Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-10-24 09:35:31 följande:
    Härligt
    Jag beställde ju Molo mössa och vantar därifrån i går, fick mail direkt att det var skickat. Perfekt med fraktfritt o 10%
    Hoppas nu att mössan passar, vilken storlek har du till Milla?
    Kanon! Milla har stl 1-2 år och hon är ju 1½ så storlekarna verkar stämma rätt bra. Behövde en till vintermössa och den Reiman är så praktiskt på dagis osv så det slipper glepa
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-10-24 09:48:26 följande:
    Åh bra, jag tog 3-5 år till Liam, då borde det ju funka.

Rånisar är verkligen kanon, tyvärr går inte mina barn med på att ha det på sej.
    Ja då borde det ju passa. Vilken färg blev det? Joo det är kanon! Har en tjock molo med stjärnor också men reiman är fodrad med ull så den borde stå emot våra -30 dagar Milla är inte heller överförtjust i de men hon är ung ännu så jag hoppas hon vänjer sig
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-10-24 10:06:19 följande:
    Absolut Men man vet ju aldrig, en del storlekar är ju verkligen knas. Köpte den randiga stickade VV mössan till Liam och i den fick jag köpa 7-8 år,  känns ju ganska normalt till en 3½ åring

Det blev regnbågs mössa och vantar, blir nog fick till den gröna Molo overallen
    Ja endel storlekar kan verkligen vara galna Inte kanske helt normalt till han nej, haha! Ibland undar man vad dom mäter efter för bjässar Åh ja, det blir nog superfint!
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2010-10-25 07:19:40 följande:
    God morgon!

Hemma med Svea.....igen. Märks att hon inte gått på dagis innan, hon är ju sjuk hela tiden.

Klockan är bara 8.20och jag är redan shoppingsugen.

Vill ha katvig ränder. Gära eggplant randigt. Men vill ha leggins också. Finns inte?
    Dom ränderna är jag med nyfiken på. Tror nog dom är fiiina IRL. Du får ta dom här byxorna http://www.funkybaby.se/berber-pants-eggplantpastel-p-1912.html
  • solouniko
    1. Vilken vinteroverall har ditt barn?
     En uuunderbar Molo regnbåge med dubbla dragkedjor i 86 och en rosa slitochslänigs Vill ha en Hummel!
    2. Vilken vinterjacka har ditt barn?
    En grön från HM
    3. Vilken vinterbyxa har ditt barn?
    Ett par svarta täckisar också från HM
    4. Vilken mössa har ditt barn?
    Mååånga vanliga, men vintervinter har hon Molos tjocka lila vintermössa och en svart rånarluva i ull från Reima
    5. Vika vintervantar har ditt barn?
    Lila vantar från Molo, svarta Nanook, ett par hestra och ett par Lindex
    6. Vilka vinterskor har ditt barn?
    Svarta Kuoma skor i stl 23
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2010-10-26 12:12:19 följande:
    Hej hopp flickor.

Hemma och pustar ut en liten stund, var på bvc för 1 års kontroll av Meja tidigt imorse, allt var prima, och hon väger exakt lika mycket som Liam gjorde på 1 års kontrollen, 8920 g Sprutor fick hon också, stackarn skrek som en stucken gris och Liam blev aaaaaarg på läkaren Därefter blev det några timmar på ÖF, strax ska barnen till farmor och jag ska sätta mej i frisör stolen, äntligen, och ikväll blir det hockey för mej och sambon.

Fick hem Molos vintermössa till Liam igår, tog storlek 3-5 år men det var verkligen precis, han hade lätt kunnat ha den största storleken. Mina barn måste ha extremt stora huvud
    Tiden går såå fort, kändes som nyss Milla hade 1års kalas ju! Nästan lika stroa, Milla vägde strax under 8,9 på kontrollen Haha oj var mössan liten? Kanske du kan byta storlek då? Men fiiin är den
  • solouniko

Behöver lite råd! Ska köpa en till overall (begagnat) som extra overall och jag velar mellan en Hummel och en Nanook, kan inte ritkigt bestämma mig! Älskade Hummeln vi hade förra året men har hört mkt bra om Nanook också.. Åh att det ska finnas så många fina att välja mellan

Hon har ju en Molo som hon ska ha sen också köpte hennes pappa en akut på Ica Maxi när snön och minusgraderna kom som hon har ute i skogen typ. Vi är där rätt mkt med hunden osv och det är bark och lera och massa annat äckelpäckel överallt så där passar den bra att använda Drömmer Men den är sjukt prasslig och riktigt ful dessutom Kräks  Hennes pappa tänkte ta på henne regnbågen men det var tuuur för han att han inte gjorde det Demon Den hade blivit förstörd innan vintern knappt börjat! Sååå. Nanook eller Hummel?

• solouniko
    H I L L A skrev 2010-10-26 16:20:49 följande:
    Jag säger Nanook !!! Superbra passform, varm, andas suveränt, tål hur mkt vattten/snö som helst, bra ben- och armslut, lätt att ta av och på m.m.
    Tack för info! Jag har förstått att de är stora i storlek, vet du HUR stora? Drunkar Milla i 92? Hennes båda andra är ju i 86 så jag hade tänkt köpa 92, då borde den väl funka nästa år också. Ja den verkar verkligen superbra!
    Kristyr skrev 2010-10-26 16:20:56 följande:
    jag har en grön nanook hänger i garderoben i väntan på många minusgrader. Men det fick väl inte så bra betyg i nått test i år Obestämd
    Men vi fick dem, fick inte välja nått annat märke heller för sonen skulle HA nanook
    Åh den gröna tycker jag är sååå fin Är väääldigt svag för grönt, speciellt sådär härligt äppelgrön! Äsch dom där testen har jag svårt att tro på. Tycker dom verkar så konstiga! Coop vann väl förra året? Obestämd Vilken storlek har du?
  • solouniko
    H I L L A skrev 2010-10-26 16:26:57 följande:
    Jag har 92 till Hilda och hon är 88 cm lång och där finns gott om växtmån. Hur lång är Milla ?
    Har du bild? Milla är nog strax över 80 cm.. Vilken färg har ni?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17