Allergitråden
Vad jag inte gillar Theos allergier nu, måste iväg och handla mat åt honom till julbordet, vi kommer åka till mina föräldrar och även om de gör sitt bästa så fixar de inte att handla mer än mamma scans köttbullar och hotdogs åt honom. Sambon måste jobba imorgon också så vi kommer inte iväg förrens tidigast på fredag morgon. Hoppas han inte ska jobba på fredag också.
Jag är utslagen i öroninflammation, har inte ens fixat julklappar, men vi stannar några dagar så det blir choklad till alla vuxna och kusinen måste jag köpa något så får jag köpa nyårspresenter istället och ge.
Men vi måste ut och handla mat så han har något mer än korv och köttbullar och sen något på resan. Jag orkar inte och släpa med allt också, vi åker bil som tur är men det är ändå minst 1 papperspåse med välling, ofta så finns inte risvällingen på icat där och åka runt och leta under jul funkar inte, sen margarin så vi slipper steka allt för sig, rismjölk, alla mjöler och gryner till gröt, flingor osv.
Jag orkar inte flänga runt, men han måste ha mat för några dagar. Tur att han älskar köttbullar korv och potatis. Jag är för trött för att planera mat.
Bläääääää!!!
Om vi ändå hade åkt ner imorgon så skulle jag kunnat handla på plats på fredag men när vi åker beror på när sambon får ledigt, han måste slutföra en sak först, så har vi otur blir det inte förrens på fredag em, när resten av världen åker. Bara jag blir frisk nog att köra ör självklart har sambon inget körkort...
Så säger folk att allergier inte är så "svår" sjukdom... får se det positiva det blir inte många på julmiddagen så det är lättare att ha koll så ingen ger Theo något han inte tål. Både mina föräldrar och min bror och mormor fattar och respekterar det vi säger ang. Theos mat.
God jul på er alla om vi inte hörs mer innan jul, jag har 3 miljoner saker att göra och packa så jag ska försöka hålla mig borta från datorn ;)