• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • Kavat

Älsklingen, ja det kan förvärras eller förbättras. Precis min tanke också mithrandil. Ska ni ha en till älsklingen?

• Tibell

Ja :) om allt går bra blir tjejerna storasystrar i juli!
    Men det är hemligt än, inte ens de närmaste vet.
    Är i vecka 13 nu och på tis ska vi göra kub. Ser allt bra ut då kanske vi går ut med det :)
    Men här inne snokar inga bekanta så till er kan jag berätta :)

Men problemet är ju just det att jag inte längre kan "fuska" utan är dålig nästan varje dag :/ men men, kanske lika bra det ? Nu MÅSTE jag ta mig i kragen gällande mina allergier/överkänsligheter...

• Kavat

Åh, stort grattis vad kul! Hur gamla är de när de blir storasyskon?
    Vi har också tre och jag är så otroligt glad över det. Den minste är verkligen vår lilla solstråle! Kanske för att det var lättare att hantera allergierna från början. Skiljer två år på de stora och tre år till liten.

• Tibell

Tilde blir 5 i sommar och Bella fyller 3 i oktober. Rätt lagom :)
    Hoppas nu bara allt ser bra ut på tisdag :/
    Är verkligen nervös. Har mått kanon bra den här gången medans jag med tjejerna mådde bajs minst sagt..
    Men men, vi håller tummarna

• barefoot

3Bus:
    Ville bara säga att vår son inte heller verkar fixa skrädmjölsgröt trots att han dricker havremjölk varje dag utan problem.  Och när vi bakar till honom och bla. använder använder havre och dinkel så verkar det hjälpa att kakorna varit fryst innan han äter dem. 

Gott Nytt År! 

• Bobbosmamma

Hej på er. Jag tänkte höra om någon kan tipsa om korv utan potatismjöl. Det enda jag hittar på vår Coop forum är typ italiensk cabanos-korv som jag tror är rätt kryddstark. Hade hoppats på nån prins eller wienerkorv typ, men hittar inget av den typen. Nån som vet?

• Prince or Princess

Bobbosmamma: det undrar jag oxå! Har letat men inte heller hittat..