• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-22 14:03:38 följande:
    Här var det lugnt vatten idag, vad har ni för er? Asereht sitter in sina nya fina röda soffor kanske? Hur var dem?  
    Är bara inne och vänder. Sofforna ser bra ut men är i garaget än så länge. Vi måste röja ur vardagsrummet och jag måste har bärhjälp med sånt. Fanns inte tid för sånt igår kväll, eller ikväll eftersom maken jobbar sent. Meni helgen så.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Har varit på en blöt och kall utflykt till stan. Var in en snabbis på bvc och fick lillgrisen mätt och vägd. 5650 g och 60 cm har han hunnit bli. 10 v gammal.

Nu har jag mellanlandat hemma och ätit och utfodrat lillgris. Nu ska vi strax gå igen. Det lockar verkligen inte att gå ut i det där vädret igen. *fryser*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius

Jag förstår vad du menar A, ska snart hoppa på cykel och hämta T. Snabbis förbi affären för att handla toapapper också.... får inte glömma det för då blir det kris

• Tant Pruselius

ikväll ska jag sniffa 1månad gammal bebba och äta pizza, kan inte bli mkt bättre med andra ord

Och är det någon som springer på en prisvärd Bee, så hojta (ingen annons!)

• passau

någon som vill ha en billig frog?
    fått tag på en men jag behöver den itne så jag kan lämna annonsen vidare om någon är sugen ...

annars mailar jag och tackar nej...

• Tant Pruselius
    passau skrev 2010-04-22 17:59:47 följande:
    någon som vill ha en billig frog? fått tag på en men jag behöver den itne så jag kan lämna annonsen vidare om någon är sugen ...annars mailar jag och tackar nej...
    *spejlar* tell me more....
  • Lindadjo

Jag vill oxå prata barnvagnar .....
    Här används knappt våran sulky längre, den jag köpte av Nifelheim. Jag gillar den skarpt, så jag ska spara den ett tag, den tar ju dessutom inte så stor plats heller så den får bli kvar ett tag. Liksom våran maclaren {#lang_emotions_heart}. Den får oxå bli kvar ett tag till, utifall att

2010 ska bli ett bra år!
  • passau
    Pruseluskan skrev 2010-04-22 18:17:45 följande:
    *spejlar* tell me more....
    inbox...
  • Mikaela72

Hoppar in här och hoppas få hjälp. Vilka andra än barnvagnsnördar kan ha koll! ;) Ska flytta till London och behöver en lätt vagn till vår 8-månaders dotter. Lätt och helst lätt att fälla ihop. Tydligen får man inte alltid åka buss utan att fälla vagnen! Galet! Plus att det ju är väldigt dåligt med hissar och rulltrappor i tunnelbanorna... Samtidigt ska vi ju promenera en massa precis som vanligt.

Mina önskemål annars är att lilltjejen ska kunna sitta vänd mot mig, helst ska varukorgen vara rymlig (har en Teutonia Fun nu och blir galen på balken baktill som gör att man inte kan lägga ner någonting bredare än någon decimeter - och säg den matkasse som är så pyttig...) och den måste ha fullt liggläge. Sen gärna lätt och lätt ihopfällbar alltså. 
    Har kikat lite på Micralite, men hittar dom inte hos någon återförsäljare i Sverige på nätet. Har heller inte förstått om sittdelen är vändbar eller om handtaget är svängbart, så man kan ha barnet mot sig. Eller hur den egentligen funkar då barnet blir lite äldre. Annars är den ju plättlätt och verkar busenkel att få ihop.
    Men där måste ju finnas fler vagnar som uppfyller våra önskemål? Snälla ni som vet så mycket om barnvagnar, hjääääääälp! :)
    Tusen tusen tack på förhand!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11