• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht

Det var en hemsk olycka inte så långt härifrån igår. En 15 månaders "bebis" blev påbackad av en bil och svårt skadad. {#lang_emotions_cry} Min man var och jobbade i området där man hämtade bebin med ambulanshelikopter men visste inte vad som hänt förren han kom hem och kollade nyheterna.

Fy sjutton vad ruggigt! Stackars bebis och stackars familj!

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Usch, min man berättade om det där igår . Jag minns att i Falkenberg blev en ettåring överbackad av sin pappa när han skulle vända husvagnen hemma på tomten och det var ingen lycklig utgång på den olyckan .

• Fröken Småland

Lindadjo: Det var skitskumt för mig när jag precis tagit ut spiralen. Jag gick tillbaka och kollade mina anteckningar nu och för mig såg det ut så här:

ÄL efter ca 2-3 veckor efter uttagandet
    M efter 6 dgr (pytteliten blödning)
    ÄL 32 dgr efter mens
    M 6 dgr efter ÄL (spotting)
    ÄL 17 dgr efter mens
    M 9 dgr efter ÄL
    ÄL 17 dgr efter mens
    M 9 dgr efter ÄL
    ÄL 18 dgr efter mens
    och sen blev jag gravid men då verkar det ju ha stabiliserat sig på cykler på omkring 26 dagar.

Den allra första blödningen var pytteliten och den andra var så obetydlig att jag var fullständigt övertygad om att det bara var en spotting och att jag därför var gravid. Var till och med hos gyn för att kolla om något var knas eftersom gravtestet visade neg men det aldrig kom någon mens. Men antagligen så var hinnorna i livmodern så ringrostiga att de helt enkelt inte gjorde sig redo för en graviditet trots ÄL. Men tredje blödningen var normal och sen var det som vanligt igen. 

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-13 07:24:02 följande:
    Lindadjo: Det var skitskumt för mig när jag precis tagit ut spiralen. Jag gick tillbaka och kollade mina anteckningar nu och för mig såg det ut så här:ÄL efter ca 2-3 veckor efter uttagandetM efter 6 dgr (pytteliten blödning)ÄL 32 dgr efter mensM 6 dgr efter ÄL (spotting)ÄL 17 dgr efter mensM 9 dgr efter ÄLÄL 17 dgr efter mensM 9 dgr efter ÄLÄL 18 dgr efter mensoch sen blev jag gravid men då verkar det ju ha stabiliserat sig på cykler på omkring 26 dagar.Den allra första blödningen var pytteliten och den andra var så obetydlig att jag var fullständigt övertygad om att det bara var en spotting och att jag därför var gravid. Var till och med hos gyn för att kolla om något var knas eftersom gravtestet visade neg men det aldrig kom någon mens. Men antagligen så var hinnorna i livmodern så ringrostiga att de helt enkelt inte gjorde sig redo för en graviditet trots ÄL. Men tredje blödningen var normal och sen var det som vanligt igen. 
    Okej, ja. Men då ska jag med andra ord inte tänka på den lilla blödning jag fick igår kväll då? När jag skulle gå och lägga mig så blödde jag nämligen, klarrött. Men nu är det borta igen.... och så räknade jag dagarna från min ägglossning och det är 5 dagar sen. Så jag tänkte att det kanske var nidblödning Men då ska jag inte bry mig så mycket om det. Det är väl bara inte stabiliserat helt än, helt enkelt. Jag ska inte ropa hej.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-13 06:54:43 följande:
    Det var en hemsk olycka inte så långt härifrån igår. En 15 månaders "bebis" blev påbackad av en bil och svårt skadad. Min man var och jobbade i området där man hämtade bebin med ambulanshelikopter men visste inte vad som hänt förren han kom hem och kollade nyheterna. Fy sjutton vad ruggigt! Stackars bebis och stackars familj!
    Åh fy så hemskt! Jag får alltid rysningar när man hör om olyckor med små barn hoppas barnet klarar sig den här gången.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2010-04-13 07:59:47 följande:
    Okej, ja. Men då ska jag med andra ord inte tänka på den lilla blödning jag fick igår kväll då? När jag skulle gå och lägga mig så blödde jag nämligen, klarrött. Men nu är det borta igen.... och så räknade jag dagarna från min ägglossning och det är 5 dagar sen. Så jag tänkte att det kanske var nidblödning Men då ska jag inte bry mig så mycket om det. Det är väl bara inte stabiliserat helt än, helt enkelt. Jag ska inte ropa hej.
    Jag har ju förresten aldrig haft någon nidblödning de 2 tidigare gångerna jag blivit gravid, så varför skulle jag ha det nu? Hahaha... man letar verkligen efter allt
    2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-13 08:00:40 följande:
    Åh fy så hemskt! Jag får alltid rysningar när man hör om olyckor med små barn hoppas barnet klarar sig den här gången.
    Jga får alltid fysiskt ont i magen när det är otäcka saker som händer med barn inblandade. *ryser*

Läget är tydligen kritiskt för den lille.
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-13 08:07:27 följande:
    Jga får alltid fysiskt ont i magen när det är otäcka saker som händer med barn inblandade. *ryser*Läget är tydligen kritiskt för den lille.
    Åh nej usch! Sånt får ju inte hända!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht

Det här med att alla gamla trådar öppnats upp för evigt liv ställer till lite förvirring. Nu börjar det komm anya inlägg i trådar som varit stängda ett tag. *förvirrande*

Kanske hade det varit bättre att de aktiva trådarna från och med nu fått evigt liv istället för att även öppna upp gamla.

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-04-13 07:59:47 följande:
    Inte för att jag vill vara negativ men det var precis så det var för mig; att jag fick en liten spotting som jag var säker på var en nidblödning. Allt stämde precis med datum och omfattning så jag var tvärsäker. När det sen inte kom någon mens på dryga månaden så undrar man såklart men i efterhand förstod jag att den där lilla teskeden blod var min mens.

Hoppas det inte är så för dig
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11