Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-09-21 20:16:03 följande:
    Grattis till unga åldern efter 26år som jag blir 22 nov uha hahaha så blir man varje år bara 20 år  tycker inte du det gumman

Du kan bjuda på någon god frukt sallad först sen lasangen och sen med en god sallad till och vitlök och vitlöksbröd.
    Sen efterrätten hihi kanske dig då får du något och han någor *fnissar*
    Hahaha,ja man stannar väl i ålder efter 26?? Så gött,behöver ja inte fylla år mer,hihi
    delifi2 skrev 2010-09-21 20:27:05 följande:
    Min svåger köpte sån till sin bebis och det var det dåligaste köpet de gjord sa de, inte för att den inte var fin eller så men när han blev för stor för den hade han blivit vn vid att bli gungat till sömns så han kunde inte sova på nätterna sen när de bytta till spjälsäng.
    NÄr han hade vaggan i taket så behövde de aldrig gå upp förutom när han var hungrig, men när han börja gråta så behölvde de bara putta till den lite så somnade han om.

Sen så hade de en gunga, sån man sätter barnen i och sen så gungar den så han kunde bara somna i den sen närhan blev lite äldre.
    Det tog dom över 2 veckor av sömnlösa nätter för att vänja honom till spjälsäng, min svåger och deras äldtsa dotter var tvugna att sova här i några nätter för han skulle jobba och dottern skulle till dagis och det gick inte att sova hemma.

Så tänk på det så du inte vaggar för mycket.
    Vi hade den vaggan till våran son med, och det va inga problem alls med o lägga honom i spjälsängen sen, men vi gungade i o för sig inte så mycket på den,va han ledsen så gick ja upp o tog honom.
    Men om de blir svårt med denna bebis o vänja av  så finns de ju sånna där vyssan lull fötter o sätta på spjälsängen så den blir som en vagga. Men e ju svårt,bebis vaggas ju i de mesta,famnen,vagnen osv!
    Hoppas bebis sover gott i den,hihi
    LillSnurr82 skrev 2010-09-21 22:10:33 följande:
    Vi kommer ha både vagga (som min pappa byggt som mina syskonbarn också haft) och spjälsäng. Vaggan att sova i på dagarna och späjsängen till nätterna.. Vaggan e ju mest som kul grej för att pappa byggt den, men även skönt att ha en säng i vardagsrummet där man spenderar mycket tid och slipper då springa fram o tillbaka mellan rummen för att hålla ett öga på bäbis.

Har inte införskaffat nåt nytt ännu.. Kommer ärva det mesta av min syster. Sen kommer vi nog inhandla en del på ullared när vi ska dit vecka 40 Skrattande Men då kommer jag nog mest köpa lite kläder i större storlekar eftersom mycket kommer jag nog få av syster i små storlekar. Kommer sen även köpa nappar, nappflaskor, sängkläder, nån nalle och lite andra engångsartiklar och "bra o ha" saker där...

Vet ju inte om får kommer få en pojkbäbis eller flickbäbis så blir nog mycket neutrala saker.. Men syster har ju både en pojke och en flicka så bäbis kommer få flick eller pojkkläder från start ändå..
    Sen kommer man nog få mycket i julklapp och även när bäbis föds kommer det nog dimpa ner lite presenter både från här och där kan jag tänka mig.
    Gud så roligt o ha en vagga som din pappa byggt,sov du med i den som liten??
    Ja de va smart me o ha 2 sängar;) Vi har övervåning o sovrummen uppe så lär väl bli ett himlans spring i den trappan:-0
    MÅSTE tjata lite till på min sambo så vi verkligen åker till ullared o bestämmer ett datum,har man något o se framemot

ALLA:
    Tack alla söta för era Tips Blir till o åka o handla i morron så maten e klar när F kommer hem från jobbe!!! Hoppas på lite mys med
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Ninnie81 skrev 2010-09-22 01:30:59 följande:
    BM besök idag i v.29

Vikt -2 kg än

Blodsocler 5,1
    Blodtryck 110/65
    Järnvärde 112
    Fosterljud 144 slag/min
    Sf-mått 29

Nästa tid den 12/10. Längtar massor. Godnatt alla söta och era magar
    Hur kommer ni i håg allt de där?? Jag har nog minne som en guldfisk känns de somTungan ute
    Momalicious skrev 2010-09-22 06:40:14 följande:
    STORT GRATTIS WILLES MAMMA 08! Solig

Härligt att ni börjat gå in i vecka 30. Jag är idag i vecka 25+5 vilket betyder att jag har 99 dagar kvar till BF! Ärligt talat så önskar jag att jag var i vecka 18 igen så jag inte behövde känna lite stor stress och press över körkortet. Men, gjort är gjort  

Tack söta duHjärta Oh säger som Emelle.....e du galen,hihi!!!
    Emelle skrev 2010-09-22 07:28:45 följande:
    Det blev en brio Sing. Svart med svart chassi. Färg kombon är helt ny och släpps nästa månad!!
    Jättenöjd!!
    Har fixat fårskinn och tunn kudde.
    Vi ska köpa skötväska och tjock filt (alt. tunt täcke) till och någon vagnleksak förståss.
    Åkpåse kom vi fram till att vi inte kommer använda denna vinter så det väntar vi med ett tag.
    Har två overaller. En tjockare till bilåkning osv och en i tjock fleece att ha i vagnen.
    Så fint de låter med svart/svart Jag gillar med svart!
    Vart har du köpt fårskinnet? Jag letar efter lite mindre fårskinn att ha i vagnen o inte lika tjock o hårigt,tycker en del e så stora.
    Vart har du köpt overallerna? (ja med mina overaller,haha)! E bara så kluven hur jag ska göra lixom....köpte du båda i stl 56?? Har både sett en tjockare som e fin o en som e tunnare...men gud så svårt de ska va o bestämma sigTungan ute

Tack så mycketHjärta Men 30 e väl som 27 va?? FlörtJa vi får se.....sambon sa sen i går kväll att ja inte behövde styra me nåe,för han hade en överraskning
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-09-22 12:41:36 följande:
    Idag har jag jobbat min första dag på länge! Har gått natt sen juni o bara jobbat extra någon dag. Nu jobbade jag mellan 7-12, lite lagom faktiskt. Känner av i magen när det blir lite lyft och sånt, men det går =)

Fick mail idag från min vagn ;D färgen var slut, precis som jag trodde, men vi får välja av 2011 kollektionens färger istället. Inte helt fel =) Dock hade dom ingen fin blå tyckte jag..

Imorgon blir det barnmorska för mig, nu är det dags att viiiila.
    Vilken tid ska du dit??? Jag ska med dit:) Men inte förrän kl 16:30!
    Synd att den färgen va slut, men hoppas du hittar någon annan  fin

TACK FÖR ALLA GRATTIS!!! Här hemma har vi en strålande dag,så kunde inte bli bättre väder en sep dag
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-09-22 17:57:20 följande:
    Undrar om någon av er som ammat tidigare har någon erfarenhet av bröstpumpar? Är det något man bör införskaffa eller kan man lika gärna strunta i det? Får olika bud överallt...

Vi köpte en med första bebis.....en man pumpar med förhand. Behövs verkligen inte köpas innan bebis,utan de e bara o köpa sen om du märker att du behöver en sådan,finns ju på apotek o i babyaffärer,lätt o få tag på.
  • Willes Mamma 08

Lillkillen: Bra lista Alltid bättre med för mycket saker än för lite!

• Willes Mamma 08

Va hos BM idag, och hade 27 i SF mått...förra gången jag va där för 1 1/2 mån sen så va sf måttet 26.....hur mycket ska de öka egentligen?

Hade dåligt blodvärde, 105....e trött som en gnu,mina järntabletter hjälper inte...buuh! För förra gången hade jag 114 så de har minskat väldigt mycket på kort tid!

Vikt 63kg Gått upp 1 kg sen förra gången då....Bm tyckte de va lite lite...men vet inte hur mycket man borde gå upp??? alltså 5 kg totalt....de räcker för mig,haha!!!

• Willes Mamma 08
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-23 22:55:36 följande:

Va hos BM idag, och hade 27 i SF mått...förra gången jag va där för 1 1/2 mån sen så va sf måttet 26.....hur mycket ska de öka egentligen?

Hade dåligt blodvärde, 105....e trött som en gnu,mina järntabletter hjälper inte...buuh! För förra gången hade jag 114 så de har minskat väldigt mycket på kort tid!

Vikt 63kg Gått upp 1 kg sen förra gången då....Bm tyckte de va lite lite...men vet inte hur mycket man borde gå upp??? alltså 5 kg totalt....de räcker för mig,haha!!!

är alltså i v 29
  • Willes Mamma 08

Glömde skriva att ja ska till läkaren nästa vecka för o kolla tappen... haft SD samt molande kraftigare mensvärk till o från....kunde antingen tyda tappen el UVI.
    Ska även få en till massa prover på min trötthet!

Nån som har el kollat sin tapp nyligen med UL??

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-09-23 21:59:42 följande:
    Jag sitter i soffan och försöker andas. Magen är så spänd att det känns som att bebis ska klättra ut genom naveln. Det spänner i hela huden och jag vill liksom trycka in magen, försöker slappna av men det hjälper inte.
    Jag kan inte sitt upprätt utan måste luta mig lite bak eller ligga ner på sidan.

Måste vara för att jag är mätt och bebis ligger högt upp i någon dum ställning.... 
    Det känner vi igen hemskt,känns som om man ska sprängas,hihi!!!
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-09-24 00:18:03 följande:
    Här kan du kolla hur mycket din "önskade" viktuppgång bör vara. Det räknas på vilket bmi man hade innan man blev gravid. Det betyder inte att det är dåligt att gå upp mer eller att man ska vara orolig om man inte går upp så mycket, men det kan vara intressant att veta vad läkarna går efter.

Kom inte med någon länk??
    Sandragumman skrev 2010-09-24 08:06:41 följande:
    Willes mamma 08: jag hade oxå så kasst järn/blod värde fast jag åt niferex först 2 st varje dag sen trappade jag ner till 1 st per dag! Men för att slippa allt för trög mage med 2 st niferex tabletter så köpte jag en flaska på Hälsokostbutiken som hette järn! Så nu tar jag 1st niferex tablett på morgonen och 15 ml järn på kväller och mitt värde är relativt godkänt nu iaf!
    Ah....ja vi får se vad läkaren säger,så här trött vill ja inte va,e sån skillnad när de dalade så fort me!! E med livrädd o bli förstoppad,hualigen!!! E de sån blutsaft du tänker på??
    Emelle skrev 2010-09-24 09:00:05 följande:
    SF måttet kan man ju tänka vecka= mått.
    27cm i v.27, 28 cm i vecka 28 osv.
    Men det varierar ju från person till person såklart!

Jo,vilket datum va de F-gruppen satte igång? Ja frågade min BM,men hon sa att de skulle ta kontakt med mig om jag skrivit upp mig i boken och det har jag ju gjort,men alla verkar fått sina tider utom jag?? Snyft,tänk om de missat mig totalt??
    ludicrous skrev 2010-09-24 09:59:44 följande:
    Vilken tid fick du?
    Jag fick oxå till läkaren, halv tolv ska jag dit för att se så inte alla mina sammandragningar har påverkat tappen o allt vad det heter där nere :)

Om SF mått är det väl så att man kan räkna på vilken vecka man är i, sen +-2 cm?
    Jag är i v 25+5, så 23-27 är "normalt" typ. Sen är det viktigaste att man följer sin egen kurva såklart =)

Igår hade jag en riktigt pissdag :( Skulle inte ha vägt mig hos BM, men jag vet att jag kommer göra det nästa gång ändå, men det är inte förrän om en månad.. Ska förbereda mannen på att jag lär vara idiot resten av dagen då :P
    Han tycker bara det är kul å spär på allt genom att jävlas. Han skrattar åt att jag tycker det är jobbigt att gå upp i vikt "vad hade du förväntat dig" säger han bara, o kallar mig för tjockis ännu mer.. Jag blir ju skitledsen men han säger att han inte slutar förrän jag slutar gnälla :(  vilken stöttepelare..verkligen :(

Idag däremot känns magen rätt liten, la in en bild i bildtråden, har iof tre lager tröjor över magen nu, så jag ser fet ut som fan.. :P

Har massa att ta tag i idag, men jag ooorkar inte riktigt..
    Jag Fick kl halv 4.

Trist att han ska säga då Min sambo säger hela tiden att jag e sexig,haha o de kan jag då verkligen inte förstå! Men han tycker om magen massor och de e ju tur de vill säga

Ska jobba nu hela helgen,delade turer o vet i katten hur jag ska orka...helt orkeslös!!!
    Mitt vik har gått ut nu med,buuuh!!! så jag får knappt jobba nåe heller......både för o nackdelar. E du sjukskriven nu el hur blev de?? Hur länge ska du jobba? har du mycket jobb??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)