Allergitråden
Fick kallelse till barnmottagningen nu, tog bara 2månader... och självklart får han tid på sin ettårsdag... *suck* Men då är vi inte hemma så den får jag boka om, är till sköterska och dietist men jag får lite ångest över det där. För dietisten har ju suckat innan när vi pratat på telefon om strulet med ersättningen och sagt att han inte ska äta ersättning efter 6månader och nu blir han ett år och äter det fortfarande. Vi blandar ner det i risvälling till kvällen bla. Han följer sin kurva och går upp som han ska, borde inte det betyda att vi gör rätt med maten?
Mätte honom hemma nu och det verkar som om han växt ca 4cm igen på lite mindre än 2månader, tidigare har de fått mäta om för han kanske växt 1cm, men de senaste 4 månaderna har han växt ca 8-9cm om jag mätt rätt vilket jag misstänker. Den raketväxten började när vi började med "utan allt", fast nu får han kyckling och sinlacgröt också.
Fast från förskolan har vi inte hört något alls, jag väntar på att avdelningen ska ringa, fick tag på enhetschefen som skulle ge mitt nummer till rätt avdelning men inte ett ljud än och han ska börja om 2 veckor. Känns mer om mer som om jag kommer få fixa med mat åt honom för ordna ett intyg kommer vi inte hinna och jag har ingen aning om hur maten sköts där, om allt är centralkök eller inte.
Tur att det är typ 300m hem. :)
Idag har han varit jättegrinig och ledsen till och från utan "orsak", misstänker att det kan vara för att han lekte med sin tuggleksak och skulle stoppa in den i min mun och sen sin osv. Han ville mata mig och jag äter ju mjölk. Men nu på kvällen så lugnade det ner sig när han fick pannkakor :)
Pannkakor med kräm är en stor favorit.