Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Här har overallen varit på någon vecka, fast inte molon utan en annan Har varit så lerigt/slaskigt men nu så är det vit fin snööö överallt så jag tror det blir regnbågspremiär i veckan De har dock lovat kring -10 grader så brr vad kallt Blir skönt att åka till värmen i Skåne och Danmark Såg att det skulle vara kring 7 grader varmt på onsdag, rena rama sommaren

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    h80 skrev 2010-11-07 23:16:24 följande:
    nja sommar vet jag inte, mer regn o blåst......usch....föredrar faktiskt den norrländska kylan
    Jo, jag förstår vad du menar. Ibland kan -20 här kännas skönare än -5 i Sthlm tex för att det är så rått, kallt och blåsigt där. Sen med snön också så känns det inte lika kallt heller. Så -30 som vi har ibland är inte alls så hemskt som det låter faktiskt Frågan är ju om man ska ha fleece + skaljacka på sig i Köpenhamn eller stora dun fjällräven?
  • solouniko
    h80 skrev 2010-11-07 23:38:54 följande:
    Håller verkligen med dig, Sist vi var hos syrran (förra vintern) lämnade vi Lund o 3 grader o regn o kom till henne o -32, snö, klarblå himmel o sol. Tyckte faktiskt vädret var bättre hos henne :)

Jag hade nog satsat på fleece+skaljacka
    Vart bor din syster? Ja vintern här uppe kan verkligen vara fantasiskt, älskar speciellt vårvintern när solen värmer sådär härligt och snön gnistrar, då är det såå härligt att vara ute på isen och njuta Solig 

Tack för tipset, jag tror också det får bli så. Fjällräven blir så jäääkla stor att ta hand om där inne sen, skaljackan kan jag ju peta ner i botten på säcken så det känns smidigare
  • solouniko

Godmorgon! ÅH vilket underbart väder jag fick vakna upp till. Strålande sol, minus 6 grader och härlig snöö Solig Alldeles lagom! Ska åka in och växla lite danska kronor strax innan jag hämtar hem Milla från dagis, ÄNTLIGEN efter en hel helg hos gammel mormor Då ska vi ut och åka BOB och pulka och göra snöänglar

• solouniko
    ängeln83 skrev 2010-11-08 18:40:37 följande:
    Har blivit totalt glömsk här, vilken storlek har man när man är runt 1 år och typ 7-8 mån? Funderar lite på vilken storlek jag ska köpa i Mejas kläder till nästa sommar.
    Milla är ju 1 år och 7 månader, tror jag Hon har 86 nu och har haft ett tag, jag kommer köpa 92 till henne nu på salgen. Hon växer ju inte heller i direkt raketfart Så jag hade köpt mest 86 och lite 92
  • solouniko
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-08 20:40:04 följande:
    Teolin är 2 år och 2 mån, hon har 92 baby utan problem ett tag till
    Ja, jag tror Milla kommer kunna ha 86 ett tag till. Hon blir två i mars och så är det nog 92 som gäller så det blir mest det jag kommer bunkra på salgen
  • solouniko

Åh vad ni har det fuskigt som bor så nääära! Nu är jag hemma i Luleå igen och ÅH så skönt det är Har inspekterat mina fynd och är supernöjd ännu. Det enda jag saknar är som sagt en lurvjacka och leggings med starrainbow och ministars kom jag på sen! Ska försöka fota lite i idolpausen

Milla sa "åååh mamma, MÅNGA kläder!" och ville genast prova masaa

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17