Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:49:28 följande:
    Oh, vad bra att höra! Då tror jag 80 kommer sitta perfekt här i Molo i sommar!
    Ja det borde bli bra Milla började ha 86 mot hösten och hade tex 74 i sommaruits från Molo för det var ju bauta stora!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:53:54 följande:
    Milo är ju så ryyysligt lång! 4 år om en månad och är minst 107 lång. Han växer galet fort på längden nu och blir bara smalare och smalare, han är ju aaaaldrig stilla. 110 har vi nästan hoppat över, jag köper 116 nu. Vågar mig inte ens på att köpa overall till nästa år...
    Haha, min kompis son blev fyra i somras och han är 120 cm nu Helt SJUKT stor kille alltså! Hon var tvungen att efterbeställa softhell en störra stl för 122 var för liten
  • solouniko
    Busbellan skrev 2011-01-14 11:01:19 följande:
    Oj
    Lika stor som min 7-åring
    Haha ja, han är rätt rejäl Typ två huvuden längre än hans jämnåriga Hans mamma som har molobutiken och hon sliter sitt hår varje gång det kommer nyheter när han alltid hunnit växa ur den största storleken hon tagit in Tror inte det säljer så bra här efter 122 heller så hon får vackert efterbeställa typ ALLT han ska ha
  • solouniko
    MammaT skrev 2011-01-14 17:58:00 följande:
    min tjej på 80cm har jag köpt 86 men den är fortfarande under knäna så köp högst 80 eller kanske till och med 74
    Tror du 86 blir bra på Milla då som är kring 83-84 cm?
  • solouniko
    maugu skrev 2011-01-14 18:28:02 följande:
    Solo-jag tror den blir lång. Min 92-klänning hängde till smalbenen..men kanske de är olika i printen. Har nu oxå en colibri klänning i 86 på väg hem..och en country bloomSkämsOupps
    Dock kommer jag inte kunna prova dem förräns i februari
    Okej, min borde komma på måndag så jag ser ju då Också är det faktiskt någon månad lvar tills den ska användas så hon hinner förhoppningsvis växa i den lite mer tills dess.. Lääängtar tills den kommer
  • solouniko
    Tic1 skrev 2011-01-14 18:32:53 följande:
    Jag tror det blir bra. Mätte precis min tjej o hon är 86cm och knappa 12kg och jag har köpt 86 o den är just nu precis nedanför knät, ser faktiskt ganska lagom ut men blir nog bra till sommaren också.
    Åh det låter bra Milla är nog 86 till sommaren och väger nog samma som din tjej då så då hoppas jag att den ska passa
  • solouniko

GUD vad det finns mycket små storlekar kvar på reorna. Farligt farligt ju. Men bebisen har nästan ingenting i stl 62, kanske behöver åtgärdas Drömmer

• solouniko
    Buttelina skrev 2011-01-14 22:40:09 följande:
    behövs verkligen åtgärdas
    Visst Jag är så himla sugen på alla katvigränder i små söta suits Men kom på att tänk om bebisen måste ha skena som Milla hade, då blir dom för små ju! Då funkar typ bara molos suits eftersom de är så breda. Åhh jag hoppas skrutten slipper den där dumma skenan!
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-01-14 22:44:57 följande:
    men köp några st bara <3 blir säkert inte så denna gången
    Ja vi har ett lager i 56 Men INGA i 62 Hallå det är ju galet! Har någon sett den grön/blåa katvigsuiten på rea i någon shop? Undra varför den inte reas på ajabja Obestämd
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-01-14 23:02:31 följande:
    tycker du kan köpa:

www.funkybaby.se/kik-kid-fleece-purple-p-1857... till din sötlisa

www.funkybaby.se/suit-stripes-purple-p-2009.h...

och denna

www.funkybaby.se/bodysuit-pinkrouge-p-1913.ht...

dena sista var kanske inte sååå unisex men 370inkl för alla 3 liksom :-0
    Drömmer Hade ju helt glömt bort funkybabys kanonerbjudande
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 23:03:54 följande:
    Beror ju på varför hon fick ha skena? Höftledslux p.g.a ärftlighet eller påverkan vid förlossningen??
    Jag föddes med höftledslux o fick ha skena, men både Maia o Mateo har klarat sig helt ifrån det  
    Men mitt fick jag nog av påverkan vid min förlossning...så går det när man föds i säte med ena foten ut först o den andra uppe i munnen

Tror säkert att lillbebisen ska klara sig från det!
    Ja jag vet inte riktigt, hon låg ju inte i säte eller så och förlossningen var ju normal så det är nog ärftligt? Min lillebror har lite problem med höften, att den hoppar ur led då och då när han spelar basket och min mamma hade samma när hon var mindre. Men det är ju vanligare hos flickor verkar det som och jag tror ju stenhård på lillebror så jag hoppas den slipper
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17