-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
vad för dyna? *missat*Pruseluskan skrev 2010-05-25 11:44:02 följande:jag antar att ni inte alls gillade dynan
-
Angående bumpern så håller jag med. man kan också dra runt ett varv med eltejp så slipper man skav. Varför folk envisas med att klämma på den på klädseln har jag heller aldrig fattat.Pruseluskan skrev 2010-05-25 11:40:07 följande:men om man hänger om v-korgen så slits den inte. Fattar aldrig det här med att folk sätter bumpern PÅ tyget och så skriver dem i annons att det är sådana hål som ALLA uj har pga av bumper. Va?! man lackar med genomskinligt nagelack på chassit precis under tyget så fäster man den där, då blir det inga skavmärken där heller.... Åååå vill ha uj igen :-SJoho då den blir jättefin. *lovar*Pruseluskan skrev 2010-05-25 11:44:02 följande:jag antar att ni inte alls gillade dynan
-
Prus: jo!!! löööv Marimekko
-
* har nästan sytt klart till Angel, lite kantband och knappar så*
gillar alla fina dynor i tråden!
ska sy nya till PT, men kan inte bestämma mig för vad jag skall ha på baksidan...
framsidan : http://www.stof2000.dk/show_article.php?catid=39&articleid=19696
fast det har rosa, röda och gröna ganska stora elefanter... min mamma är galen i elefanter!
köpte även detta:
http://www.stof2000.dk/show_article.php?catid=906&articleid=19100 -
sitter i skolan på lunch, har pluggat körkortsgrejer, blä vad jag kräks på avsnittet om trafiken och samhället samt delen Fordonet. Grejer som ingen människa gör?! kollar ni bromsvätskan VARJE gång ni tankat, provbromsar ni varje gång ni sätter er i en ny bil? Bromsar ni efter varje vattenpöl ni åkt genom?! Har ni koll på hur mycket koldioxid bilen släpper ut och vad den gör för verkan? Vad koloxid och kväveoxid gör för verkan på människor och miljö?!
*suck*
I övrigt börjar jag faktiskt må ganska dåligt över all stress som är i livet just nu. det har ni kanske förstått av mina inhopp som mest bestått av gnäll senaste tiden, men det är snart gränsen nått nu..
Vår hund mår bättre nu men har stor tratt och är under medicin och ska hållas ganska stilla. prus, det var vår stora hund som opererades, såg du frågade. Hon är ganska stor, 65kg i vanliga fall men nu när hon mått dåligt väger hon bara 60. Så ganska stor tratt på henne
Fr.s ser att du är på vagn jakt igen!Vill slå ett slag för att jag tycker du ska prova en retrovagn åtminstonde en gång i din karriär
En nätt 60-talare med stora eller dubbla stänkskärmar kanske?! (titta mitt galleri om du inte vet vad jag menar) De är riktigt underbara att köra! har toppen fjädring och är smalare och mindre än bugga, men med större sits för barnet.
-
-
Din har väl den senare suffletten med mittbygel? Jag tycker det ser ut så. De tidigare har inte den. De är ju raka som min 02:a, så att tyget hänger ned. Jag kan bara int ekomma ihåg om suffletten med mittskenan kom 03 eller 04. Det är möjligt att den kom redan 03. *tänker så det knakar*
Gamla suffletten ser ju ut så här:
www.blocket.se/goteborg/Mountain_Terrain_27443484.htm&w=3
Denna var enligt säljaren en 02:a men jag tror det är en 00/01:a
Denna var 02:a
-
Låter som du har lite väl mkt omkring dig just nu tycker jag. Jag förstår inte hur du lyckas lära dig en massa nytt öht i det tempot och med allt runt omkring.Lokatt skrev 2010-05-25 12:38:19 följande:sitter i skolan på lunch, har pluggat körkortsgrejer, blä vad jag kräks på avsnittet om trafiken och samhället samt delen Fordonet. Grejer som ingen människa gör?! kollar ni bromsvätskan VARJE gång ni tankat, provbromsar ni varje gång ni sätter er i en ny bil? Bromsar ni efter varje vattenpöl ni åkt genom?! Har ni koll på hur mycket koldioxid bilen släpper ut och vad den gör för verkan? Vad koloxid och kväveoxid gör för verkan på människor och miljö?! *suck* I övrigt börjar jag faktiskt må ganska dåligt över all stress som är i livet just nu. det har ni kanske förstått av mina inhopp som mest bestått av gnäll senaste tiden, men det är snart gränsen nått nu.. Vår hund mår bättre nu men har stor tratt och är under medicin och ska hållas ganska stilla. prus, det var vår stora hund som opererades, såg du frågade. Hon är ganska stor, 65kg i vanliga fall men nu när hon mått dåligt väger hon bara 60. Så ganska stor tratt på henne Fr.s ser att du är på vagn jakt igen! Vill slå ett slag för att jag tycker du ska prova en retrovagn åtminstonde en gång i din karriär En nätt 60-talare med stora eller dubbla stänkskärmar kanske?! (titta mitt galleri om du inte vet vad jag menar) De är riktigt underbara att köra! har toppen fjädring och är smalare och mindre än bugga, men med större sits för barnet.
Svarar inte på bilfrågan eftersom jag själv bara läst om det men hittills har jag inte träffat någon som gör/gjort så. -
Ja, alltså bygeln mitt på sufletten har den, så att sufletten går att "vika". Syns dåligt men är ett svart band där. (Så att vi pratar om samma sak.)Asereht skrev 2010-05-25 13:09:44 följande:Din har väl den senare suffletten med mittbygel? Jag tycker det ser ut så. De tidigare har inte den. De är ju raka som min 02:a, så att tyget hänger ned. Jag kan bara int ekomma ihåg om suffletten med mittskenan kom 03 eller 04. Det är möjligt att den kom redan 03. *tänker så det knakar* Gamla suffletten ser ju ut så här: www.blocket.se/goteborg/Mountain_Terrain_2744... Denna var enligt säljaren en 02:a men jag tror det är en 00/01:a Denna var 02:a
-
Precis och den vittnar ju om att klädseln/vagnen inte är äldre än en 04 (om jag inte minns fel då). Suffletterna har ju sett ut så där sedan dess. Senare typ 06 eller 07 fick de ju innerfoder också. Innan var det enkelt tyg. Samma med sitsarna som fick annat slittåligare på sittytan än på sidorna.Kavat skrev 2010-05-25 13:14:30 följande:Ja, alltså bygeln mitt på sufletten har den, så att sufletten går att "vika". Syns dåligt men är ett svart band där. (Så att vi pratar om samma sak.)
Så de raka suffletterna utan mittbåge betyder defenitivt 02 eller äldre. Möjligen 03 men förmodligen inte.
Jag har ju ingen kvar så jag kan inte kolla men på själva klistermärket där serienummret sitter, finns det inte ett datum där? Isf vet du säkert vilken årsmodell din vagn är. MT är svårare att tidsbestämma eftersom den sett ut ungefär lika sedan 04. Uj har förändrats mer.