Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Men gud....GRATTIS! Så himla härligt och höra,även om det förståss varit omtumlande för er! Så fin berättelse.
    Så liten mini människa, kan inte fatta att nu börjar vi föda barn....gud ja (dock lite tidigt än)
    Vilket fint namn ni valt tll eran lilla tjej.
    Mängder med kramar och de kommer gå bra ska ni se...Hon verkar ju redan va en liten fighter!
    Har en kompis som fick 10 veckor förtidigt.....och han mår prima idag!
    Kramiz och grattis igenHjärta
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-10-07 07:55:29 följande:
    MrsT: Stort grattis till lilla tjejen! Men vad "stor" hon var för den veckan ändå..vad skönt!  

Ibland får jag för mig att denna krabat ska titta ut tidigare-eller så är det bara "önskedrömmar" då jag gick 9dgr över sist. Men ibland känns det allt att han ska krypa ur mig liksom. haha! Ska iaf se till att det är någorlunda färdigt här hemma när jag är i v.35 eller så. Är väl lika bra då det faktiskt föds bebisar titt som tätt innan BF. Baby 
    Hur stor ska de vara nu då?? När jag va på 3D ul i v 28,så beräknade de att den lille vägde nästan 1kilo. Och de sa att de va helt normalt och låg bra på kurvan. Och hennes vägde ju 1,200g,men med tanke på att hon va nån vecka före mig så Har jag med en bigg bebis då?? ,ja som e så rädd för de!Förvånad
  • Willes Mamma 08
    malinsmurfan skrev 2010-10-07 10:13:44 följande:
    Är det någon som upplevt sen avnavling, eller har ni tagit ställning till det? Läst öite här på FL, och inser att det skapat debatt....

Väntar  nr 3  20dec
    Japp, begärde sen avnavling med nr 1, ska även begära de med nr 2. Verkade inte vara så vanligt där jag födde,då de ifrågasatte mitt beslut.
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-07 10:02:40 följande:

Nu kommer ett gnäll inlägg, men jag blir tokig!!

Orkar inte göra nånting extra än det jag måste, typ ta hand om barnen....är så stor & tung & trött i kroppen...är sååå sugen på höst städningen men ORKAR inte....det är så frustrerande!!! nu fick jag be sambon om hjälp, han kommer fixa det, men mår dåligt att lasta över det på honom...

Fogarna  gör ont trots man inte anstränger sej....

Kommer jag fixa detta fram till FL, 60 dagar kvar är juh ingenting, men för mej är det pain in the as!!!!! Vill bara ha min bebis nu & må bra igen....

Är så avis på er som orkar fungera, för det gör verkligen inte jag...sitter/ligger i denna jäkla soffa som jag börjar avsky, börjar avsky mitt hem för det inte ser ut som jag vill....är rätt pedantisk men ändå... usch & fy.....

Har med ont till o från i fogarna,men inte så att jag blir stillasittandes,men jag tar mig inte för något...ser allt som berg som ska göras här hemma och behövs!  ingen energi alls!!
    Blir snart tokig här hemma....
    Jobba vill jag,men klagar sen på kvällen att jag har ont,haha.. men kommer nog bli tokig om ja inte jobbar tills de verkligen tar stopp o kroppen typ säckar ihop el nåe! För sen ska man ju ändå gå hemma!
    Så förstår dig verkligen!
  • Willes Mamma 08

Skojig lista Måste visa sambon sen,hihi!

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 08:37:32 följande:

När är det dags att packa BB väskan när är det för tidigt ?
    Själv tänker jag packa min väska i vecka 35 ca då vet jag att jag kan i lugn o ro fundera på vad som ska i väskan eller inte och ta det som det kommer.
    Tror jag packade med 2:a barnet minst 3 ggr bara för att och bara för att jag ville titta på baby kläderna bara 1 gång till hahaha
    men att sen packa ner minakläder var hmmmm vad skulle jag ha på mig.
    Dom åkte upp o ner från väskan flera ggr innan det var dags att åka sen.

Så frågan blir när ska ni packa ?
    och vad ska ni packa ner ?

Jag tänker packa ner mjukisbyxor till mig 1 par hem och sen byxor jag åker in med
    tröja långärmad och tröja dit
    strumpor
    trosor
    bindor (stora)
    schampo & balsam & hårborste
    Id kort och jornal papper
    En dricka och lite gott&blandat
    Något att lyssna på
    kammera och kanske bärbar om det blir snitt

Bebisen
    2 st boddys en då han födds och en när vi åker hemåt
    Stumpor
    varm vinter mössa och mössa när han födds
    nalle
    napp
    flaska
    filt
    byxor på som nyfödd  och åka hem på
    Långärmad tröja
    Babyskydd
    Overall

Kommer nog inte packa min väska förrän v 37 el nåe!! Men mina saker så som kläder blir nog i sista minuten,haha då jag kommer ha sjukt svårt o välja vad jag ska ha med mig! Men så som amningsinlägg m,m kommer jag ju packa innan.

Va nån som hade en bra lista vad man kunde packa med sig i tråden så jag har kopierat den och tänkte gå lite efter den.
    Måste bara köpa mig ett par gosiga innertofflor som jag kan ha på BB Skulle behöva nån mysig mysdress med o skrutta runt i,hihi! el ne 2 st,hihi!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 08:58:00 följande:
    Tofflor ja en bra idenu när det är december vi ska få haha kalllllt
    hihi,ja mys o softa runt i
    När ja kommer hem från BB blir de o slänga sig på bästa webbshop och beställa lite pösiga tröjor som man kan ha på sig för o dölja degmagen,haha! Har mest tighta grejer o de går fett bort med degmage,haha!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 09:02:40 följande:
    Skrattar det första jag gör när jag e hemma är att njuta sen bara NJUTA ännu mer hahaha och sen efter några veckor när man inte blöder längre vill jag SHOPPA hahahahaha
    hihi

Lycka till hos DR nu
  • Willes Mamma 08
    malinsmurfan skrev 2010-10-08 09:11:10 följande:
    hur sent är sent? Skrattande jag kan inte detta så bra.
    håller med er andra att det verkar vettigt att göra det senare,!
    avklampning av navelsträngen  ska inte  ske innan pulsationen i den har upphört. Detta brukar ta mellan 3 till 5 minuter. Ibland lite längre och ibland lite kortare tid. (navelsträngen är fylld med blod,när den pulserat klart kommer den se mer vit ut  Sen kan man klampa och klippa navelsträngen.
  • Willes Mamma 08
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m33799718.html

Här står det massa info om sen avnavling som kan vara bra och veta!!!
    Jag kommer defenetivt,som med son nr 1..göra sen avnavling om det finns tid för de.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)