Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

H I L L A skrev 2010-10-13 11:08:17 följande:
    Håller också på att rensa garderoberna, men åhhhh vad svårt det är att skiljas från vissa plagg !!! Men desto roligare att köpa nya
    Jaa gud det är verkligen superjobbigt ibland. Har sålt nästan alla kortärmade babyklänningar nu också men de var ju i 74 så de var verkligen på gräsen, och ändå gör det ooont i hjärtat när de måste flytta vidare Gråter Man är allt bra störd Drömmer Men som sagt, desto roligare att köpa nytt och endel favoriter får man helt enkelt spana efter större storlekar på. Tror ju att det blir en lillbror här så han får ändå inte ärva några klänningar Men motiverande som tusan när pengarna trillar in!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko

Godmorgon! Eller ja, jag har haft morgon ända sen kl ringde 04.45, hujja vad det inte är kul att åka till jobbet den tiden! Vaknade och hela tomten och allt är täck av första snön Helt galet med snö redan, det brukar vi inte ens ha här i norr 3-4 cm har det kommit inatt och Milla var visst alldeles eld och lågor hemma, trots att hon knappast vet vad det är "Uuut snön pappa, uut snön pappa" ropade hon för fullt så dom har nog fullt upp där hemma

• solouniko

Godmorgon! Nästa vecka hoppas jag på molomail, första helgen i november skulle passa sååå bra här!

Nu ska vi äta frukost och göra oss redo för första inskolningsdagen på dagis Vad hände? Min lilla stortjej

• solouniko
    Duntoffla skrev 2010-10-18 08:20:36 följande:
    Morrn morrn! Är du sjuk?
    solouniko skrev 2010-10-18 08:19:06 följande:
    Godmorgon! Nästa vecka hoppas jag på molomail, första helgen i november skulle passa sååå bra här!

Nu ska vi äta frukost och göra oss redo för första inskolningsdagen på dagis Vad hände? Min lilla stortjej
    Morrn morrn!

Ska du åka till salgen? *lyllo*

Spännande med inskolning! Lycka till!
    Ja, jag hade tänkt ta mig iväg i år Trodde det skulle vara nästintill omöjligt med tanke på att det är såå långt, men det verkar gå att få ihop trots allt så NU vill jag ha ett datum så jag kan boka flyg Så jag är lycklig Solig Ingen salg för din del eller? Kanske lite bängligt med  bebis osv såklart..

Ja det ska bli spännande med inskolning. Kommer dock bara vara med idag sen jobbar jag, men det kanske är lika bra det. Hon är lite tuffare med pappa
  • solouniko

Bra idé SmillaMilla

1. Vilket  är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?
    - ÅH vad svårt!  Jag gillar ju de nya rådjuren väldigt mycket, gamla bambi, pärlplattor och älgarna har alltid varit en favorit!

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?
    En suit med multiflower i 56 när Milla var några veckor gammal, älskade den! Köpte en pärlplattesuit dagen efter!  

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?
    - Hm jag har ju varit lite dålig iom salgsparande men jag har beställt en Katvig peace apple tröja som jag ska hämta ut idag! Annars var det de fina gamla orange ränderna med lila mudd från Molo som jag köpte på FB av Smilla

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?
    -Milla älskar alla färgglada print, speciellt med djur på. Får hon bestämma säger hon ofta "klänning bambi" som är den från hösten med rådjur, den gillar hon skarpt!

• solouniko
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 16:13:31 följande:
    Här kommer en liten uppdatering i från mig:

Föddes en liten danskbebis igårkväll.
    Efter 1 ½ timmes värkar så förlöstes en liten tjej med katastrofsnitt på 2.3 kg och 48 cm lång.
    Hoppas ni alla har det bra Hjärta
    Oj här gick det undan! Stort grattis och hoppas att allt gick bra! {#emotions_dlg.flower}
  • solouniko
    Lantani skrev 2010-10-19 18:48:48 följande:
    Föresten har ni några tips om en snygg mössa som även passar vuxen? Har kommit fram till att jag är i stort behov av en mössa till mig själv!
    Geggamoja i stl L I loove!
  • solouniko
    Lantani skrev 2010-10-19 21:13:58 följande:
    shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=3944&i...

Blev en sån till mig och en till sonen och en scarfs också, hittade ju den för bra pris hos borisbus!
    Den där är sååå fin Älskar de färgerna! Men jag tog den grön/grön till mig själv tillslut ändå för jag passade bättre i de färgerna. Men den turkosa är en av mina favvisar Topline sitter snyggare på vuxna men classic passar bättre på Milla, lite beroende på vad hon har för stl. Ibland är hon mitt emellan två storlekar och då får det bli topline
  • solouniko

Underbart med suit och kjol Fast nu när hon är 1½ så använder vi i stort sett aldrig suit längre, tråkigt nog! Önskar sååå att hon kunde ha dom som pyjamas men hon är för varm för det tyvärr. Tur att vi får en bebis som kommer bo i suit i många månader
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17