Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Idag har våran vagn kommit......längtar tills sambon slutat jobbe så vi får åka o hämta den

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2010-10-08 12:26:55 följande:
    Åhh så kul! Tungan ute
    Vår borde också komma snart..försäljaren sa i mitten av oktober att han skulle få hem den. Då ska vi hämta vagn, babyskydd och spjälsäng! Baby Känner mig nog mer redo då när de sakerna har kommit hem till oss. 

hihi ja de e sant vi beställde även en bärsele.....ska bli så skoj o få montera ihop och provköra och provbädda,hehe

Hoppas eran kommer snart......fort fort

• Willes Mamma 08
    LillSnurr82 skrev 2010-10-08 16:41:38 följande:
    vaddå, skulle hallonbladste göra att man föder tidigare eller??
    Med mig hjälpte de inte,hehe! Fick på BF dagen...så han bakades färdig alla 40 veckor
    Hjälpte inte mig med amningen heller som de sägs ska göra, MEN tänker testa denna gången ändå,haha!
  • Willes Mamma 08

Min sambo ska klippa navelsträngen...gjorde han med William med! Som o klippa i en fisk sa han att de kändes som,Yay!

Hämtat ut vagnen,men har inte haft tid o packa upp den än,haha! Sen middag blev de med,så ligger nu här med rygg ont o använder TENS:en och kollar på idol I morron bitti blir de jobb o när ja kommer hem,då ska vagnen upp

Prata med chefen idag me och han skulle skriva på HP papprerna och även visa VAD och VAD jag INTe ska skriva för o ha stöst chans till o få de, (har ju inget fast)! Så sen gäller de bara att ja får Godkänt från F-kassan!
    Hade kanske tänkt jobba i ca 1 mån till! ÅHHH nu hoppas jag att allt går vägen!!!

Trevlig helg tjejer och alla fina bebis magar{#emotions_dlg.flower}

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-08 20:16:01 följande:
    Idag varvi och kollade på massa vagnar snacka om vagnljungeln haha över allt vagnar ååh vad man var sugen
    Men vi kom hemmed en babysitter babybjörn röd så svart var slut.. men det funkar iaf
    Och sen kom vi hem med en ännu en gratis babybox hihi med blöjhink
    Sådan där gratisbox med blöjhink har jag med hämtat nu har jag 2,hihi! Fick en med sonen oxå:-P Men tycker inte man fick så roliga grejer denna gången,typ bara massa broschyrer...förra gången fick jag mycket mer!
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-10-08 21:00:18 följande:
    är så olika var man bor, här i skåne får alla göra ett tillväxtul för att beräkan ungefär hur stor bebisen kommer vara vid födseln, det brukar man göra runt vecka 32-34.
    LillSnurr82 skrev 2010-10-08 16:41:38 följande:
    vaddå, skulle hallonbladste göra att man föder tidigare eller??
    nope det gör det inte men det hjälper att man mjuknar upp, sen så vet man ju inte om det hjälper eller inte eftersom man inte vet exakt när bebisen ska komma iaf :=)
    När jag väntade nr 1,fick jag göra TUL i vecka 32,men denna grav verkar de tagit bort de för alla,om man inte har en speciell anledning då Men ska försöka o få ett ändå.....vill ju gärna veta stl på den,hehe så de inte kommer ut en jätte el nåe:-P
  • Willes Mamma 08

Hej tjejer!!!

Asså de känns som om min navel ska spricka när som helst,skit otäckt! Den e såååå himla skör där mitt piercingsmycke har suttit o sen själva naveln e ju inte ens kvar,bara en knopp som petar ut,haha! Hade inte så med William så jag blir så rädd nu......kan naveln spricka?? Måste börja smörja in magen......gjorde de i första grav jätte tidigt,men varit så himla slarvig nu!!

Tänkte även köpa mandelolja på apoteket o smörja in mig därnere med på kvällen! Sägs ju ska vara bra och förebygga sprickor m,m!

Har packat upp vagnen nu...wiiii! Men fick bara själva vagnen,hade beställt massa mer,så tänkte ah men vad e detta,men sen upptäcker jag att jag fått 2 paket o hämta ut...haha smart! hämtade bara ut de ena:-P
    Så blir o hämta de innan jobb i morron!

Sen tänkte jag höra med er som fått beviljad HP.....hur lång tid tog de från de att ni skickade in papprerna till att ni fick godkänt på beslutet???
    tänkte skicka in mina papper denna vecka som kommer och då e jag i v.32. Hur länge behöver man vänta på svar??

• Willes Mamma 08

Majorima: Fint Vart är det någonstans?? Ser nästan ut som där jag bor, i slottsruinen,fast vi har havet precis brevid

• Willes Mamma 08
    Monami skrev 2010-10-11 11:32:28 följande:
    Var kan man köpa ett babynest någonstans? Hittar inte något sånt på de vanliga babybutikerna.
    Finns en likande variant som heter snuggle nest. Finns på babyland och babyproffsen. Men ska du ha just ett babynest kansek du kan goggla,borde komma upp webbbutiker som du kan beställa ifrån.
  • Willes Mamma 08
    Licebe skrev 2010-10-10 23:18:53 följande:
    Är det ingen som vet vartifrån man kan få såna där startpaket  här i Sverige?

Och är det någon som har erfarenhet av att ha hund och en nyfödd?
    Tänkte på hur mycket man hinner vara ute och gå med hunden, då sambon jobbar.
    Förstår att det är lite olika eftersom bebisar sover olika mycket, men ni kan ju skriva hur det var för er=)
    Det enda jag vet är från babyproffsen/babyland. Sån där blöjhink med lite saker i (inte speciellt mycket). Sen är det ju Libero som du får ifrån på BB. När jag fick William fick man 2 påsar fulla med grejer,bra saker tycker jag! Fick kläder från lindex,en body och en haklapp.sen lite krämer och blöjor m,m!
    Sen kan du ju beställa från tex goboken,men de kostar ju lite.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)