Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Stormis skrev 2011-01-14 23:06:06 följande:
    Hej och god kväll. Har inte varit här idag så jag vet inte om jag är sen eller först, men här kommer en länk med lite av vårens NS:
    blog.karinlinde.com/2011/01/13/nova-star-spri.../
    NS tar alltid sina bilder här i stan så jag sprang över dem i fotografens blogg .
    Åh vad är det för nått fint de där korta byxorna under den gula klänningen? Drömmer I like! Och den lila hooden var ju superfin
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Zvartaliljan skrev 2011-01-14 23:15:33 följande:
    Ja då kan det ju tyvärr vara ärftligt...mina höfter hoppar också ur led vid hopp.
    Vi får hoppas på lillebror och att han slipper
    Milla har inga problem med det nu då?? Mitt har ju fortsatt upp i vuxen ålder...men de flestas brukar ju försvinna när de är små. Men förbered henne på att graviditet förmodligen blir ett helvete...foglossning + höftledslux i grunden = ohyggligt smärtsamt...jag lärde mig av förra gången o hade stödbälte från start denna gången, tror det hjälpte lite för jag kunde iaf gå i slutet. Med Maia blev det kryckor från 5e månaden och sen rullstol i slutet...men då hade ingen förklarat det där med foglossning och lux för mig riktigt så hade aldrig stödbälte...
    Nej hon har inga problem nu. Det var ju väldigt tveksamt om hon skulle få skena överhuvudtaget eftersom det var så lite den "klickade" men hon fick det för säkerhetsskull. I förebyggande syfte Tyckte ju det var skitjobbigt då, nyfödd liten bebis som såg alldeles liten och hjälplös ut i den där dumma skenan och hon bara grinade och grinade. Men 6 veckor gick fort och jag är såklart superglad att hon fick ha den då om hon slipper problem i framtiden
  • solouniko

Hujja så trött jag är, väldigt stor nackdel med att hoppa mellan olika vikariar på dagtid och skift. Man hinner bli rikrigt bortskämd med att bara jobba dag, förut gillade jag nätter men nu skulle jag göra vaaad som helst för att få ligga hemma i min säng och snarka

• solouniko

ÅÅÅHH Butte FINA Bella i min älsklingsjacka Milla ska få den och mössan nu i veckan om hon är piggare och vi kan åka till stan och prova Är så hopplöst förälskad i den Finaste jag sett på länge!

Hur är den i stl? Milla ärväl kring 84 cm nu och jag skulle tro att 92 sitter bra på henne, men frågan är ju.. Den lär ju inte börja användas förrän mars/april tidigast också vill jag ju gärna att den ska räcka sommaren och hösten såklart. Så frågan är om jag inte ska ta 98 ändå? Obestämd 

• solouniko

Buttelina skrev 2011-01-15 19:48:19 följande:
    sötis är du kär ja älskar den verkligen med
    isabel är 110cm och det är 128 i den Förvånad lång i ärmarna men funkar. tyckte 122 såg så liten ut. tycker nog du ska ta 98. vilken strl har hon i gamla softshell?
    Ja, sååå kär! Där kan man snacka kärlek vid första ögonkastet

Ojdå, jaa då kanske jag ska ya 98 ändå. Vill ju inte att den ska bli för liten innan hösten Hon har en från förra våren som det är 86 på och den är för liten för lääänge sen, köpte en lila i 98 på salgen och den borde sitta bra nu, såhär satt den i november, men tyckte inte att de nya såg riktigt lika små ut i stl som tidigare?

• solouniko
    Busbellan skrev 2011-01-15 21:46:43 följande:
    Tror du töjer mer och mer på den där regeln
    Här lyckas jag vä inte jättebra heller Skyller på att safaritröjan blev så billig på babyshop annars hade jag faktiskt inte köp den. Sen får Ella både klänning och mössa i colibri, men mössa räknas inte va
    Mössa gills INTE Milla har också fått både klänning och mössa i colibri och ett bronx linne, men det är det enda hittills. Och ja den rosa softshelljackan då också Vill haa bondgårdströjan med svart spetskant!!
  • solouniko
    Busbellan skrev 2011-01-15 22:12:47 följande:
    Yes, det gick igenom
    altså jag tycker colibri är jättefint så mössa och klänning blir det, men inte mer.
    Är rädd att jag tycker det är för "flickigt" till slut, är ju inne i en period med mycket NS och kativg känns det som
    solouniko skrev 2011-01-15 22:01:06 följande:
    Mössa gills INTE Milla har också fått både klänning och mössa i colibri och ett bronx linne, men det är det enda hittills. Och ja den rosa softshelljackan då också Vill haa bondgårdströjan med svart spetskant!!
    Ja, jag sitter ju med och är sugen på den softshellen och den bondgårdströjan MÅSTE vi ha, undra om man blir tvungen att be nån beställa hem
    Softshellen är helt underbar! Speciellt IRL Klart Ella måste ha den Ja jag ska nog be min lokala butik efterbeställa den tröjan åt mig, älskar verkligen den modellen på tröjorna! Annars är jag mest så sugen på NS just nu så man borde ju försöka spara lite pengar tills dess också. För det kommer nog svida i plånkan
  • solouniko

Också har ju POPs skaloveraller kommit också, så tyyypiskt att de var tvugna att komma nu samtidigt som allt annat För visst måste man ha tvådelat skalset OCH overall till vår/höst? Drömmer Och såklart diverse andra jackor, lurvar, softshells osv osv

• solouniko
    LJ2 skrev 2011-01-15 22:25:43 följande:
    haha.. oss behöver du inte säga nåt till.. vi FÖRSTÅR
    Tur Milla måste ju bara ha den gröna POP overallen, hoppas de kommer till butik i veckan så jag kan klämma och känna lite
  • solouniko
    Busbellan skrev 2011-01-15 22:33:15 följande:
    Men åh, jag tror vi bara måste ha den här!
    Frågan är bara om den är i sån fin rosa som på bilden, den heter ju cerise
    www.polarnopyret.se/Archive/04_ProductPage_42...
    Den ser ju väääldigt fin ut på bild! Har velat lite mellan den och den gröna men eftersom vi har massa rosa jackor (eller ja, rosa överhuvudtaget )tror jag det är roligare med grön ändå? Älskar dessutom grönt på Milla men jag får se vilken det blir när man sett dom på riktigt .-)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17