LillSkruttet skrev 2012-02-13 09:40:27 följande:
Jag tror att jag måste kräva nya allergitest på lillkillen vid nästa besök på allergimottagningen när vi ska dit om någon vecka. Han har senaste veckorna bajsat kladdigt, senapsfärgat, starkt lultande med hela matbitar i. Här om dagen låg det hela russin i, ff skrynkliga.....i morse låg det bitar av pommes frites i (han åt det igår kväll). Han fiser mer och har haft eksem i rumpan vid ett par tillfällen vilket han inte haft förut.
Jag vet inte vad han får i sig som han inte tål. Förvisso har han börjat på dagis men de vet ju om allergierna. Verkar som det är något han får hela tiden eftersom det inte blir bättre. Det enda jag vet att han fått på dagis som vi inte har hemma, är Havrefras, men enl innehålksförteckningen ska de vara ok. Någonting är det han inte tål som han får i sig.
Vi var ju och kollade glutenprov i julas och det visade neg. Men ssk:an jag pratade med lät lite osäker exakt om det var det som var taget eller inte. Annars låter ju symtomen lite som glutenbesvär eller hur?
Sådär illaluktande och senapsgult bajsade Theo när han åt havre och vete. Han är också alltid smådålig har vi märkt nu, han sover dåligt typ jämt. Men nu när han varit hemma från förskolan i 10 dagar och dessutom fått tavegyl veckan innan så har han inte haft röda kinder och sovit grymt bra för att vara han. Förutom när han fick tag på en godis på ica.
Jag misstänker att det är förskolan som har endel i det hela, de andra barnen pussar och "kladdar" på honom hela tiden så han får röda kinder.
Nu har han slutat stoppa allt i sig hemma det tror jag varit en orsak till att han varit smådålig hela tiden, att han hittat kaninpellets, kaninbajs och annat som trillat ner på golvet.