Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-09-20 19:30:37 följande:

Tjoho!
    Det konstiga i magen har gått över, det försvann efter ett tag, rätt skönt =) Läste för ett tag sen att det var flera som hade nått konstigt i vänster ljumske, haha har också fått något sånt, liknar lite sendrag då å då, men vad gör väl det?

Idag har jag slagit på stort! Första bebiskläderna är inhandlade! Sambon tycker ju det är lite tidigt, är ju bara i v 26.. men jag försökte förklara det där med att boa, men jag vet i sjutton om han fatta, men han godtog det iaf. Det blev två bodys från Lindex, en grönrandig o en blå med elefanter, även ett par svarta velourbyxor därifrån, allt i strl 56, sedan en barbapappabody från HM i strl 62 (den va så söt så jag hoppas lillbus kan ha den liite längre än första kläderna :P) och sedan "I love mum/dad" - kittet från HM, också i strl 56.

Min dotter går på dans på måndagar, jag sitter kvar i väntrummet, det är bara 45 min, satt o kollade på vagnar och ja.. när jag kom hem beställde jag faktiskt en!!!

En BRIO GO blev det ju då, blå med vitt chassi och en grå bilstol, allt hemfraktat för 7800 ca.
    Hoppas allt går som det ska bara.. Leverans i slutet på oktober står det på hemsidan, från UK då, men jag får se om jag får nått mail om att färgen e slut eller nått..

Lite tråkig dag är det också idag, nån stans i bakhuvudet ligger det o gnager att idag var det exakt ett år sen min dotters pappa omkom i en olycka.. Som tur är har inte Nova koll på datum.. Men det känns ju ändå lite i sinnet.

Nu ska jag se halv åtta hos mig, och tänka på vagn o bebis istället.

Vet ni att det är en kille?? El kör ni på blått ändå
    Hemskt det där med ditt ex....tänkte inte på de innan,men nu när du skrev de så slog de mig att de va din dotter som miste sin pappa. Mångra kramar till er!
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh  vad jag vill till Ullared   Blir faktiskt inte ens mindre sugen av o shoppa loss där när man ser de på tv,borde bli avskräckt,men tvärtom,hihi!

• Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-09-21 07:14:40 följande:
    Haha precis! Har dock ingen som helst lust att gifta mig där. :P

Godmorgon tjejer! I natt har jag sovit lite mer vilket var underbart. Dock så kan jag typ inte ta igen förlorad sömn om jag inte får sova så länge jag vill och jag hade gärna sovit längre än till sex idag men men, jag överlever nog. 
    Hoppas hoppas det känns bättre med körläraren idag. Är så nervös att jag ska behöva byta och då dra ut på kursen längre. Men å andra sidan var det på vippen att jag inte skulle kunna börjat den här gången utan varit tvungen att vänta två veckor så det spelar ju ingen roll egentligen Men med lite foglossning och en allt större mage blir man nervös.
    Hahaha...ne hualigen o gifta sig där,så B! hehe

Lycka till med körandet idag,så duktig du e som kämpar med det! Men det är värt allt slit vill jag lova! Det är så underbart o ha körkort
    Emelle skrev 2010-09-21 08:17:54 följande:
    Jag ska tvinga dit sambon i slutet av oktober tror jag...Är det inte sinnessjukt mycket folk då...
    Jag är ju inget riktigt Ullared fan så jag vet inte...
    Fick ni inga fina 3D kort på bebis på Crokus btw...?
    Imorgon bitti ska jag till barnmorskan o göra glykosbelastning Trist att sitta där o få träsmak halva förmiddagen  

Ni som gjort det förr, är de så hemskt o smakar det så illa som man hört?
    Jag har skit svårt för att svälja sånt som smakar illa... ett helsike om ja ska ta flytande medicin eller liknande!

Är jätte nervös!  
    Lycka till...!
    Hihi...ja,jag skulle med vilja åka då omkring Vet inte hur mycket folk det är,men kan tänka mig de e många,hehe! Men värst e nog i nov-dec kanske? Då alla ska köpa julklappar?!

Japp vi fick fin fina bilder med oss hem En har jag ramat in! Kan inte kolla mig mätt på bilden,så söt så söt!!!
  • Willes Mamma 08
    SaraKlippan skrev 2010-09-20 21:45:59 följande:
    Imorgon bitti ska jag till barnmorskan o göra glykosbelastning Trist att sitta där o få träsmak halva förmiddagen  

Ni som gjort det förr, är de så hemskt o smakar det så illa som man hört?
    Jag har skit svårt för att svälja sånt som smakar illa... ett helsike om ja ska ta flytande medicin eller liknande!

Är jätte nervös!  
    Lycka till idag!!! Har själv aldrig gjort det,men kan ju tänka mig,dricka vatten med socker i...hualigen! Kan inte vara gott,hihi! Du får hålla för näsan när du dricker
  • Willes Mamma 08
    SaraKlippan skrev 2010-09-21 08:38:16 följande:
    Willes mamma 08: tack :) de va inte så farligt som ja trodde! Så nu sitter ja här o bara väntar. Varför har inte du gjort det? Trodde alla gjorde det när de var gravida! Men de kanske är olika beroende på var man bor?
    Vet faktiskt inte,men här där jag bor får man bara göra de om det finns misstanke att man skulle ha de och det finns det inte på mig Fick inte göra de med nr 1 heller.
    Skönt att de gick bra...hoppas resultatet e bra med=)
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2010-09-21 09:47:00 följande:
    Njaa, både jag o sambon såg något som såg ut som en pung, BM protesterade inte, men bekräftade inte heller när sambon vråla ut "såg du pungen!!!", haha, eller så är det en tjej med gigantiska blygdläppar :P Sen tycker både sambon o jag väldigt mkt om blått, så en blå vagn blev vi glada när vi hittade, o kläder törs man ju inte köpa massa gulliga rosa klänningar om man inte e helt 100 :P Är sååå nyfiken på vad ni väntar! Kan du inte avslöja för miiiig? Känns som vi e dom enda som verkar vänta en son!

Vad gör man när man gör en glukosbelastning?

På torsdag är det dags för första BM besöket för mig =)
    Emelle skrev 2010-09-21 11:08:24 följande:
    Och för miiiig med Willes mamma...Jag är med såå nyfiken.
    kan du inte lägga ut kort på sötnosen...tycker det är så roligt att titta på 3D bilderna!
    Hihi....ne ni får allt vänta;-D Är bara ja o sambon o min mamma som vet om,hihi!!!

Ska försöka fota 3D bilden
    NhjärtaD skrev 2010-09-21 11:04:38 följande:
    Samma här, tom sambon vill dit så har vi tur blir det en runda dit innan bebis!!!
    Vi får helt enkelt ha en Ullareds dejt allihop som vill dit
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-09-21 12:35:34 följande:
    =)
    Jag å familjen ska förhoppningsvis till Ullared nästa vecka, på tisdagenSkrattande
    ....barna är lediga från skolan, å vi ska starta tiiiidigt härifrån, så man är där tidigt, å kanske slipper värsta folksamlingen=)
    Skriver förhoppningsvis, pga att de hela beror lite på om mina fogar tillåter de hela....men jag ska bara vila heeela helgen så jag verkligen ska orka med=) 
    wii så skojigt Du måste visa vad du köpt sen,hihi! Oh berätta vad de hade för bebis saker m,m! Hoppas,hoppas du kan åka....de dumma fogarna ska inte få förstöra jue!
  • Willes Mamma 08

Det är sååååå myspys...varit hemma nu några dagar från jobb så då har jag verkligen kunna fokusera på bebis.

Ohh den sparkar för fullt så de kittlas,haha! Ibland på höger sida,ibland vänster i bland uppe o ibland nere...ja gud vilka ställningar den har,haha!!!

Vad har ni köpt nu tjejer för något till era bebisar förutom vagn???

Tell me.....e sååååå shoppingsugen till bebis!

Kommer ni ha vaggael spjälsäng??? Vi har en leander vagga som hänger i taket...hur fin som helst. Måste införskaffa lite små baby täcken m,m.
    Vart kan man hitta de?? Ikea? de har väl bara för spjälsängar va??

• Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-09-21 16:35:58 följande:
    Hihi mysigt med bebisrörelser!

Här e allt införskaffat utan "vårdartiklar" som blöjor, olja osv. Saknas gör även täcke och kudde till spjälsängen, funderar på ett istoppstäcke men har inte bestämt mig ännu.
    Ikeas storlekar stämmer ju dels inte med andra företags påslakan/örngott och sen e det lite andra saker med deras täcken jag inte trivs med.
    Babytillbehörsaffärer, jysk osv kan du nog hitta täcke till vagn/vagga. Annars finns det ju på tradera- nya alltså:).
    Momalicious skrev 2010-09-21 14:34:56 följande:
    Hej hopp! Sitter på körskolan och äter lunch och väntar på en körlektion. Har bytt körlärare vilket strular till det lite och gör så jag inte kan få ihop 19 körlektioner på dessa två veckor. Men men, inte mkt att göra för en dålig lärare tänker jag inte betala för! I värsta fall får jag göra färdigt kortet när bebis kommit så får Tomas vara pappaledig den perioden. Men tar inte ut nåt i förskott!
    Kan tillägga att min nya körlärare är underbar! Hade nyss min första lektion med honom och det var skitbra! Nöjd som bara den att jag bytte! nu är jag på g hem :)
    Härligt o höra att du fick bytt och att det känns mkt bättre nu:). Vart läser du nånstans?
    Underbart att du e på g nu :D Vet hur mkt du vill det här!

---

Jag ligger hemma magsjuk o febrig så missar första tillfället med vår föräldragrupp idag, pappan går inte heller eftersom inte jag kan och det förstår jag verkligen. Nästa gång kan inte han så då blir det bara jag.
    Försöker äta o dricka så mkt som möjligt så bebis mår så bra som möjligt där inne:(, den va mer vild än nånsin inatt när jag mådde som sämst, lilla galningenHjärta
    Ah jysk finns ju me ja...får kika där! Får skriva ner en lista på vad som behövs o beta av,hehe!
    Ne fy....gud va ja lider med dig,magsjuka.....usch det hemskaste man kan ha typ! Hade jag i början av grav,ja trodde ja skulle dö.....hoppas du kryar på dig snart!
    Emelle skrev 2010-09-21 17:53:41 följande:
    Vi har ju beställt vagnen som kommer om en månad.
    Sen har vi köpt spälsäng (med madrass, täcke, kuddar, påslakan...ja alla tillbehör) skötbort, babynest, massor av kläder och fixat babysitter och babygym.
    Kvar är väl babyskydd, lite fler filtar, blöjor och dyl och ev en till overall.
    sen köper nog jag mer efter jul när man vet vad man fått i present.
    Ah, va blev de för färg på vagen då?? Köpte du tillbehör till vagnen med?

Kan ni inte fota lite vad ni köpt om de inte e för mycket jobb! E ju så roligt o se vad andra har köpt för fina saker till sina små!
    Vad har ni köpt för overall då?? Skulle vilja hitta några fina filtar jag med!! Får hoppas på ullared
  • Willes Mamma 08

I morron fyller jag år....27 bast! Hemskt...haha känner mig såååååå gammal men ändå inte! Usch vill inte bli äldre jöe!

Men skulle höra me er vad man kan bjuda sin sambo på för mat? Alltså inte bara köttbullar o makaroner,haha!
    Har ni några tips på födelsedags middag??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)