• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 19:25:32 följande:
    Iuuuh! Vemund fick en sån där plyschkrokodil med unge (ICA ni vet) av sin gudfar med fru. Nu hade han tappat ungen på golvet så maken har lagt upp den på datorbänken. Jag sniffade lite på krokodilen och den luktar bläh - hunden har tuggat på den!!  Han (hunden) åt även upp min mörka choklad - en hel kaka!- som jag tänkte haft till eftermiddagskaffet. Han har rotat fram den ur min väska, fått av både ytterhölje och folie!! Duktig, men inte så smart hund. Dels är väl choklad farligt för hundar och dels är det ALLTID farligt att stjäla godis från MIG!!
    ring veterinär NU!!!
  • Lokatt
    Lokatt skrev 2010-04-12 19:30:36 följande:
    ring veterinär NU!!!
    På riktigt! En sån liten hund kan verkligen dö av det! Ni måste framkalla kräkning och förmodligen åka in akut! Toleransnivån är olika mellan olika hundar, desto mörkare choklad och desto farligare. Finns goldens som dött av 1/3 mörk kaka.
    Hur mycket åt han? När? Håll tummarna att han har hög tolerans nivå och ring vet nu!
  • Ekorrfamiljen

Ooops! Han åt nog nästan en hel kaka! Det var mörk 75 % choklad. Får be maken ringa veterinär som har jour då..

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 19:35:23 följande:
    Ooops! Han åt nog nästan en hel kaka! Det var mörk 75 % choklad. Får be maken ringa veterinär som har jour då..
    Oj, ring akut vet! skjut inte upp det till imorgon!!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-12 08:36:21 följande:
    Du kanske inte alls är skendräktig längre? *hoppas* Ska vi få datumtvillingar så måste ju du bli gravid lite innan mig, eftersom jag ska snittas, och det brukar väl bli ungefär 1 vecka innan bf?
    Jag tror dessvärre inte att det "tagit sig" denna sväng... Men tack för att du hoppas
    Jag ska ha det i åtanke hade ägglossning förra veckan så vi ligger rätt i fas va?
  • Cs mamma
    Lokatt skrev 2010-04-12 19:42:03 följande:
    Oj, ring akut vet! skjut inte upp det till imorgon!!
    Precis som Lokatt säger... livsfarligt!!! Hoppas h*n klarar sig med endast Korrens straff för chokladstöld
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-12 09:16:09 följande:
    Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
    nej! magsjuka är värre *röstar* fast halsont är ingen höjdare heller, eller öronvärk.
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 15:23:26 följande:
    Här är Vemund med sin nya fina napp: Tack Bambino MAM för det fina gratisexemplaret.
    vilken sockertopp!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11