Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-09-24 11:20:26 följande:

Willes Mamma

går du in på www.niomanader.se så kan man räkna ut viktuppgång där =)

Ja det e trist att han säger så, men han skulle gärna göda på mig mer ändå, "vill inte ha några spinkiga jäkla småbrudar" ;D så han tycker mest jag e löljig när jag klagar på att jag går upp i vikt..

Mitt vik har också gått ut, o nu fick jag världens jävla skitlön denna månad, jobbade halva augusti 70% natt, det ger då inte mkt kan jag lova, men nästa lön blir bättre försöker jag trösta mig med, då har jag jobbat 3 veckor heltid natt o resten av månaden också :)  Är inte sjukskriven nu, får väl se vad läkaren säger på onsdag. Men fan va pissigt att du fick en så pass sen tid, jag var där o fick tiden runt tolv igår, då hade dom baaaara en tid kvar vid halv tolv på onsdag, o jag jobbar natten till onsdag så det blir bara att pallra sig upp :P
    Jag får en del jobb, har lite inbokat till sjunde oktober iaf, så det är ju skönt det :) Har sagt på jobbet att det är jag som säger ifrån, dom ska inte tänka "hon kanske inte orkar" o strunta i att ringa, utan jag säger ifrån när jag inte orkar  :)

Ja..min sep lön kommer inte o bli fet direkt
    Funderat på om ja ska söka lite flera ställen,men känns rätt onödigt,får va där jag e o ta de få jobben som e! tyvärr ger de mig nog inte så mycket jobb pga av grav. Sånt märks!!
    Men du kanske inte borde jobba så mycket?? Ta de mer lugnt,vet du skrivit du haft massa dumma SD   Men bara du mår bra o som sagt,de ju ändå vi som ska säga ifrån om vi inte orkar jobba,inte de!!
    linasmama skrev 2010-09-24 11:39:27 följande:
    Mitt sf mått är 30 cm och jag var i v. 28+6 då. Det var normalt sa min BM men jag ligger på översta kurvan..

Enligt "niomånader" så ska jag gå upp 14 men har redan gått upp 17, det är ju olika, vissa här i tråden har ju gått ner i vikt än så det är nog lagom för dig att ha gått upp 5 kg.. 
    delifi2 skrev 2010-09-24 11:53:37 följande:
    jag gjorde uträkning med William och enligt den skulle jag gå upp 10 kilo med honom, fast jag gick bara upp 3 kilo.
    Den här gången sk jag gå upp 11 kilo så det är bara äta upp sig lite till då :=)
    Enligt den uträknaren ska jag gå upp 15 kg. Och väga ca 68kg nu,hehe väger nu 63kg.
    Med 1:a gick jag upp 14 kg. Ja jag antar att det är rätt bra...bara man mår bra o bebis mår bra,så gör nog inte lite kilo hit o dit,hihi!
    Emelle skrev 2010-09-24 13:30:26 följande:
    Snabb där...
    F-gruppen sätter igång 14 okt kl 13.00

Jag har med läkartid nästa onsdag, var det då ni skulle dit? Jag har tid 10.30
    Japp onsdag nästa vecka ska jag dit kl 15:30=) Ska du kolla tappen med? Hoppas de gör de med UL,orkar inte de ska gräva där nere o känna,haha!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-24 12:06:14 följande:
    Jag e lite orolig nu tänkte om någon oxå har detta..
    Mina trosskydd är slut så jag tänkte men då kan jag väl vara utan en stund tills jag får nya av sambon sen.
    Började städa lite och känner det bara ran ner till trosan.
    Nervöst går jag till toan och ser att det hade gått igenom trosan och det var inte geggit alls somflytningar utan vara vått och blöt.
    Försökte lukta på detta men känner bara av vanlig lukt av ingenting som bara blöt vatten typ.

Antingen är detta fostervatten eller vattninga flytningar som är jätte vattninga av sig.
    e nog bara flytningar,så har jag haft nåe gång,känns som om man kissar på sig,men e bara flytning Inte fräscht direkt,hehe!
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-09-26 19:45:01 följande:
    Min sambo dricker nått glas vin hemma osv. har inte varit ute sen vi plussade första ggn.
    kan inte jag så kan inte han...
    Han är ju lika gravid som jag fast inte fysiskt tycker jag.
    Dock blir det nog en årsfest med fotbollen i november där det kommer bli en del alkohol med i bilden...
    Förbjuda honom skulle jag aldrig göra utan det har väl kommit naturligt att han inte super sig jätte full nu när jag är gravid...för oss båda!
    Håller med dig
    ludicrous skrev 2010-09-26 20:44:02 följande:

Hindra mannen från att dricka skulle jag inte göra, jag kan köra om det är nått, är i v 27 idag o skulle nått hända nu tror jag man skulle åka in rätt tidigt, inte så man ligger o frustar o inte kan köra bil. Vi har väldigt kort till sjukhuset också.. Utan skulle nått hända nu tror jag man skulle åka in så fort man kände att nått var konstigt, så han kan dricka, men full som en kastrull behöver han ju inte bli, o blir inte heller. Men nyår o midsommar e dom enda gångerna på året han vill festa till det med vänner o så, så nyår har jag sagt att han faktiskt får vara nykter, om inte bebis redan kommit såklart. Vill inte ha en full karl med på förlossningen kanske :P

Var känner ni mest sparkar? Jag känner mitt fram på magen, som vanligt eller var man ska säga.. fast nu e det ju mer bök, men skitsamma, iallafall så har jag två konstiga ställen bebis knölar till sig på, dels långt bak på sidan, nästan på baksidan av sidan, om ni fattar hur ja menar.. ligger jag ner på rygg sparkar bebis nästan på madrassen.. skumt.. Men sen, särskilt om jag sitter upp eller ligger på sidan, så är den nere typ vid blygdbenet o härjar, och jag vet i sjutton vad den sysslar med, för det typ skakar.. eller inte skakar.. bubblar väldigt väldigt kraftigt kanske man ska säga, samma sak mot bäckenbenen! vad gör den??

Så e de för mig med.....ibland undrar jag vad bebis håller på med då den sparkar i alla möjliga vinklar o vrår,haha!
    Nu ikväll låg den helt mysko så hela magen vart sne,haha....
    Men om du känner som lite vibrerande....så kan de va bebis som hickar De brukar min göra...så sött!
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-09-27 10:12:16 följande:
    Hihi tack! Ja verkligen ALLA säger det men jag är nervös ändå. Sen har jag hört att man åker flera "elever" i samma bil och det är väl det jag är räddast för, att nån ska köra åt helvete med mig i bilen :/ får hoppas att ingen är idiot!
    När ja tog körkort så åkte vi i samma bil dit,men sen på själva halkban så åkte man själv med läraren. Läraren bromsar ju åt en m,m om de märker det går helt åt skogen,haha! SKIT skoj e de i varje fallen
  • Willes Mamma 08

Kan förstå att vissa tycker det är jobbigt om man pratar vikt osv! Men lika jobbigt kanske jag el någon annan tycker att det är jobbigt om de pratas om något annat!!
    Man får helt enkelt sålla bort de man tycker är jobbigt! Alla måste ju få plats i tråden o kunna skriva vad man känner osv!

Kramizar till allaHjärta

• Willes Mamma 08
    Annnika skrev 2010-09-27 18:58:02 följande:
    hej allesammans :) tänkte fråga en grej.. jag har hört att man inte ska ha kudde i sängen till de nyfödda.. min syster hade ett örngott som hon stoppade en liten filt i.. bara för det skulle bli lite mjukare för bebisen.. va tycker ni? hur ska man göra? haha..
    Varför ska man inte ha kudde till nyfödda då? kvävnings risken el??
    Att stoppa en filt i ett örngott är ju precis samma sak som o ha en kudde

Vi hade en jätte tunn kudde till William när han va liten,dels för att de inte e bra för huvudformen o ligga på en "hårdmadrass" o dels för det e mjukare o skönare
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-09-27 19:21:14 följande:
    Jag har försökt att ta reda på samma sak. Det är som du säger kvävningsrisken man brukar hänvisa till, men buden är olika från alla håll. 

Ikea rekommenderar inte sina kuddar under första året (pga kvävningsrisk), andra företag säljer kuddar som är speciellt avsedda för de första månaderna.

Vissa hävdar att man ska låta bli, andra hävdar att man absolut ska ha kudde för att huvudet ska behålla formen, så vad som är rätt är väl svårt att säga.

Jag tänker ha en lite kudde. Om man oroar sig kan man lägga den under lakanet. 
    Ja,ja tänker köra på den tunna kudden vi hade till William. Bara så de e lite,lite o ha under huvudet...
    Skulle ju aldrig lägga bebis i en tjockare kudde,så lixom kanterna på den bullar upp så att säga runt huvudet....
    oh som du säger,e man jätte rädd kan man ju lägga den under lakanet
  • Willes Mamma 08

Jag gick in i v 30 idag Wiiiii hoooo! 10 veckor kvar! känns ju helt otroligt konstigt,haha!

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-09-27 21:33:05 följande:
    Man ska väl inte ha en tjock ele vanlig kudde bla för deras små nackar, men det finns juh platta kuddar ele så, sån har iaf jag

BM besök idag:

Blt:140/70
    Hb: 120
    socker: 7
    SF 31
    Vikt +24kg

Kikade på en förlossnings film med, ska räkna bebisens rörelser & ringa om det blir färre....den har inte varit lika energisk som innan....
    Nu är nästa besök TUL om 2 veckor!!! imorgon har jag gått 30 heeela veckor!!!
    ne vad?? Ska man räkna bebisens rörelser??? Min e olika från dag till dag o vilken tidpunkt det är på dygnet och om jag tex anstränger mig mer el mindre!!
    Hur ska man räkna dåe?? o vad anses onormalt så man måste ringa???
  • Willes Mamma 08
    Annnika skrev 2010-09-27 20:52:46 följande:
    jasså okej :) jag köpte nämligen en sådan liten kudde på ikea.. tycker inte den är så värst tjock men nu blir man ju lite orolig.. vet inte vart jag ska hitta andra tunna små kuddar.. hmm.. kanske ska köra på att ha den under lakanet då :)
    den kudde vi hade,e en sådan som är typ som en filt....alltså super tunn,men Gör ju att de blir lite mjukare för bebis huvudet Men vart jag köpte den har ja ingen aning om.:-0

Att man inte ska ha för hög kudde har jag med hört,att det inte ska vara bra för nacken!

Men kör på en tun filt o ha i påslakan
Svar på tråden December Bebis 2010 :)