• Haligh

December Bebis 2010 :)

Idag första kvällen utan skrik på flera veckor! Har nu kört med Minifom en vecka men tycker inte det varit nån större skillnad, men idag har det faktiskt varit lugnt! Men ska köpa hem sån fispysare, för det är ofta väldigt pruttigt och det är då hon är så ledsen. På tal om att sova mycket, 5-6 timmar sovs det här med, varför skulle man väcka för? Gått upp mycket i vikt så hon äter uppenbarligen tillräckligt under sin vakna tid!

• Haligh

I stockholm är det full vinter fortfarande...ÅH vad jag längtar till våren!!!

• Haligh

Har varit på spädbarnsmassage idag! Så nu ska jag försöka massera tösens mage mot knip men också resten av kroppen som avslappning. Förvånansvärt lugnt var det, 8 bebisar bredvid varann på golvet. Men mammorna hade lite svårt att ta sig upp, vi var som en hög sälar som kravlade med bebisarna i famnen

• Haligh

Hm man ska inte vara för skrytsam om att ha en bebis som sover bra på nätterna. Inatt upp kl 2, kl 4 och klockan 7. Inte kunde jag somna om mellan de första heller Inte magknip utan bara pigg som en lärka och hungrig!

• Haligh

Min tjej har varit onormalt trött idag, somnat direkt efter mat och sett riktigt hängig ut. Ingen feber och äter bra, men jag blir så orolig ändå. Förkylning här med kanske?

• Haligh

Jag droppade koksaltslösning i lilla näsan; hon tittade på mig så att jag mig som värsta mörderskan. Egentligen är hon inte täppt tror jag men väldigt rosslig, det har hon varit länge. Hur få i bröstmjölk i näsan? Måste man ha pipett för det?

• Haligh

Ska prova det - när tösen vaknat. Sovit hela morgonen, brukar Jon INTE göra så hon mår ju inte bra, det är jag säker på! Ingen vaken tid alls utan bara äta sen sover hon som en stock. Känns i brösten att hon ätit mindre, känns som de ska sprängas och så brukar de inte heller vara. Usch står i tidningen idag om RS viruset, att rekordmånga bebisar är sjuka! Men ingen feber och inga andningsproblem.

• Haligh

Jag tror att RS egentligen är vanligt förkylningsvirus, men att det sätter sig på halsen och därför små bebisars luftrör är små kan det bli andningsproblem. Läste att 50 % av alla barn under 6 månader har haft det så de flesta klarar det utan att behöva sjukhusvård.

• Haligh

Något helt annat: vi skulle äntligen till att ha sex, drygt 6 veckor sedan fl nu. Men det gick inte, det var som att något var i vägen, så började det blöda. Sydde ju en hel del inuti, men det borde väl ha läkt nu? Inte varit på efterkontroll än, vet inte om jag borde ringa gyn istället??!

• Haligh

Ursäkta detaljer men jag kände efter lite. Det är som ett hål neråt precis innanför, det tog liksom tvätstopp. Och det lär ju knappast att försvinna! Jag har blivit förstörd i underlivet!!! Ingen mens, det kom ju färskt blod direkt när vi försökte. Fick ju en rejäl bristning som fick sys på op..,

Svar på tråden December Bebis 2010 :)