• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Cs mamma

Ehhh jag hade inget bakstycke till min EW... måste ha varit äldre modell. När jag köpte min PT dvs snart 1år sedan då kom det en nyare EW men den innan som hade säkert handtag med löpkedja i hade det inte, dock sydde jag ett mycket enkelt men det är en annan sak.

EW är en underbar vagn och jag saknar den ibland även om jag är helt tillfreds med min PT så var det liksom bättre och snyggare och mer unik än dessa PT som faaaaaaaaaaaaaaaaan alla har. Och få mig inte ens att börja snacka om skillnaderna UJ och EW för UJ är juh enligt mig barnvagnsformen av ogräs (förbereder mig på att bli halshuggen)

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-05-18 14:42:32 följande:
    Ehhh jag hade inget bakstycke till min EW... måste ha varit äldre modell. När jag köpte min PT dvs snart 1år sedan då kom det en nyare EW men den innan som hade säkert handtag med löpkedja i hade det inte, dock sydde jag ett mycket enkelt men det är en annan sak. EW är en underbar vagn och jag saknar den ibland även om jag är helt tillfreds med min PT så var det liksom bättre och snyggare och mer unik än dessa PT som faaaaaaaaaaaaaaaaan alla har. Och få mig inte ens att börja snacka om skillnaderna UJ och EW för UJ är juh enligt mig barnvagnsformen av ogräs (förbereder mig på att bli halshuggen)
    Jag köpte min ny hösten 2008 och då satt det bakstycke på suffletten.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Numer har EW helt annan form på suffletten och tydligen myggnät inkluderat. Har inte sett en sån live så jag vet inte hur de är. Min hade den där raka suffletten där man kunde lossa bakdelen (som hängde ned) med dragkedja. Brukade alltid ha bakstycket i fickan bakpå ryggstödet så man hade det tillhands ifall man behövde det.

Bakstycket har funnits på alla mina tre klädslar både den bruna, turkosa och olivgröna. Även på "pimp my pram" setet. Men det satt inte på suffletten när man fick den utan låg som lös bit bredvid.

• Asereht

Håller med om att varannan jeppe kör P&T numer. När vi skaffade första -05 så såg jag aldrig någon annan med P&T här i stan. Nu dräller det av dem även "off season" när inte turisterna är här.

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 14:40:32 följande:
    Här är med bakstycke på, man kan sätta det tightare också. Man behöver alltså inte ha det hängande. i283.photobucket.com/albums/kk302/piera78/Eas...
    ååå röööd {#lang_emotions_heart}
    Angel Gbg skrev 2010-05-18 14:42:32 följande:
    Ehhh jag hade inget bakstycke till min EW... måste ha varit äldre modell. När jag köpte min PT dvs snart 1år sedan då kom det en nyare EW men den innan som hade säkert handtag med löpkedja i hade det inte, dock sydde jag ett mycket enkelt men det är en annan sak.EW är en underbar vagn och jag saknar den ibland även om jag är helt tillfreds med min PT så var det liksom bättre och snyggare och mer unik än dessa PT som faaaaaaaaaaaaaaaaan alla har. Och få mig inte ens att börja snacka om skillnaderna UJ och EW för UJ är juh enligt mig barnvagnsformen av ogräs (förbereder mig på att bli halshuggen)
    jag älskade vår uj, men den var bra bred om baken. Därför är jag sugen på en swift.

Jag var mindre nöjd med Teutonia Funen (testade 2 ut i fall att) men jag tyckte den va skakig och kundvagnsaktig, och värdelös varukorg. Va inte alls så förtjust i Racern heller....
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 15:03:24 följande:
    Asse va det EW som byttes mot Happyn?
    Japp, behovsbyte. *s*

Jag kan alltid köpa en ny EW sen när det är dags att åka framåt och det lär ju inte hända en på ett år eller så. Däremot hade jag behov av en stadig terrängående vagn som var vändbar. Så det blev som det var, men en 08:a mot en 09:a uttagen i dec med oanvänd sittdel är ju faktiskt ett hyfsat byte prismässigt sett.
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 15:05:57 följande:
    Japp, behovsbyte. *s* Jag kan alltid köpa en ny EW sen när det är dags att åka framåt och det lär ju inte hända en på ett år eller så. Däremot hade jag behov av en stadig terrängående vagn som var vändbar. Så det blev som det var, men en 08:a mot en 09:a uttagen i dec med oanvänd sittdel är ju faktiskt ett hyfsat byte prismässigt sett.
    absolut, hade du alla 3 klädslar kvar eller har dem andra 2 redan flyttat. För du bytte när din va brun va?

Jag såg en rööd uj igår och då hög det i saknatarmen lite...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11