Blå Flygare skrev 2011-07-23 15:07:21 följande:
Jag tror inte ni kommer behöva ta med egen mat. vi hade samma vi inför dagisstart; mottagningen var stängd så vi hann inte få intyget i tid. Men vi sa till första dagen, och köket kunde ställa upp med mjölk/äggfri kost på ett par dagar, och innan dess var inte lunch med på inskolningsshemat. Så länge det handlar om de vanligaste allergierna och intyg är på väg ska det inte behöva vara något svårt att fixa. Sen kan det ju ta lite längre att ta in specialprodukter till avdelningen eller att fixa kosten om det är någon ovanlig allergi som kräver lite mer.
Som tur är så ligger det bara några hundra meter hemmifrån också, ifall vi behöver ta med lite i början. Ska tydligen vara mat från skolköket, har inte fått något klart svar på det än. Men vi får se ifall de är jättekinkiga, han ska ändå "bara" gå 15 timmar till en början så det blir ju inte alla måltider direkt heller.
Måste fråga en annan sak, idag var vi på kalas hos svärmor, hon hade fixat korv och potatis åt Theo. Han fick även lite grönsaker och av det var det bara grön paprika han inte ätit tidigare, men den spottade han ut fort också. Däremot så var det en hund med, och den hunden slickade Theo överallt. Allt eftersom vi var där så fick Theo röda utslag, dels var det små nästan som myggbett, ca 4-5st men sen stora röda utslag som en enkrona, de var inte förhöjda utan platta. Han såg nästan ut som om han hade gråtit massor fast utslagen var på halsen och kinderna och skallen också.
Vet att han fick det en annan gång också. Hans ögon rann inte och inte hans näsa heller. Jag tror att det var hunden som ätit något och överfört det på Theo, svärmor tror att det var tomaten. Men tomat har han ätit tidigare och inte blivit röd på det sättet, han har ju ätit enhel del ketchup och tomatsås också.
Någon som har en idee eller kan det vara att han är allergisk mot hund? Utslagen försvann sen när vi åkte hem och ikväll så syntes det inte. Men han har varit lite extra orolig, fast det kan också bero på att jag är jättestressad och mår inte så bra. Jag och Theo ska nämligen åka iväg 1 vecka till mina föräldrar med allt vad det innebär, är skönt att komma bort men samtidigt jobbigt. Sån stress har han reagerat på tidigare.