Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-09-16 11:49:30 följande:
    Var ni på crokus?

Vi har en nyare BB sele med någon form av ryggplatta som ska ger mer stöd. kommer säkert mest abvändas vid skogspromenader osv, av min man!
    Ja de va vi
    ludicrous skrev 2010-09-16 12:12:35 följande:
    Bärsele e ju underbart att ha. Guld värd när man inte orkar stå å hålla o kånka, eller när man ska dammsuga eller laga mat =)
    Vi hade en BB till Nova, men den fick jag också ont i ryggen av..

Senare hade vi en ringsjal. men ringen sitter uppe vid axeln o gör sjuhelvetes ont.. Jag tycker knytsjalar verkar mysigt o bekvämt, men ett himla ståhej o knyta?
    Ja,vi ska nog köpa en ERGO bärsele,verkar skönt o bra o ska belasta höfterna mer. Finns ett babyinlägg o köpa till.
    Ja de e ju toppen o ha om man ska laga mat el något o slippa stå o hålla dem,el ha dem ligganes i babysittern skrikandes,hihi!
    NhjärtaD skrev 2010-09-16 11:21:10 följande:
    Ja den är från HM men är väl från tidigt 09

Fick med jätte ont av min BB, men min sambo klagade inte så mycket så vi får se hur vi gör...
    Men hade ni något mer under den?? för den som finns på hm nu e inte så jätte tjock tycker jag??
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

måste bara fråga,hehe mycket kläder här nu.... men vilken stl i strumpor ska man köpa?? finns ju stl 12-13 o sen stl  15-16 tex.....???
    Har helt glömt bort vad man köper för stl,hehe!

Finns de kanske någon bra ha lista o gå efter?

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-09-16 19:16:25 följande:
    Har du skrivit upp er i december pärmen om f-grupp?
    Var ju hos BM idag och fick tiderna och jag ska gå.
    Var det många som hade skrivitupp sig?
    Ska du gå själv...?
    Min sambo kan tänka sig följa med men om inga andra pappor ska med så behöver han inte heller tänker jag. det är ju med 1:a ggns föräldrar som de grupperna kan vara intressantare rent info mässigt för. jag gå för at lära känna fler som ska ha barn samtidigt!

Willesmamma 08- ska din sambo gå?
    Vet inte om han ska gå el inte,känner lite som du,han har ju reda fått infon m,m o jag går med mer för o lära känna lite mammor
    Han har tagit ledigt så mycket nu från jobbe osv,så vet inte om han kan ta de mer. Men jag vill ju inte sitta där själv utan sambo medans alla andra har sina med sig heller,hehe!
    Kanske att han följer med på 1:a besöket?? o sen inga fler.... hur ska ni göra?
    Emelle skrev 2010-09-16 19:21:59 följande:
    Har varit på BM besök jag med idag.
    Min BM ville sjukskriva mig för hon tyckte verkligen jag behövde vila och hon tyckte inte jag skulle jobba enda till HP börjar...
    Men jag vill inte bli sjukskriven ju...
    Vi kom överens om en läkartid  om två veckor då jag ska ha funderat mer över detta, då jag inte alls var beredd på att få en eventuell sjukskrivning...
    så får vi väl se då...
    Visst vore det skönt och visst behöver min kropp vila, men det är ju ingen fara för barnet nu...rent fysiskt med risk för för tidig födsel eller så...

Vikt +6,5 kg sen inskrivningen
    Blodsocker 3,6
    SF mått 25,5
    Hjärslag 146
    Vad är de som hänt då som gör att du får sjukskrivning?? Låter ju inte bra om bebis föds förtidigt,behöver ju bakas färdigt där inne jue
    Jag har fått sånna sammandragningar nu de sista dagarna Magen blir stenhård o drar ihop sig o de gör ont.....blir mest när jag lyfter tugnt på jobbet o anstänger mig där.
    Hade inte så förra grav så blir nojig!!!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-09-16 20:30:18 följande:
    Emelle- jag hamnar i januarigruppen, tänker som du, är där för att träffa folk, inte för utbildningen :)
    gör du...ne så trist att du inte hamnar med oss dec jöe....

EMELLE: va de många som hade anmält sig när du skrev ditt namn?? min BM sa att de hade 8 par i varje grupp o då jag anmälde mig va de väl 5 st som hade jag de, såg du mitt namn i boken???
    Ska till min BM nästa vecka så hon kanske säger tider då??
  • Willes Mamma 08

Åh jag e så klantig....på jobbe stack jag mig nu ikväll på en imohep spruta som va använd.....fick nålen i tummen.....stör mig så dant hur klantig kan man vara???
    Fick ringa ssk m,m.....så i morron ska jag in för o ta 0 prover osv samt ska de ta prover på den boende.
    fan,fan,fan! ok jag tror verkligen inte den e smittad med någe skit,men blir så jäkla nojig o orolig så jag kan knappt vänta tills i morron,vill få de överstökat!!! Tänk om de orsakat bebis något nu!!!! morr

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-09-16 21:32:55 följande:
    Imorgon är det dax för läkarbesök.

Bröt ihop ikväll pga smärta & att allt känns jobbigt....

Så det är inget vidare uppåt här....

Ge mej lite energitips snälla!! Fast vad ska jag med det till när jag inte kan göra nått ändå Obestämd
    E de som hänt då tjejen?? Vart har du ont?? kramar om!!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 21:40:36 följande:
    Du kan fixa spjälsängen och skötbord och ta fram baby kläder
    Ger några gulliga efterlängtade tips + ca 10 veckor då har vi dem hihi
    10 veckor,tycker jag låter helt galet nära Närmare än om man säger december,hihi!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 21:47:42 följande:
    Haha eller HUR !!!
    Kommer du ihåg när vi alla träffades och hade fått + och jag kommer hmm mitt testlagret sticka vissar svagt + min Cb vissar neg min Pregg vissade 2 tydliga streck men utan färg !!
    Och blev lessen av att jag inte (var /trodde att jag var gravid) haha
    Och ni stöttade migHjärta
    Nu e vi alla här och lyckliga och väntar på våra 10 veckor haha
    hihi,ja de känns så himl NÄRA men ändå så långt borta,hihi!!
    jag har tyvärr denna gången inte hunnit njuta av grav,först va man så orolig o nu jobbar man så mycket både på jobbet o huset så man hinner inte njuta av lille bebimagen...
    Oh ja fick MF först o sen 2 veckor senare vart jag gravid igen med lilla underverket,hihi!
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-09-16 21:54:32 följande:
    Ja jag har ju inga bra tips som du vet.
    Vila mycket ska visst vara bra enligt min bm idag....:-s
    Vi får stötta varandra vi som tycker det är kämpigt och snart så går vi ju in i de sista 10 veckorna. Då kan vi börja ställa upp bebissakerna och fixa inför julen. Då kommer det nog gå fortare kanske...

*kramar i mängder*
    Jessika82 skrev 2010-09-16 21:43:41 följande:
    själv är jag nervös, ska till läkaren i morgon och undersöka om jag fått foglossning.... och kan ev få mer sjukskrivning....
    *håller tummarna för dig*Dom hade tagit bort boken när jag kom, så vi fick bara tiderna.
    Jag vet inte om jag tar med J då
    Han kanske kommer med den första ggn, ja vi får se...han är ledig då i alalfall

anledningen till en ev sjukskrivning hittar du i ett inlägg jag skrev för någon timma sen...
    Hahah ja men vi i tråden skriver så mycket...så hinner knappt kolla bakåt,hihi
    Roligt att ha några i samma sits o prata om allt mellan himmel o jord!

Ja min följer nog me första gången me då,hi! o sen går ja själv Hoppas vi kommer i samma,har vi ju varann i varje fall
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-09-16 22:04:09 följande:
    Är nog mycket hormoner nu med för jag blev helt tårögd nu, men du har säkert rätt, tiden kommer snart gå fortare med allt pyssel osv....men inte lätt när man har ont oxå...suck suck...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 21:52:30 följande:
    Snacka om att vara täppt i nässan hela tiden från graviditet håller fortfarande i sig
    Det e jag med, sambon är måttligt trött på det Jag känner mej bara sååååå nere, allt går emot mej & så har jag såååå ont i kroppen, rygg, svank, ben, händer, huvud, ja typ överrallt...
    inte bra Jobbar du o så?? Kanske borde bli sjukskriven om du kan o får?? Så du får vila lite??
    Hoppas du mår bättre snart, du får be killen o göra de lite mys för dig i helgen,hihi god mat, massage,tända ljus m,m o bara rå om dig...man kan behöva de som gravid..hihi!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)