• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-16 14:55:54 följande:
    Jag lärde mig läsa när jag var 5 år, så jag hade hoppats att mina barn skulle vara likadana, men icke! Tin var inte alls intresserad och är fortfarande inte (trots tonvis med böcker jag köpt så fort han andats om intresse för något) och Vendel bara tramsar när man ska läsa.. Saga läser massor förstås, men hon är ju så "far away from me" med allt. Hmm, jag ska sätta Vemund i hårdträning, han ska få läsa för mig när han fyller 3. Hehe! Inte.. Man ska inte tvinga fram något som ska vara lustfyllt, men jag kan inte förstå grabbarnas ointresse.  
    Det där med intresse är så olika. Bara på grabbarna här hemma skiljer det massor. Storbus tex har alltid haft svårt att leka själv. Han behöver bli igångsatt och ska helst ha någon att leka med. Han har inte varit speciellt intresserad av att rita, ppyssla och bokstäver förren han började i förskoleklassen. Men nu i ettan ahr det lossnat massor och gått fort framåt.

Mellanbusen däremot är väldigt intresserad av allt storbus håller på med. Han kan redan nästan hela alfabetet och skriver en del ord. Han är snabb och snappar upp väldigt lätt. Han är också otroligt pysslig och sitter gärna och ritar/pysslar även om ingen annan gör det. Lika på dagis. Han leker lika bra själv som med andra.

Minibusen är halvpysslig. Rita har han varit helt ointresserad av men så plötsligt sätter han sig bara och ritar gubbar. Han skriver sitt namn också även om det inte är helt rätt alla ggr. Trots att vi inte tränat alls. Han vet hur hans namn ser ut i skrift och har försökt efterlikna med gott resultat. Men ahn ritar/pysslar bara om någon annan gör det. Däremot är han väldigt duktig på att leka själv. Han leker massor med sina gubbar och det både själv och med andra. Han behöver inte hjälp för att komma igång med lek.

Storasyster var en sån som var tidig med allt och hade lätt för sig med allt upp till en viss gräns precis som jag.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius

Min bee har blivit repig . Lite dumt att bromsplattan är vit tycker jag allt.... nu ska vi hem till pappa/morfar och äta middag och fira lillasyster som fyllde 18 i onsdags.
    Jag ska ta med svamp och trasa och dra upp vagnen i deras badkar.... jag kommer å knäppstämpeln i pannan

• Tant Pruselius

Frk S - I bildtråden ser det ut som du har sittdynor i Been i de olika färgerna brun, paul F , vit och röd... ??? *vill ha mer pimp till Been* Måste kompensera upp repan på chassit. Är din helt repfri? *ångest*

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-16 14:36:42 följande:
    Det skulle bli rätt snyggt att sy av ett par gamla jeans, sno bakfickorna till fickor.
    *gilla*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Cs mamma

Är det någon som råkar bo i närheten av Eringsboda i blekinge och som kan hjälpa mig lite???

• Cs mamma

Nu deppar jag ... har vi ingen blekingebo i tråden???  Vart är ni allihopa???

• Cs mamma

*sätter mig och gråter en skvätt* Ingen som ens bor "nära" och vill åka, betalar bensin om så önskas...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11