• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • passau
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 21:51:19 följande:
    Riski verkar ju vara MIA
    mia???

har varit produktiv!
    en klänning till en 9-åring och ett vindskydd till Angel!
  • zasata

tjejer, snabbt,,
    Svara på detta för mig...
    Vad tycker du ICA kan förbättra? *  Vad har din tidigare arbetsgivare sagt att du kan förbättra? *  Vilken av ICA:s konkurrenter tycker du gör ett bra jobb? Och varför? *  Vilken är stora butikers största brist/svaghet? *  Du är extremt upptagen/stressad. Pantmaskinerna funkar in te samt att det är jättelånga kassaköer. Du slutar om en kvart. En kund kommer fram och ber dig ta en kassa till, vad gör du? * 

• Ekorrfamiljen

MIA= missing in action *gissar*

zasata: Inte enkelt att svara snabbt, men.. ICA kan bli bättre på att sälja egna varor billigt, ta in lite mer lågpris öht, de är bra på allergiprodukter men kan bli ännu bättre, etc. Willys är bra eftersom de har många produkter att välja mellan till lågt pris. Sen ser ju lokalerna ut därefter men det är det värt om man får billig mat. (Netto, Lidl etc. finns inte här där jag bor.) Stora butikers stora brist är att de inte alltid ser den lilla människan = konsumenten. Tänk Tant Agda 75 år som klarar sig utan hemtjänst och får handla själv. De skyltar om, har konstiga varor, nya maträtter som ingen kan uttala ens och ingen information om hur de ska tillagas, de möblerar om så det blir svårt att hitta och det kan vara svårt att hitta någon att fråga. T.ex. Om en KUND kommer och ber dig ta en kassa till skulle jag nog säga att du får vänta på en kollega som är på väg.. Är det CHEFEN som ber dig så får du väga din goodwill mot vad du tjänar på att gå hem i rätt tid..

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-05-25 21:34:12 följande:
    här kostar det stora flaskorna 59, smålandspriser Men visst är det bra *gilla*Man behöver inte betala hela skjortan och halva brallan för ett sjyst shampoo det känns fin fint.
    WHAT??!!
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-25 23:28:18 följande:
    MIA= missing in action *gissar*
    Hon är inte bara snygg Ekorren, hon är smart också

Zasata: Tycker du fick grymma svar av Ekorren. Hoppas du fick ihop det.

Asereht: Jag har inte Spotify men Alphavilles gamla slagdänga har jag inte glömt
  • Fröken Småland

Suck, inatt kräktes lilleman ned hela sängen (pga stigande feber) så jag var uppe några timmar och känner mig hur seg som helst. Och idag har jag lovat grannfarbrorn att skjutsa honom till sjukhuset. Maja vaknade nu på morgonen med samma ögoninfektion som lillebror har haft så hon får stanna hemma idag, dels pga smittan och dels pga att det är förskoleloppet idag och jag vill inte att hon skall springa som en galning med en infektion i kroppen *nojig*

Just det, måste ringa kusinerna nu så de kan meddela att hon inte skall med bussen. See ya!

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-26 06:41:37 följande:
    WHAT??!!
    ja kalaspriser på PULSEN här hemma riktiga smålandspriser. Fast dem saknar KRAV bananer, vägrar vanliga!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-26 06:44:40 följande:
    Suck, inatt kräktes lilleman ned hela sängen (pga stigande feber) så jag var uppe några timmar och känner mig hur seg som helst. Och idag har jag lovat grannfarbrorn att skjutsa honom till sjukhuset. Maja vaknade nu på morgonen med samma ögoninfektion som lillebror har haft så hon får stanna hemma idag, dels pga smittan och dels pga att det är förskoleloppet idag och jag vill inte att hon skall springa som en galning med en infektion i kroppen *nojig*Just det, måste ringa kusinerna nu så de kan meddela att hon inte skall med bussen. See ya!
    Onej!
    Hoppas ni blir krya snabbt! Lilla vänner {#lang_emotions_flower}
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-05-26 07:07:24 följande:
    ja kalaspriser på PULSEN här hemma riktiga smålandspriser. Fast dem saknar KRAV bananer, vägrar vanliga!
    Måste kolla runt om jag kan hitta det billigare häromkring. Annars kommer jag och hälsar på hos dig KRAV-bananer och ägg från frigående höns är ungefär de enda aktiva val jag gör när det gäller att göra en insats för rättvisa/miljö/etik. Men där känns det verkligen som att man gör en skillnad. Vi var på "Navet" i Borås som är en naturvetenskaplig lekplats kan man säga och där stod det mycket om just bananodlingarna och hur illa besprutningarna påverkade bananarbetarna och deras födda och ofödda barn så sen dess är det bojkott av vanliga bananer.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11