• Haligh

December Bebis 2010 :)

Min lilla tjej vägde igår 4400 gram 3 veckor gammal, 900 upp sen hon föddes! Det syns magen ser ut som en tunna verkligen!! Ska börja mjölka ur och spara lite tror jag, har nu hur mkt mjölk som helst, amningen går på några minuter och det rinner åt alla håll

• Haligh

Min flicka är en ängel på dagarna och ett riktigt surkart på kvällarna; lagom tills pappa kommer hem och vill gosa! Funderar på att prova med ersättning på kväll och natt för det känns som att hon inte blir mätt! Brösten är som tomma skinnpåsar men hon fortsätter och visa att hon är hungrig! Det konstiga är att på dagarna har jag hur mkt mjölk som helst, det bara väller över när hon snuttar - men när hon diar ofta på kvällarna är det som att det tar slut? Sigrid blir 4 veckor i morgon - så mkt som hänt! Hon tittar och är mkt mer vaken, väntar på ett riktigt smile snart

• Haligh
    NhjärtaD skrev 2011-01-27 11:22:41 följande:
    Har med en surkart på kvällarna oftast mellan 20-22, inget hjälper...BVC sa att det inte är nått ovanligt att de har ltie kvällsmissnöje...inte kul iaf, det är juh då man har mest tid att gosa...det blir värre när hon är hos sin pappa...
    Precis så är det; gallrgrinar när pappa vill gosa, han blir lite ledsen såklart.

Såg ni  Bebisarnas Vetenskap som gått sista veckan på Svt och Kunskapskanalen? Jätteintressant!
  • Haligh

Tack för massagetips, ska definitivt prova. Köpt Minifom idag och hoppas kvällarna blir lite gladare!

• Haligh

Jag brukar vänta tills Sigrid somnat och sen smussla ner henne i sin egen säng. Brukar ta ett par försök men sover hon där hela natten. Oftast. Efter nattmatning går det bra att lägga ner henne även om hon inte somnat. Har nu börjat med Minifom igår så får vi se om det blir bättre för magen, sån förtvivlan så det skär i hjärtat!

• Haligh

Vet nån av er hur länge stygnen efter fl brukar sitta kvar? Mina har suttit en hel månad nu, de flesta har lossnat men har fortf några kvar..inte så kul, tycker det borde ha läkt nu..? Så ingen älskog här på vääääldiggt länge, kanske vuxit ihop vad vet man

• Haligh

Åh underbara Monifom! Fattar inte varför vi inte provade tidigare! En lugn kväll igår, sov från 23 till 5 och somnade direkt i sin säng, sen sov hon ända till 9!!! Jag nästan hjulade upp ur sängen av glädje över att få sova så många timmar!

• Haligh

Har också varit och träffat några andra mammor idag som jag gick på kurs med i höstas, alla fick bebis nästan samtidigt. Supertrevligt. Men Sigrid såg ut som en liten gödgris bredvid de andra!! Inget hår och väldigt ljus hyn och stora runda kinder...

• Haligh

Linn: jag hade p-ring i flera år innan graviditeten, jag tyckte det var kanon! Hade inga biverkningar alls. Så smidigt att slippa ta piller varje dag och bara att ta ut om man vill. Den känns inte alls heller. Mindre hormon än p-piller men är man känslig för hormoner kanske du ska välja nåt annat, jag har aldrig haft biverkningar av p-piller heller.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)