• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-04-22 09:31:51 följande:
    kollade på den i affären och var inte imponerad, *håller mig till gecko*
    Jag tror att det är en rätt bra vagn för oss nu i sommar då "lillusen" kommer behöva sova mycket i vagn på stranden (tror på solig sommar) och hon är ca 93cm lång så då känns det ändå¨som om hon kommer få plats....
  • passau
    Pruseluskan skrev 2010-04-22 09:34:47 följande:
    Jag tror att det är en rätt bra vagn för oss nu i sommar då "lillusen" kommer behöva sova mycket i vagn på stranden (tror på solig sommar) och hon är ca 93cm lång så då känns det ändå¨som om hon kommer få plats....
    menade mest själva modellen... omysig liksom*L*
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-04-22 09:45:40 följande:
    menade mest själva modellen... omysig liksom*L*
    Ja, men det stämmer. Men det finns ju ingen sulky som är mysig enligt min mening. Som sulky är den världsbäst, så är det bara. Däremot har jag precis nyligen kommit över det faktum att lilleman sitter framåt, har man bara gjort det så tycker jag att det är en fullgod vagn för större barn. Jag hade ju en Bee som jag sålde för ett år sedan men den gillade jag aldrig eftersom jag tyckte den var just omysig och lilleman var så liiiiten . Men jag är ju lite fjantig också {#lang_emotions_dreamer}
  • passau
    Fröken Småland skrev 2010-04-22 09:55:37 följande:
    Ja, men det stämmer. Men det finns ju ingen sulky som är mysig enligt min mening. Som sulky är den världsbäst, så är det bara. Däremot har jag precis nyligen kommit över det faktum att lilleman sitter framåt, har man bara gjort det så tycker jag att det är en fullgod vagn för större barn. Jag hade ju en Bee som jag sålde för ett år sedan men den gillade jag aldrig eftersom jag tyckte den var just omysig och lilleman var så liiiiten . Men jag är ju lite fjantig också
    *skönt att inte bli helkt nerröstad trots allt*

hade gärna haft lite högre sidokanter eller hur man ska förklara... den är lite för öppen hela vagnen liksom...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-22 09:55:37 följande:
    Ja, men det stämmer. Men det finns ju ingen sulky som är mysig enligt min mening. Som sulky är den världsbäst, så är det bara. Däremot har jag precis nyligen kommit över det faktum att lilleman sitter framåt, har man bara gjort det så tycker jag att det är en fullgod vagn för större barn. Jag hade ju en Bee som jag sålde för ett år sedan men den gillade jag aldrig eftersom jag tyckte den var just omysig och lilleman var så liiiiten . Men jag är ju lite fjantig också
    Är den perfa som sulky eller mer som paraplyvagn?
  • Kavat

Jag blir inte frisk, blir bara sämre och sämre. Nu kan jag andas genom ena näsborren men allt har satt sig i lungorna istället. Så trött på skiten. Resten av familjen klarade sig hur bra som helst... Tur det kanske, men jag kan ju knappt andas. Funderar på om det bara är grav+förkylning eller om jag ska prova lite Bricanyl som jag fick utskrivet pga täta luftrör av en mycket inkompetent läkare för ett år sedan.. Har kollat med bm och det ska vara ok för barnet, men känns så där att andas in en massa onödigt ändå... {#lang_emotions_undecided}

• passau
    Kavat skrev 2010-04-22 10:57:14 följande:
    Jag blir inte frisk, blir bara sämre och sämre. Nu kan jag andas genom ena näsborren men allt har satt sig i lungorna istället. Så trött på skiten. Resten av familjen klarade sig hur bra som helst... Tur det kanske, men jag kan ju knappt andas. Funderar på om det bara är grav+förkylning eller om jag ska prova lite Bricanyl som jag fick utskrivet pga täta luftrör av en mycket inkompetent läkare för ett år sedan.. Har kollat med bm och det ska vara ok för barnet, men känns så där att andas in en massa onödigt ändå...
    jag fick mycoplasma när jag var gravid och var konstant jätte sjuk...
    be dem kolla!
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-04-22 10:57:14 följande:
    Jag blir inte frisk, blir bara sämre och sämre. Nu kan jag andas genom ena näsborren men allt har satt sig i lungorna istället. Så trött på skiten. Resten av familjen klarade sig hur bra som helst... Tur det kanske, men jag kan ju knappt andas. Funderar på om det bara är grav+förkylning eller om jag ska prova lite Bricanyl som jag fick utskrivet pga täta luftrör av en mycket inkompetent läkare för ett år sedan.. Har kollat med bm och det ska vara ok för barnet, men känns så där att andas in en massa onödigt ändå...
    fy! Hoppas att du kryar på dig snarast!
    *kram*
  • Ekorrfamiljen

Vad jobbigt Kavat!! Mycoplasma är väl inte så bra.. Hmm, du har ju utekatt! Be bm kolla det då. Annars tycker inte jag att Bricanyl låter farligt, det ger man ju vid för tidiga förlossningar.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Tant Pruselius

Här var det lugnt vatten idag, vad har ni för er?

Asereht sitter in sina nya fina röda soffor kanske? Hur var dem?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11