mamma smurfen skrev 2010-10-05 15:09:38 följande:
Kan bara hålla med...hade oxå prob med ammningen ,
Med 1a pojken kunde jag inte amma mer än 2 mån ca, å då fick jag order av BVC att börja med ersättning pga att han gick NER i vikt, som i ditt fall..
Även jag hade såriga bröstvårtor, å en pojk som ständigt låg vid bröstet..utan att få isig något...när jagsedan blev ordinerad att börja med ersättning...grät jag ...
kände mig om en KASS mamma....
MEN, för min pojk va det de BÄSTA som kunde hända, för ÄNTLIGEN fick han isig mat=)
När det var tur för nr2 i barna skaran så amma jag i hela 3 mån=)
När jag märkte att han ville ligga mer och mer invid tutte å suga, å inte gick upp i vikt,
så började jag självmant ge ersättning vid sidan av ammningen, bodde då på ny ort å fick skit av BVC för att jag INTE amma....
förklarade läget för dom*ler* man MÅSTE stå på sig...funkar de å amma så e de SUPER, men gör det INTE det.. så GÖR de inte de, man är INTE en sämre person, å bebbe blir INTE en SÄMRE bebbe pga ersätning...
Är nu gravid med Nr 3, så hoppas et funkar ÄNNU bättre dena gången, men gör det NTE de så GÖR de inte de...men MAT ska ju bebbe ha ivartfall =)
JA de e synd att de på BVC (vissa får jag väl tilläga

) ska vara så inrutade o gammelmodiga att man ska amma till varje pris. E inte säkert de e den bästa lösningen för alla! Och trist att man ska behöva känna sig värdelös som mamma. Men man måste intala sig att man är en lika bra mamma trots amning el inte!
Precis,jag tänker försöka men går de inte så tänker ja inte stirra mig blind på de,utan då löser jag det på mitt sätt

NhjärtaD skrev 2010-10-05 16:18:01 följande:
Här har de aldrig gnällt om ersättningen...de kände väl att jag var rätt bestämd
Nova gallskrek när jag la henne vid bröstet, hur kul var liksom det.....
Elliot var ett matvrak, så tillslut räckte det inte för honom...
Jag har aldrig kännt nån panik med amningen, funkar det så funkar det, annars finns annat alternativ...både mamma & bebis ska må bra...
Alla kanske inte är så på BVC,men de kändes så just då...de va lixom de enda rätta tyckte hon. Sen att man själv tjöt varje kväll och va helt slut efter en dag och mådde pecka,de va de ingen som brydde sig om! Va bara AMMA annars e du ingen bra mamma!
Inte gjorde de,de lättare heller att alla i min omgivning kunde amma sina barn så smidigt! Då skämdes man ju ännu mer! Knappt så man vågade gå på ÖF,för alla glodde ju som tusan när man skulle ge ersättning m,m!