• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • mithrandil
    ViFrånLandet skrev 2011-06-12 14:30:39 följande:
    Beror helt på hur känslig man är skulle jag säga, vår Gabriel dricker den utan problem (allergisk mot havre och vete... inte provat de andra sädeslagen). Tycker ni det är värt att testa, så testa. Om ni inte vill riskera - ta carlshamn istället... Blev du nå klokare? ;)

Haha.. Nä. Men eftersom vi ska äta baskost så hoppar vi över det för ett litet tag. Onödigt då om de skulle reagera på något när de ändå ska äta så strikt kost.

Dummaste är bara att det inte går att få tag på carlshamn här där vi bor, men vi får väl åka till nån annan stad och leta.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Kavat

Mithrandil, Inte säger jag. Ta bort och sen när de mår bra kan man provocera med ricedream omman vill. Men det är viktigt att få dem bra först. Det är ju ändå flera barn i tråden som reagerat på den. Jag vågar inte ens försöka men jag vet ju hur känslig min kille är redan.

• Kavat

Coop brukar ha i ordinarie sortiment och Ica kronan här. Har du kollat Hajen? Sen kan man be att de tar in. Whillys är dupera åra med det men Ica och Coop borde kunna. Man kan ju köpa/ beställa flera flak när man handlar här, de kanju stå i rumstemp och låååång hållbarhet.

• Kavat

Älsklingen, ja , jag håller med övriga men det vet du ju redan. Blåsor i rumpan brukar betyda att de inte tål något.. Men får hon det även utan blöja, alltså att det inte ligger emot? Har du läst inbox föresten?

• Kavat

Ifån-språk är inte så bra. Whillys brukar inte ta in saker skulle det stå.

• Tibell

Kavat : Tilde har inte blöja.. Inte haft på 2 år nu :) så den kan jag inte skylla på...
    Kan man få blåsor pga av allergi utan att kissat eller bajset ligger emot ?

Japp.. Ska svara på det när barnen lagt sig sen. Sitter vid telefonen nu.. Går inte svara på inbox då!

• Tibell

Första dagen med bättre väder och barnens näsor rinner som kranar. Bellas ögon var även röda och blanka.. Såg febersjuk ut :( detta trots mediciner. Bajs trött är jag på allt!!

• Tibell

Har pratat med mannen nu och visat honom bilderna på tildes mage. Han blev faktiskt riktigt chockad. Han, precis som jag, har inte tänkt så mycket på skillnaden eftersom den sker gradvis under hela dagen.
    Så han tyckte med vi skulle testa fritt från sädesslag. Man kan ju inte förlora något på det.
    Och jag har en viss känsla av att hennes förstoppningar, orolighet/rastlöshet, extrema gnäll och trötthet hänger ihop med den svullna magen.
    Ska även ringa hennes läkare imorgon och kolla om de vill göra fler allergitester..

SÅ skönt att han faktiskt höll med.. Och att det inte är något fel på min syn ;)