rekomenderas bamses nya satsning starkt, Bamse för de minsta! Har ni sett den? Har kommit med tre nummer nu tror jag. Varje sida är en "serieruta" och intrigerna är lättare för de små att förstå.
    Nej det har vi missat. Måste undersökas till mellan och mini.

Storbusen har börjat läsa böcker och tycker det är skitkul. Uppmuntrar massor och har släpat fram storasysters Bert samling. Storbus har nu börjat läsa Berts dagbok.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-16 12:58:39 följande:
    Nej det har vi missat. Måste undersökas till mellan och mini. Storbusen har börjat läsa böcker och tycker det är skitkul. Uppmuntrar massor och har släpat fram storasysters Bert samling. Storbus har nu börjat läsa Berts dagbok.
    http://www.bamse.net/bamse_for_de_yngsta.asp

Dottern läser böcker med ganska mycket text, dock är hon yngre så bert är inte aktuellt än. Mer rekomendationer på läsa själv-böcker mottages tacksamt
    Hon läser numer alla böcker vi tidigare läst tillsammans. Gittan och barbapappa är några av favoriterna. Sen hittade jag böcker för de som börjat läsa själv, där var det en helsida text (något större bokstäver än vuxenböcker) och en sida bild, det var lagom o bra. Men den serien fanns bara i två böcker.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-16 13:23:10 följande:
    www.bamse.net/bamse_for_de_yngsta.asp Dottern läser böcker med ganska mycket text, dock är hon yngre så bert är inte aktuellt än. Mer rekomendationer på läsa själv-böcker mottages tacksamt Hon läser numer alla böcker vi tidigare läst tillsammans. Gittan och barbapappa är några av favoriterna. Sen hittade jag böcker för de som börjat läsa själv, där var det en helsida text (något större bokstäver än vuxenböcker) och en sida bild, det var lagom o bra. Men den serien fanns bara i två böcker.
    S läser det som finns av intresse bland barnböckerna här hemma men oftast är det böcker som kommer med hem från skolan eftersom det är mer spännande med nytt. Han gillar sånt som handlar om hur saker fungerar och sånt som hänt förr. Så här har det varit mkt böcker om rymden, dinosaurier och djur. Vi köpte böcker på bokrean som var faktaböcker för barn om alla möjliga saker. Med mycket bilder och enkla faktatexter. Dom gillar han massor.

De lånar ofta böcker från bokbussen och får hjälp att hitta böcker i sin läsnivå. De jobbar ju mycket med läsning i ettan och en stående läxa är att läsa böcker hemma och då helst högläsning dvs barnet ska läsa för oss vuxna. Detta har fött intresse och S gillar verkligen att läsa vilket jag tycker är jättekul eftersom jag läser mkt själv.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-16 13:36:23 följande:
    S läser det som finns av intresse bland barnböckerna här hemma men oftast är det böcker som kommer med hem från skolan eftersom det är mer spännande med nytt. Han gillar sånt som handlar om hur saker fungerar och sånt som hänt förr. Så här har det varit mkt böcker om rymden, dinosaurier och djur. Vi köpte böcker på bokrean som var faktaböcker för barn om alla möjliga saker. Med mycket bilder och enkla faktatexter. Dom gillar han massor.De lånar ofta böcker från bokbussen och får hjälp att hitta böcker i sin läsnivå. De jobbar ju mycket med läsning i ettan och en stående läxa är att läsa böcker hemma och då helst högläsning dvs barnet ska läsa för oss vuxna. Detta har fött intresse och S gillar verkligen att läsa vilket jag tycker är jättekul eftersom jag läser mkt själv.
    just, det glömde jag skriva, dottern gillar oxå faktaböcker, köpte massor på bokrean jag med och vi hade några innan med. Hälften av bokreanböckerna har jag sparat till hon fyller sex i juni.
    Eftersom det dröjer ett tag innan hon får böcker genom skolan så vill jag uppmuntra hennes bokglädje så gott jag kan här hemma. Älskar ju att läsa jag med.

En sån här skulle jag verkligen behöva när jag tränar hund! Klurar på att sy, men frågan är vad jag ska ah för tyg för att det ska bli praktiskt... http://www.bagsandstuff.se/addpocket.html
  • Ekorrfamiljen

Jag lärde mig läsa när jag var 5 år, så jag hade hoppats att mina barn skulle vara likadana, men icke! Tin var inte alls intresserad och är fortfarande inte (trots tonvis med böcker jag köpt så fort han andats om intresse för något) och Vendel bara tramsar när man ska läsa.. Saga läser massor förstås, men hon är ju så "far away from me" med allt. Hmm, jag ska sätta Vemund i hårdträning, han ska få läsa för mig när han fyller 3. Hehe! Inte.. Man ska inte tvinga fram något som ska vara lustfyllt, men jag kan inte förstå grabbarnas ointresse.  

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11