Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-10-01 20:03:31 följande:
    Jag är timvikarie.. och börjar min HP på torsdag. Jobbar bara mån och ons nästa vecka. 
    SÖK säger jag bara! Vet många som fått HP fast de varit timvikarier!  
    Hur gjorde du då för o söka??? Vad skrev du? Hur gör man? Vem skrev på dina papper??  inte gjort de innan,e ju med bara timvikarie. Det e inte så som de sagt till loudicros att man bara kan få de,de dagar man e inbokad??
    Gud,nu gav du mig lite hopp,men har väl ingen tur=(

hur lång tid tar ett beslut då?? vad ligger ersättningen på?? samma som man får som F-penning sen el??
    SaraKlippan skrev 2010-10-01 20:56:18 följande:
    Vet precis hur du känner! Vi håller på att bygga badrum och barnrum och här är en jäkla röra just nu! Vill bara att de ska bli klart så att ja kan ireda barnrummet :) Längtar sååååå! 
    ja de e så jobbigt:( Man vill ju få de klart...så man kan slappna av sen o bara mysa me bebis o inte hålla på o renovera m,m!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-01 22:45:42 följande:
    Nä dom sa på fk att jag kunde söka fast jag inte hade inbokat, man räknar ju ändå bakåt i tiden och gör ett snitt. Jag skrev ut blanketterna som finns på fk hemsida undr havandeskapspenning sen lämnade jag blanketten son chefen ska skriva på till enhetschefen i den gruppen där jag jobbar mest inom hemtjänsten! Hon skrev på och allt är skickat, så nu väntar jag bara på besked trotts att jag är timvikarie och inte har nå inbokat!

skrev hon något extra då?? ja jag får testa ja med..min chef verkar inte så så samarbetsvillig när andra sökt HP där ja jobbar,men försöka går ju alltid=)

Men vad är det för inkomst som gäller? samma som  f-penning??

• Willes Mamma 08

Hum,svårt o veta sin SGI,vet bara vad jag hade förra gången med sonen. Nu har den ju ändrats m,m!
    Fick papper hem från F-kassan som de på lönekontoret skulle fylla i,hur mycket jag hade jobbat osv för o räkna ut min SGI,
    Gah,känns som om ja e såååå sent ute,men har inte haft ork till allt pappersarbete o styr som de alltid ska va när man ska ha nåe me f-kassan o göra,,blä!

• Willes Mamma 08

asså ja gick in på FK o kollade blankett om ansökan om HP....då hittar ja bara 1 blankett som man själv ska fylla i o inte chefen??
    störda frågor lixom....finns ju bara alternativ o ingen rad man kan förklara på lixom.
    Underlätta jobbet o o kunna jobba,tex liftar, andra kan ta de tunga åt en,hahaha stöda frågor! hur har ni fyllt i??

• Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-10-01 23:57:04 följande:
    det finns 2 blanketter, den andra heter omplacering, det är den chefen ska fylla i
    aha=)
    delifi2 skrev 2010-10-01 23:58:58 följande:
    Vad jobbar du med?
    du ska förklara på den rad hur din arbetsdag ser ut och raden efter 6b & 6 c
    På ett service boende (hemtjänst). Oj,ja så svårt o förklara så man låter korrekt,hihi! Gäller o ta till sin Svenska
    Ska höra med en annan som jobbade där som fick HP va hon skrev...då vi har samma arbetsuppgifter!
    hoppas kan man ju,hihi!
  • Willes Mamma 08
    delifi2 skrev 2010-10-02 00:14:42 följande:
    jag fick beviljad min hp när jag jobbade, jag jobbade inom hemtjänsten då.
    jobbar du inne eller ute? för när man jobbar inne så kan det bli svårare tt få det eftersom du har nån kollega där oxå förutom om det inte är en avd å du jobbar natt.

jag skrev typ på 6c att jag inte kan sätta mig på huk, inte kan böja mig framåt om det är trångt i vårdtagagrens dusch, jag inte kan gå i trappot och många vårdtagre bor i trapphus utan hiss, att jag är mer besvär för mina kollegor eftersom jag tex inte kan ta ett larm om nån vårdtagre ramlar eftersom jag inte kan hjälpa min kollega eftersom jag inte kan lyfta upp vårdtagren utan att det gör ont
    gud så bra,tackf ör tipsen! E ju så svårt o veta vad man ska skriva! Och de verkar ju va så petiga med.
    Jag jobbar inne,men det är inte alltid så att vi har möjlighet att vara 2 st på vissa tunga vårdtagare,så de får man ta själv. Sen om man är 2 st,så e de ju inte så bra för den ena att hela tiden få slita oh ja bara stå brevid
    Ah får se vad jag kan knåpa ihop
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-10-02 19:02:34 följande:
    du hann inte bli gravid innan Wille var 1 år & 9 mån då?
    ne tyvärr:( Han han skulle precis fylla 2 när jag plussade. Annars hade de varit bra:)
    linasmama skrev 2010-10-02 18:52:26 följande:
    Den som jag skrivit med det jag ska ha med mig:

Jag:

ID-kort
    Shampoo och tvål
    Tandborste och tandkräm
    Deo, hårwax
    xylocain
    Mascara + ögonskugga
    Hårborste
    Byxor
    Trosor (Många)
    BH
    Strumpor
    T-shirt/Linnen
    Inneskor
    Kudde
    TENS - apparaten
    Mobilladdare
    Mjölkuppsamlare + Ammningsinlägg
    Morgonrock?
    Sovkläder
    Papper (förlossningsbrev, blodgrupp osv)
    "nattbindor"
    Kofta/tjocktröja
    Hudkräm

Bebis:

Kläder (tre ombyten + 2 pyjamas)
    Blöta tvättlappar
    Tunn mössa
    Overall
    Snuttefilt
    Nappar
    Spylappar?
    Babyskydd + filt 

Annat:

Parkeringspengar
    Toalett papper MJUKT
    Kamera + batterier och laddare
     Kollegieblock + penna
    Sudoku/korsordstidning
    Kontanter
    Dator + laddare
    Påse till smutsiga kläder
    Ett ombyte, deo, Tandborste till Johan (min sambo)

Kanske är något jag glömt?! 
    Bra med listor för min glömska hjärna,hihi!
    Blöta tvättlappar? annars brukar man få tvättlappar på BB. Samt en olja som man ska tvätta dem med. Man brukar få låna sån där salva med inytiol och smörja bebis stjärt med oxå om den e röd.
    Oh mysiga innertofflor måste jag verkligen köpa.
    Gud dax o pricka av listan lite,haha e ju faktiskt inte så fasligt lång tid kvar!
    Hjälp,går in i v 31 på måndag o de känns som om vi inte har fixat någonting knappt!!
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-10-02 12:41:51 följande:

Beskriv en dag där du får göra värsta tänkbara scenariot.

Akut larm, fplk som ramlar, lyft, städ alla tyngre uppgifter som vid otur Kan ske vid samma arbetspass. Jag srev en jättedetaljerad beskrivning av en helt vanlig abrbetsdag och la sen till alla saker som KAN hända och som man då måste göra, som fall, vara levande stöd, lyfta upp människor från golv som ramlat osv...

tACK
    Skulle din kille följa med sen på F-gruppen?? Jag har fått tiderna,fick med martinas grupp. F, följer  ivarje fall med första gången.

MaMALICIOUS: jätte söta vantar

Stefanie: HOppas de blir bättre..men ring måndag o be o få bli kollad så de inget hänt!!! Kramar om o hoppas de ömma  försvinner!
    ludicrous skrev 2010-10-02 20:00:20 följande:
    Jag tycker tiden går såååååå sakta nu!! Jag vill iaf över v 30 strecket :P, går in i 28 imorgon..
    Har inte packat väska än, vet att jag packa ner massa onödigt när jag väntade Nova och jag tänker nog inte stanna så länge denna gång hoppas jag.
    Sköna kläder, trosor o amningsBH e absoluta, precis som bebiskläderna, men att hålla på med pyjamas o grejer orkar jag inte där tror jag.. eller.. haha får se. Blöjor till mig o bebis såklart :P När Nova kom hade apoteket stoooora bindor som var bra, man blöder ju oftast mer än man tror..

Idag har vi haft barnvakt o jag o Jonas har varit i nkpg hela dagen för han har tävlat =) Det e så roligt att se på, även om jag tycker det är värre för mig som står bredvid å e nervös, än för honom som åker på stryk :P
    Nu har jag ensamkväll.. Men väntar hem karln så vi kan mysa lite ;D
    Magen e gigantisk idag! Bebis måste flytta runt sig mkt eller nått för storleken e olika från dag till dag..
    Det är så trist eftersom jag har ganska mkt kärlekshandtag så känner jag mest att jag ser allmänt stor ut, inte gravid ut, när jag ser mig själv i spegeln, men gravidmagen kommer väl snart =)

Jag vill shoppa bebissaaaaker! Längtar mer o mer efter bebis o börjar väl fatta att jag faktiskt inte kommer vara gravid i all evighet utan nån gång kommer en liten plutt med. pratade med en kompis igår som heeeelt klart hade tyckt sig se att hon väntade en pojk, hennes mamma som var med på UL sa samma sak, men ut kom en flicka, så nu e jag ännu mera sugen på att kolla vad det är, hatar att kanske veta:P
    Hualigen ja va man blödde,trodde inte man skulle blöda så,men lixom floder...yschen! Ja fräsch e nog de sista man känner sig på BB,hahaha!! Men som tur e så blödde inte jag så mycket så länge,kanske va 1 vecka sen blev det som vanlig mens,lite rikligare än jag brukar ha då jag knappt har någon alls annars. det som är värst e att man måste ha BINDA.....ja dör så äckligt!
    Jag går in i v31 på måndag,galet fort de går!!
    Känns som om ja ligger efter med alla bebis inköp,hihi!
    I veckan ska vi beställa vagnen har jag bestämt,känns som om de e dax för de nu
    Skoj o shoppa bebis saker, vill ju till Ullared o shoppa massa fint till bebis,hihi! Västervik har ju inte sååå mycket utbud direkt
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-10-02 20:00:56 följande:
    Jag känner mig så efter. Jag är liksom så inne i detta med körkortet och så, att jag inte riktigt fattar att det börjar närma sig nu. Vi har såå mycket kvar att göra känns det som. Jag ska fixa körkortet, vi ska flytta om ca en månad, vi ska åka till Ullared och IKEA och köpa det sista (som är rätt mycket), vi ska göra iordning i nya lägenheten och sätta ihop allting så det är färdigt osv. Kommer ju vara typ en månad kvar när allt är färdigt typ. Kanske är bra men jag blir lite stressad av att jag inte ska vara förberedd nog.

Puh! På måndag måste jag för övrigt ringa försäkringskassan och fråga om hur jag ska göra med FP-papprena eftersom jag inte är anställd så ska jag ha andra papper att fylla i.  
    Vad ska ni flytta?? Till ett större boende?? Skoj Hoppas ni hinner iordning innan bebis kommer! Här e de fortf kaos och hoppas sååååååååååå att allt ska bli någorlunda klart så jag kan njuta sen!!!
    Du e jätte duktig som pluggar på körkortet! Vet inte om jag hade pallat de nu,min grav hjärna e lite i slow motion,hihi!
    Shoppade en tröja i går till mig själv , jag betalade tröjan och såg hon i kassan stoppa ner den i påsen och la den på disken, jag tog kvittot och gick, haha efter att ha gått sa 300 meter kommer ja på mig själv,men gud vart e min påse??? haha får gå tillbaka och mycket riktigt,där ligger den på disken o väntar,haha!
  • Willes Mamma 08
    linasmama skrev 2010-10-02 20:36:16 följande:
    Xylacain är så att det svider mindre när man kissar efter förlossningen, jag kunde inte kissa utan att det gjorde ont förrän min dotter var flera veckor utan. Äta och dricka får man på förlossningen, sånt vi vill ha efter kan min sambo köpa då han inte kommer sova kvar, tänkte jag iaf..
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-02 19:29:46 följande:
    Bra med listor för min glömska hjärna,hihi!
    Blöta tvättlappar? annars brukar man få tvättlappar på BB. Samt en olja som man ska tvätta dem med. Man brukar få låna sån där salva med inytiol och smörja bebis stjärt med oxå om den e röd.
    Oh mysiga innertofflor måste jag verkligen köpa.
    Gud dax o pricka av listan lite,haha e ju faktiskt inte så fasligt lång tid kvar!
    Hjälp,går in i v 31 på måndag o de känns som om vi inte har fixat någonting knappt!!
     Jag skulle aldrig klara mig utan mina listor Drömmer
    På förlossningen här får man ingen olja, sen tar det jätte lång tid att få något varmvatten ur kranarna (eller det var så när min dotter föddes iaf) så tänkte ta med blöta tvättlappar ifall det är lika fortfarande. Antar att det är olika på olika sjukhus

Med min dotter låg jag kvar 5 dagar så gick åt lite kläder, jag hatar sjukhuskläder så tar hellre med mig lite extra hemifrån så jag slipper ha de.. 
    Ja så e de säkert,att de e lite olika, men alltid bättre o ta med sig för mycket
    Du har ingen lista på vad man ska inhandla till bebis?? så som kläder,sängkläder,skötbord m,m???
Svar på tråden December Bebis 2010 :)