-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 19:25:32 följande:Iuuuh! Vemund fick en sån där plyschkrokodil med unge (ICA ni vet) av sin gudfar med fru. Nu hade han tappat ungen på golvet så maken har lagt upp den på datorbänken. Jag sniffade lite på krokodilen och den luktar bläh - hunden har tuggat på den!! Han (hunden) åt även upp min mörka choklad - en hel kaka!- som jag tänkte haft till eftermiddagskaffet. Han har rotat fram den ur min väska, fått av både ytterhölje och folie!! Duktig, men inte så smart hund. Dels är väl choklad farligt för hundar och dels är det ALLTID farligt att stjäla godis från MIG!!
ring veterinär NU!!!
-
På riktigt! En sån liten hund kan verkligen dö av det! Ni måste framkalla kräkning och förmodligen åka in akut! Toleransnivån är olika mellan olika hundar, desto mörkare choklad och desto farligare. Finns goldens som dött av 1/3 mörk kaka.Lokatt skrev 2010-04-12 19:30:36 följande:ring veterinär NU!!!
Hur mycket åt han? När? Håll tummarna att han har hög tolerans nivå och ring vet nu! -
Ooops! Han åt nog nästan en hel kaka!
Det var mörk 75 % choklad.
Får be maken ringa veterinär som har jour då..
-
Oj, ring akut vet! skjut inte upp det till imorgon!!Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 19:35:23 följande:Ooops! Han åt nog nästan en hel kaka! Det var mörk 75 % choklad. Får be maken ringa veterinär som har jour då..
-
http://www.giftinformation.se/article.asp?CategoryID=6840 Ekorren, läs! räknar man på mängden (75% kaka = ca 15g teobromin /g choklad Nästan hel kaka, hur många Gram??
Mer än 20 mg teobromin /kg kroppsvikt kan orsaka förgiftning hos hund -
Jag tror dessvärre inte att det "tagit sig" denna sväng... Men tack för att du hoppasLindadjo skrev 2010-04-12 08:36:21 följande:Du kanske inte alls är skendräktig längre? *hoppas* Ska vi få datumtvillingar så måste ju du bli gravid lite innan mig, eftersom jag ska snittas, och det brukar väl bli ungefär 1 vecka innan bf?
Jag ska ha det i åtankehade ägglossning förra veckan så vi ligger rätt i fas va?
-
Precis som Lokatt säger... livsfarligt!!! Hoppas h*n klarar sig med endast Korrens straff för chokladstöldLokatt skrev 2010-04-12 19:42:03 följande:Oj, ring akut vet! skjut inte upp det till imorgon!!
-
nej! magsjuka är värre *röstar* fast halsont är ingen höjdare heller, eller öronvärk.Lindadjo skrev 2010-04-12 09:16:09 följande:Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
-
-
Oj *gulp* hoppas det går bra för liten ekorrvovvsning....