Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

H I L L A skrev 2010-10-26 16:39:28 följande:
    Röd/svart
    Har tyvärr ingen bild just nu. Tror inte hon kan ha större än 86 faktiskt. De säger att växtmånen är inräknad i deras storlekar, att man ska ta den stl som barnet är långt.
    Tycker alla färger är superfina. Röd, grön eller cerise vill jag ha.. Ja, då kanske 92 blir stort då. Hoppas jag hittar en fin i 86 snart då Tack för hjälpen
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    h80 skrev 2010-10-26 16:44:31 följande:
    Vilken storlek på vinteroverall från molo hade ni tagit till en som 1½ åring?
    Milla har 86 på sin regnbåge och hon är 19 månader och ca 80 cm lång
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2010-10-26 17:10:37 följande:
    Nanook
    Tack Blir nog att spana efter en nanook då! Fyndade nyss ett par vinterhandskar därifrån också billigt, hoppas de håller de små fingrarna varma! Milla svettas som tusan på natten men blir såå lätt kall om både händer och fötter ute!

OT men min BM bad mig boka ultraljud nu i veckan. Hallååå vart tar tiden vägen?? Tror ju fortfarande knappt att jag är gravid men går redan in i vecka 14 imorgon. Tiden går verkligen undan!
  • solouniko
    H I L L A skrev 2010-10-26 17:43:00 följande:
    Solouniko -- Nu har jag fixat bild på Hilda i 92
    Tack Så söt hon är! Såå himla fin overall! Men ja, en hel del växmån och Milla är ju dessutom 8 cm kortare. Så det måste nog bli en 86a ändå.
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2010-10-26 18:21:15 följande:
    Ja, det är verkligen skillnad på att vara gravid när man redan har ett eller flera barn att ta hand om hemma.
    Vantarna har jag inte testat, bara overallerna, fleecarna och skalkläderna och de är toppenbra.
    Ja verkligen, Sist var ju varje vecka såå lång och nu har jag knappt hängt med alls och är redan i andra trimestern tydligen. Haha! Mår så himla mkt bättre nu också så det kan ju spela in med

Fiiina bilder! Ja många verkar vara nöjda med Nanook, och nästa höst ska hon förhoppningsvis börja på ur & skur så då är verkligen bra ytterkläder ett måste. Men 86 till 80 cms Milla borde bli lagom då
  • solouniko
    H I L L A skrev 2010-10-26 18:41:18 följande:
    86 blir nog också ganska stort, 80 hade nog varit perfekt, men verka inte göras i 80 ?
    Joo säkert blir det lite stort. Åh, nu blir jag som osäker! Kanske jag ska vänta tills nästa vinter och köpa en då? Då borde ju 92 funka bra! Köper jag 86 kanske den passar bra bara i slutet av denna vinter och är lagom typ mitt i sommaren.. Obestämd Men hummel i 92 är väl också rätt stora?
  • solouniko
    Kristyr skrev 2010-10-26 19:24:16 följande:
    får hoppas på massor med snö så slits overallen mindre då
    solouniko skrev 2010-10-26 16:25:18 följande:
    Tack för info! Jag har förstått att de är stora i storlek, vet du HUR stora? Drunkar Milla i 92? Hennes båda andra är ju i 86 så jag hade tänkt köpa 92, då borde den väl funka nästa år också. Ja den verkar verkligen superbra!

Åh den gröna tycker jag är sååå fin Är väääldigt svag för grönt, speciellt sådär härligt äppelgrön! Äsch dom där testen har jag svårt att tro på. Tycker dom verkar så konstiga! Coop vann väl förra året? Obestämd Vilken storlek har du?
    En en en måste kolla...

en 98.
    Och hur lång är han?
  • solouniko
    Busbellan skrev 2010-10-26 21:44:35 följande:
    Gokväl på er
    Suttit och tittat på tapeter så jag är alldeles snurrig i huvudet
    Finns ju såå mycket fint så jag vet egentligen inte vad jag vill ha längre

Kolla här och gå in på belle rose, helt underbara tapeter. Finns många fler fina än vad som syns på bilderna där också
    www.midbec.se/undersidor/jquery/nyheter.html
    Underbart att göra barnrum Kunde aldrig bestämma mig för tapeter till Milla när vi gjorde hennes nyss så det blev vitt överallt, men med alla leksaker/tavlor osv blir det ändå ganska färgglatt. Men ÅH vad fin den var den randiga som var på bild 3, den skulle jag vela ha i hennes rum tror jag!
  • solouniko
    Buttelina skrev 2010-10-27 17:26:33 följande:
    visst var den sööt <3 det har varit en insamling till dig men jag vet inte vad som hände med den så vi tyckte att vi kunde köpa en liten grej till dig i alla fall
    Just ja vad hände med den egentligen? Man bara betalar till olika kontonr och har ingen aning om vad som sker sen eller om det ens sker nått överhuvudtaget 
    Ocikatten skrev 2010-10-27 18:39:51 följande:
    Hade du verkligen inte betalt den? Här påminde de innan den förföll...
    Nej, det har hänt en gång tidigare och då har jag inte heller fått påminnelse innan den går ut Obestämd
    SmillaMilla skrev 2010-10-27 19:17:20 följande:
    Ingen som skall till pop?

Vill GÄRNA ha denna till Svea!

www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai...
    Ska eventuellt dit imorgon när jag är ledig. Kan kika! 104?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17