• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-12 08:33:15 följande:
    Idag är jag hemma för lillkillen hade feber igår, och stora killen säger han har ont i örat, och liiite feber har han oxå så jag ska avakta lite och se hur det blir med örat. Öroninflammation är inte roligt. Eftersom de inte är supersjuka, men ändå för sjuka för att vara på dagis hela dagen, så tänkte jag passa på att gå till växtriket med de och köpa lite växter. De säljer ju ut jättefina påskliljor för 5 kr bara för att påsken är över. Och så behövs det lite jord och annat
    Vi är också hemma. Superförkylningen har nu alla i sitt fasta grepp. Även här har det klagats på öronont (mellan och mini) och det verkar höra till förkylningen (flera med samma symptom).

Det började med klåda i ögonen och lätt snuva. Nu är jag totalt igensvullen i halsen och har kraftigt sprucken whiskeyröst. Det känns som att svälja genom ett sugrör (inbillar jag mig). I natt har jag fått ca tre timmars sömn pga nästäppan och halsen. Halsen ahr gjort skitont, pulserande värkande ont. Omöjligt att somna. Hostar också otrevligt. Barnen snorar och hostar men ingen utom jag verkar ha ont i halsen. Lillgrisen är snorig. Maken är än så länge opåverkad. *orättvist*

Barnen är för förkylda för dagis men pigga medan jag är helt sänkt och bara vill sörpla te under en filt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-12 09:08:26 följande:
    Vi är också hemma. Superförkylningen har nu alla i sitt fasta grepp. Även här har det klagats på öronont (mellan och mini) och det verkar höra till förkylningen (flera med samma symptom). Det började med klåda i ögonen och lätt snuva. Nu är jag totalt igensvullen i halsen och har kraftigt sprucken whiskeyröst. Det känns som att svälja genom ett sugrör (inbillar jag mig). I natt har jag fått ca tre timmars sömn pga nästäppan och halsen. Halsen ahr gjort skitont, pulserande värkande ont. Omöjligt att somna. Hostar också otrevligt. Barnen snorar och hostar men ingen utom jag verkar ha ont i halsen. Lillgrisen är snorig. Maken är än så länge opåverkad. *orättvist*Barnen är för förkylda för dagis men pigga medan jag är helt sänkt och bara vill sörpla te under en filt.
    Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2010-04-12 08:38:04 följande:
    Är det den nya been?
    Jupp.

Asereht: När jag är förkyld har jag alltid ont i hals och öron, och det är skitirriterande! Prova med Strepsils, det låter inte mycket för världen men det lindrar faktiskt rejält i halsen. Krya på er!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-12 09:16:09 följande:
    Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
    Jag nöjer mig med att fundera över vad som ska göras. Mer action än så blir det inte. Vi behöver både ny kratta och lövräfsa, sen bör vi investera i en skottkärra också. Fast det har vi sagt de senaste tre åren och vi har överlevt utan ändå. Tur det finns "lövkorgar" och att vi inte ska så långt med renset.

Igår fick jag för första gången uppleva det tvivelaktiga nöjet att mitt i ett hostanfall samtidigt nysa. Det var... udda!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-12 09:21:31 följande:
    Jupp. Asereht: När jag är förkyld har jag alltid ont i hals och öron, och det är skitirriterande! Prova med Strepsils, det låter inte mycket för världen men det lindrar faktiskt rejält i halsen. Krya på er!
    Strepsils är helt ok, maken får ta en tur till apoteket på hemvägen. Behöver slemlösande hostmedicin också. Tills dess är det ständig tillförsel av varm dryck som gäller.

Jag är lite lomhörd även om jag inte har direkt ont i öronen. Varje gång jag snyter mig får jag lock för öronen. *fnissar åt eländet*
  • Fröken Småland

På vägen hem från dagis åkte jag förbi Granngården och köpte lite fröer och såjord. Jag som aldrig sått något i hela mitt liv! Tanken är att jag skall ha en egen liten kryddträdgård med gräslök, persilja och dill och så köpte jag även ärter och sockerärter som kan vara kul för barnen att sköta och plocka. Nyttigt godis, Maja älskar att plocka ärter hos farmor och farfars granne (som odlar ärter enbart för våra barns skull, kram till dem )

• zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-11 07:06:54 följande:
    Jag syftade på din fråga om vad man skall ge för en begagnad Bee. Som säljare skulle jag vilja ha 3.000 men som köpare vill jag inte betala mer än 2.500
    men hur var det med chassit på dom gamla?
  • zasata
    sarahl skrev 2010-04-11 08:11:18 följande:
    värkar, värkar, värkar...........
    jag ahr köpt enfärgade från danska pippi, 2 för 50kr.
    Asereht skrev 2010-04-11 08:55:49 följande:
    Jag måste skaffa sådana där dreggelhalsdukar (eller vad kallas det?). Helst sådana som ser ut som scarves. Är det någon av er som sytt sådana och som inte har overlock? Är det knöligt? Ekorren, sydde du några? Inte för att lillgrisen dregglar direkt men han småspyr ju hela tiden. *morr* Ingen av de andra har gjort det så jag är helt oförberedd på den fronten. Visst jag har små handdukar och sådana där frotté tvättlappar från ikea och de används flitigt kan jag säga. Problemet är att man aldrig vet när det kommer. Jag är ständigt nedkräkt, jag bryr mig inte längre om att klä mig hyfsat hemmavid för jag vill inte ha alla mina tröjor förstörda. Bebiskräk ger fettfläckar har jag märkt. Inte nog med det, lillgrisen är ju ständigt blöt i halslinningen och vi byter bodys/overaller flera ggr om dagen och det börjar bli tröttsamt. Nu när vi vaknade gick vi ned, gjorde mogontoalett och jag klädde på lillgrisen. När jag lyfte upp honom från skötbordet så la han en rejäl spya på min axel. Hela bodyn nedkletad (förutom min sunkiga tröja men den bryr jag mig inte om). Så vi har redan bytt body och vi hari nte ens varit uppe en timme. Nu har han haklapp men den är aldeles för stor. Några allmänna tips när man har liten kräkis?
  • zasata
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:55:57 följande:
    Klickbar bild. Här är den, våran nya ikea-tyg-tavla Lite manga-stil över den. Kommer göra sig bättre sen när vi får nya tapeter, de vi har nu är ju bara äckliga och fula.
    Vad fin!
  • zasata

mmm fin! hur är den på ojämnväg?

Fröken Småland skrev 2010-04-11 19:04:16 följande:
    Är det inte underbart parasollväder idag?
    *fniss*
    Det är bra, man skall inte göra skillnad på tjej och pojk..
    Asereht skrev 2010-04-11 17:30:42 följande:
    Sagt av minibusen (som lever i sin egen lilla värld befolkad av honom och scoobygänget ;)): - Pippi rymmer mycket för hennes mamma är en fjäril och hennes pappa ramlade ombord. *hum* - Mamma, min vän Tindra är en TJEJ! - Ja, jag vet vännen. (jag alltså) - HUR visste DU det? Ja, hur sjutton kunde jag veta det??? *fnissar*
    jag får nog hålla med, man vill ju veta vad man köper med liksom,,
    Asereht skrev 2010-04-11 13:04:30 följande:
    Att annonsera ut en Brio som en Emmaljunga är för mig samma sak som att annonsera ut en volvo och påstå att det är en Saab! Ofattbart alltså! Sådär, nu har jag fått det sagt också. Maken tyckte inte alls att det var samma sak. *s* Jag upphör aldrig att förvånas över att folk kan vara så pass ointresserade att de inte ens vet vad de har (läs på märket på vagnen!).
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11