LadyM skrev 2011-12-07 13:12:01 följande:
Skönt att höra att det går bra för era på fsk! Man är ju lite nojjig att lämna över ansvaret efter att ha haft full koll själv i 1 1/2 år!

Ska skriva lista till kocken och personalen, och det där med välling lät som en bra idé. Blir ju grinigt som attan om han är hungrig! Sen måste de smörja leo m vaselin runt munnen innan han äter, annars får han kontakteksrm från maten runt munnen och får svinkoppor på ett kick. Haha! Personalen kommer ju hata oss!!!!

Det tror jag inte de gör.
Jag ringde sonens förskola nu för att sjukanmäla honom resten av veckan också så han förhoppningsvis får bli frisk till luciafirandet på tisdag. Då säger hans pedagog att de skulle ringa mig för kokerskan och personalen har funderat på vad de ska bjuda Theo på under luciafikat. Det blir pepparkakor och lussekatter till alla barn och vuxna som kommer men han får ju inte äta det och kokerskan hade inte hittat något alternativ.
Så när jag sa att jag har bakat sådant åt honom och vi gärna tar med så blev hon jätteglad, det hördes att hon verkligen tyckte det var bra och viktigt att han får liknande saker som alla andra även om han kanske inte äter en massa. Han är inte så förtjust i mjukt bröd och kakor, men de försöker ändå att det ska vara så lika som möjligt.
Det värmer verkligen i hjärtat att de försöker och har en sådan vilja att få det bra, speciellt när de första veckorna var mest "tjat" om att det finns allergiförskola och att Theo kanske passar bättre där. Men de var rädda att han skulle bli jättedålig och de inte skulle veta vad man ska göra.
Det finns små guldkorn där ute som verkligen bryr sig, ville dela med mig av det när jag vet att många kämpar och måste bråka för sina barns rätt.