Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Emelle: Kollade på pop:s hemsida o såg då sådana där kaniner för 45 kr, du kan inte göra en egen vagnmobil av dem då?? Köpa nån gummi tråd o sy fast kaninerna på?? och sådana där hängen till mobiler finns ju tex på babyproffsen. bara en tanke

Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Det där med amningen tar jag med en nypa salt denna gången!
    När jag väntade William så va ja så fokuserad på o amma m,m till han i varje fall va 6 mån. Och tänkte o planerade....HELT i onödan!
    När han väl kom,fick jag sånna sår på bröstvårtorna så jag fick använda amningsnapp,vilket va ett helvete enligt mig,klumpigt och geggit och det rann från sidan o gud vet vad.

Sen somnade bara william vid bröstet,kunde amma i 1 1/2 timme för att sedan va hungrig igen efter 1/2 timme.
    Han fick alltså inte i sig mat som han skulle. Jag pratade med BVC och de tyckte ju såklart ja skulle fortsätta amma o amma o amma tills jag satt där o grät för de va så jobbigt.
    När sedan William började gå ner i vikt,först de reagerade de och tyckte jag skulle börja med ersättning och del amma.
    Vilket va för mig ett himmelrike! både William och jag mådde bra. Så till sist fick han ersättning på dagarna och jag ammade på nätterna. Sammanlagt 3 mån med amningen.

Det värsta va att  man kände sig som världens dåligaste mamma som inte ammade sitt barn fullt ut. Va lixom tabu o säga att man använde ersättning. Man fick inte den där kontakten med sitt barn osv...massa kärring gnabb!
    Denna gång om inte amningen funkar ska jag skita i vad alla andra tycker och göra de som är bäst för mig och bebisen!

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-10-05 15:09:38 följande:
    Kan bara hålla med...hade oxå prob med ammningen ,
    Med 1a pojken kunde jag inte amma mer än 2 mån ca, å då fick jag order av BVC att börja med ersättning pga att han gick NER i vikt, som i ditt fall..
    Även jag hade såriga bröstvårtor, å en pojk som ständigt låg vid bröstet..utan att få isig något...när jagsedan blev ordinerad att börja med ersättning...grät jag ...
    kände mig om en KASS mamma....
    MEN,  för min pojk va det de BÄSTA som kunde hända, för ÄNTLIGEN fick han isig mat=)

När det var tur för nr2 i barna skaran så amma jag i hela 3 mån=)
    När jag märkte att han ville ligga mer och mer invid tutte å suga, å inte gick upp i vikt,
    så började jag självmant ge ersättning vid sidan av ammningen, bodde då på ny ort å fick skit av BVC för att jag INTE amma....
    förklarade läget för dom*ler* man MÅSTE stå på sig...funkar de å amma så e de SUPER, men gör det INTE det.. så GÖR de inte de, man är INTE en sämre person, å bebbe blir INTE en SÄMRE bebbe pga ersätning...
    Är nu gravid med Nr 3, så hoppas et funkar ÄNNU bättre dena gången, men gör det NTE de så GÖR de inte de...men MAT ska ju bebbe ha ivartfall =)
    JA de e synd att de på BVC (vissa får jag väl tilläga ) ska vara så inrutade o gammelmodiga att man ska amma till varje pris. E inte säkert de e den bästa lösningen för alla! Och trist att man ska behöva känna sig värdelös som mamma. Men man måste intala sig att man är en lika bra mamma trots amning el inte!
    Precis,jag tänker försöka men går de inte så tänker ja inte stirra mig blind på de,utan då löser jag det på mitt sätt
    NhjärtaD skrev 2010-10-05 16:18:01 följande:
    Här har de aldrig gnällt om ersättningen...de kände väl att jag var rätt bestämd

Nova gallskrek när jag la henne vid bröstet, hur kul var liksom det.....
    Elliot var ett matvrak, så tillslut räckte det inte för honom...

Jag har aldrig kännt nån panik med amningen, funkar det så funkar det, annars finns annat alternativ...både mamma & bebis ska må bra...
    Alla kanske inte är så på BVC,men de kändes så just då...de va lixom de enda rätta tyckte hon. Sen att man själv tjöt varje kväll och va helt slut efter en dag och mådde pecka,de va de ingen som brydde sig om! Va bara AMMA annars e du ingen bra mamma!
    Inte gjorde de,de lättare heller att alla i min omgivning kunde amma sina barn så smidigt! Då skämdes man ju ännu mer! Knappt så man vågade gå på ÖF,för alla glodde ju som tusan när man skulle ge ersättning m,m!
  • Willes Mamma 08

Skulle med verkligen vilja fixa mina bröst! Varit inne på de väldigt länge och efter jag Fick William ville jag de ännu mer!
    Jag hade fast fina innan och va stolt över dem,när jag sedan ammat såg de mer ut som två platta pannkakor som man fick rulla upp i BH:n!
    Vill ha en fin och fast C kupa som jag hade innan,absolut inte större då jag inte gillar stora bröst på mig själv (som jag fått nu av grav)!Solig

• Willes Mamma 08
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-05 19:43:55 följande:
    Skulle med verkligen vilja fixa mina bröst! Varit inne på de väldigt länge och efter jag Fick William ville jag de ännu mer!
    Jag hade fast fina innan och va stolt över dem,när jag sedan ammat såg de mer ut som två platta pannkakor som man fick rulla upp i BH:n!
    Vill ha en fin och fast C kupa som jag hade innan,absolut inte större då jag inte gillar stora bröst på mig själv (som jag fått nu av grav)!Solig
    Måste tilläga,att när jag tänker efter så har tusan me brösten blivit mindre än i början av grav....hum mysko! Så va de inte förra gången!
    Hualigen....minns 2;a dagen på BB....när jag tittade mig i spegeln, GROTESKT stora tuttar,haha! fy fan! Dolly Parton here i come! Så sjukt stora..ömma o onda o de rann bröstmjölk hela tiden,hahaha! fräscht...not
  • Willes Mamma 08
    Jessika82 skrev 2010-10-05 19:58:25 följande:
    Idag är det tisdag.... då börjar Desperate Housewives och jag står och bakar..... den blir kanel bullar mmmm

Ville bara fresta er lite...
    Jag kommer o vara bänkad framför Desperate
  • Willes Mamma 08
    LillSnurr82 skrev 2010-10-05 22:07:03 följande:
    Jag lämnade in dom papprena till lönekontoret så räkna dom ut antal jobbade timmar ett år bakåt och hur mycket jag tjänat osv..

Vilken snäll sambo du har.. skönt när dom gör sånt man blir ju så glad ocksåSkrattande
    Lämnade med in mina papper på lönekontoret,då jag själv inte har en endaste aning om hur mycket man jobbat osv....orka räkna
  • Willes Mamma 08
    malinsmurfan skrev 2010-10-06 10:13:36 följande:
    jag har inte heller bra erfarenhet ang amning och BVC, när jag ammade min son hade jag hur mycket mjöjk som helst, sålde till neo-avd här. men det var mycket problem, mjölkstockning flera gånger om och rejäla sår......lyckades hålla ut i 6mån.
    När dottern kom 3 år senare var allt ännu värre, flera mjölkstockningar på en månad, var så otroligt sjuk, det blev tillslut bröstböld, som de vill operera, men jag klarade mig undan.....jag fick höra från BVC att jag skulle fortsätta amma, men dottern fick ju var i munnen istället för mjölk, hon spydde som en gris såklart, då klarade jag inte mer...så 6 veckor ammade jag henne....de sa på BVC att hon nu skulle få allergier etc om jag ej fortsatte amma...................jag mådde fruktansvärt dåligt över mitt beslut att sluta amma. Min dotter mådde prima med ersättning, jag blev en friskare och gladare mamma, hon har inga allergier...........denna gång tänker jag försöka amma, men inte till vilket pris som helst!
    Aj,aj! stackare Jag slapp mjölkstockning men kan tänka mig hur de e!! Hellre en glad,frisk mamma än en som e ledsen och har ont hela tiden
    E bara så sjukt att "vissa" på BVC ska vara så gamla o inrutade hela tiden....istället för o se helheten!
    Är ju ändå få föräldrar som väljer bort amningen självmant,utan de gör man pga av komplikationer oftast.
    Säger som du,vill gärna amma,men inte till vilket pris som helst!!
    William är inte allergisk el något sådant,men han har astma,men det har jag med så det är generna,inte för att han inte ammades tillräckligt länge m,m!
    Vi får stå på oss nästa gång
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-06 11:26:59 följande:
    oj såg nu sorry

Har höstfixat lite i köket nu, bytt gardiner & putsat fönster...torkat väggar,men var tvungen att ta paus....
    Härligt,så duktig du e Pauser e nödvändiga,hihi!
  • Willes Mamma 08

Svullen där nere e jag med....så skönt o se er andra skriva att ni med e de! Tänkte att shit va har hänt...så pinsamt och så känner man ju sig ensammast i världen om de. Då e de så skönt och ha er

Jag äter med Niferex,och min mage e helt paj.....kan typ inte göra nr 2 på flera dagar. Förstoppad,usch! Men ska börja äta pulver som ska vara bra för magen så kanske den kommer i gång igen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)